«Βροχή» φτάνουν οι διαμαρτυρίες από υπερχρεωμένα νοικοκυριά, που δεν είναι σε θέση να εξοφλήσουν τα χρέη τους, στο παράρτημα Θεσσαλονίκης της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτή, η οποία είναι δραστηριότητα της ΓΣΕΕ.
Τις τρεις πρώτες μέρες μετά την ανακοίνωση της λειτουργίας του παραρτήματος από τη διοίκηση του ΕΚΘ, γίνεται «χαμός» από τηλεφωνήματα, μας εξήγησε ο πρόεδρος του παραρτήματος Παναγιώτης Παγώνης.
Περισσότεροι από 200 είναι αυτοί που τηλεφώνησαν και όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες περιοχές της βόρειας Ελλάδας, ακόμα και από την Αθήνα, την Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία. Είναι άνδρες και γυναίκες, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 34 μέχρι 65 ετών, και σε ορισμένες περιπτώσεις κρύβουν πίσω τους ανθρώπινες τραγωδίες.
«Είμαι στο παρά πέντε να αυτοκτονήσω, ό,τι και να κάνεται για μένα είναι θετικό», είπε σε κατάσταση απόγνωσης ένας 40χρονος που προσέφυγε στο παράρτημα προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση επειδή δεν μπορεί να πληρώσει τις πιστωτικές κάρτες. Ανεργος ο ίδιος και η γυναίκα του περιμένουν να ζήσουν από την κόρη τους, που εργάζεται με τετράωρη απασχόληση σε κατάστημα της Θεσσαλονίκης. «Ντρέπομαι γι' αυτό, πώς να εμφανίζομαι στο σπίτι», αναρωτιέται.
Σε άλλη περίπτωση ένα ζευγάρι δεν έχει πληρώσει ένα χρόνο τώρα το στεγαστικό δάνειο πρώτης κατοικίας. Οταν το πήραν πριν από 8 χρόνια, ήταν και οι δύο βιομηχανικοί εργάτες και η δόση ήταν λίγο πιο κάτω από τα 500 ευρώ. Στο μεταξύ έμειναν άνεργοι και οι δύο με δύο παιδιά μαθητές στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Πώς ζουν; Με ενίσχυση από τους παππούδες και τις γιαγιάδες, απαντούν. «Πιάνεται το στομάχι μου με αυτά που ακούω. Αλλοι ζητάνε πάγωμα των χρεών, άλλοι να μειωθούν οι δόσεις και άλλοι να υπάρξει κάποια ρύθμιση με τις τράπεζες», σημειώνει ο Π. Παγώνης.
Με την ανεργία να καλπάζει στη Θεσσαλονίκη, τη μαύρη εργασία και τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, τα προβλήματα είναι τεράστια και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο αποφάσισε πιο ενεργή συμμετοχή στην πρωτοβουλία της ΓΣΕΕ που εντάσσεται στο πανελλήνιο δίκτυο υποστήριξης των υπερχρεωμένων καταναλωτών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, τονίζει ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης. Και τα πρώτα στοιχεία αποτυπώνουν την κατάσταση που περιγράφει εδώ και καιρό το ΕΚΘ.
Το παράρτημα παρέχει στους υπερχρεωμένους καταναλωτές δωρεάν τεχνική υποστήριξη στο στάδιο της προσπάθειας τους για εξωδικαστική ρύθμιση των χρεών τους. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα: 2310-252921, 2310-252929 (απογευματινές ώρες 6 - 8.30 μ.μ.). Του ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΜΠΟΥ
ΠΡΕΖΑ TV
25-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου