Τρίτη, Μαΐου 31, 2011

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΝΟΗΣ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Με οριστική ματαίωση κινδυνεύει το έργο της κατασκευαστικής αναβάθμισης του οδοστρώματος μεταξύ Σωζόπολης - Νέων Μουδανιών, καθώς και της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών - Ποτίδαιας, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν καταλυτικά στην ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση εκατοντάδων χιλιάδων εκδρομέων και παραθεριστών στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.
Το πρόβλημα έχει να κάνει με τις απαλλοτριώσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν για το έργο, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη διενέργεια του διαγωνισμού, από τον οποίο θα προκύψει η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία. Κρίσιμο σημείο στη διαδικασία -και το πέρασμά της στο επόμενο στάδιο- είναι να προσδιοριστεί η τιμή μονάδας με την οποία θα υπολογιστούν οι αποζημιώσεις που θα πληρωθούν σε δικαιούχους για τις απαλλοτριώσεις. Η σχετική δικάσιμος έχει οριστεί για τις 8 Ιουνίου και σε επίπεδο αναθέτουσας αρχής κάνουν τον σταυρό τους η υπόθεση να φθάσει στην έδρα. Σε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή δοθεί νέα αναβολή από το δικαστήριο, τότε θεωρείται μάλλον βέβαιο ότι τα 42 εκατ. ευρώ, που είναι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, θα χαθούν, καθώς πιθανότατα θα κατευθυνθούν για την κάλυψη κάποιας άλλης ανάγκης.



“Ο αυτοκινητόδρομος θα φέρει λουκέτα”
Αρκετοί κάτοικοι της περιοχής αντιδρούν στην κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου από τα Νέα Μουδανιά μέχρι τη γέφυρα της Ποτίδαιας. “Παραπλεύρως του υπάρχοντος δρόμου υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις, όπως ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια και πρατήρια βενζίνης. Οι ιδιοκτήτες τους φοβούνται ότι αν ο δρόμος γίνει κλειστός, οι δουλειές τους θα πληγούν ανεπανόρθωτα”, δήλωσε στη “Μ” ο δικηγόρος, κάτοικος Κασσανδρείας, Άλκης Φτίκας και πρόσθεσε: “Όσον αφορά τον νέο δρόμο που θα συνδέει την Ποτίδαια μα τεν Κασσανδρεία (Βάλτα), παρακάμπτοντας όλους τους ενδιάμεσους οικισμούς, δεν υφίσταται κανένα θέμα με τις απαλλοτριώσεις και όλα προχωρούν κανονικά”.
Αντίθετα με τους δημότες της Νέας Ποτίδαιας, οι περισσότεροι μόνιμοι κάτοικοι της Κασσάνδρας θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει παραδοθεί το τμήμα Σωζόπολης - Μουδανιών και κυρίως το τμήμα Μουδανιών - Ποτίδαιας. “Είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο αυτό που βιώνει ο ταξιδιώτης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κασσάνδρα και αντίστροφα. Ο δρόμος, που για πολλά χιλιόμετρα διαθέτει διαχωριστικό στηθαίο με δύο ρεύματα ανά κατεύθυνση, ξαφνικά γίνεται επαρχιακός και γεμάτος σημεία-καρμανιόλες όχι μόνο για τους οδηγούς αλλά και για τους πεζούς”, πιστεύει η κάτοικος Κασσανδρείας Γεωργία Μουλαγανιού.
Ακόμη και αν επιβεβαιωθεί το θετικό σενάριο, η έναρξη των εργασιών δεν μπορεί να συντελεστεί πριν από τον Δεκέμβριο του 2011, δεδομένου ότι απαιτείται να προηγηθεί ένταξη του έργου στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης από την Εγνατία Οδό ΑΕ, να γίνει ο διαγωνισμός, η απόφαση επί του οποίου να διαβιβαστεί για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή, και κατόπιν να εγκατασταθεί εργολάβος.
ΠΡΕΖΑ TV
31-5-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: