Ασαφή εικόνα σχετικά με την εφαρμογή του ακαδημαϊκού ασύλου στο νέο νόμο πλαίσιο αφήνει η εισήγηση της υπουργού παιδείας κατά τη διάρκεια του άτυπου υπουργικού συμβουλίου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά θα υπάρχει πλήρης και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας της έκφρασης μέσα στα ΑΕΙ, απομάκρυνση από το μοντέλου χωροταξικού ορισμού και επιστροφή στις ρίζες του ασύλου.
Όσον αφορά στις σπουδές ο φοιτητής θα έχει δυνατότητα απόκτησης πτυχίου στα τρία χρόνια όταν συγκεντρώσει 180 πιστωτικές μονάδες, βασική ακαδημαϊκή μονάδα θα είναι η σχολή στην οποία και θα εισάγονται οι πρωτοετείς φοιτητές. Επίσης η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο και χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα
Η αλλαγή που προτείνεται σήμερα είναι σύμφωνα με τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και αφορά στο μοντέλο διοίκησης, στην οργάνωση σπουδών και στη διεθνοποίηση των Ανώτατων Ιδρυμάτων μας, με τελικό στόχο ένα Πανεπιστήμιο ανοιχτό στον κόσμο και στην κοινωνία, με υψηλή ποιότητα σπουδών και αξιοκρατία δήλωσε η υπουργός παιδείας.
Η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων θα κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή και με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Για την ενίσχυση της διοικητικής ευελιξίας, σε κάθε ΑΕΙ ιδρύεται με ΠΔ ειδικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου το οποίο διαχειρίζεται και αξιοποιεί τους πόρους των ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων και της περιουσίας τους και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους.
Παράλληλα με υπουργική απόφαση θα χορηγούνται άτοκα δάνεια σε φοιτητές με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος. Σε κάθε ίδρυμα εισάγεται ο θεσμός του Συμβουλίου Ιδρύματος το οποίο και θα εκλέγει τον πρύτανη μετά από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και η θητεία του θα είναι τριετής.
Οι μόνιμοι καθηγητές θα αξιολογούνται κάθε 5 χρόνια ως προς το επιστημονικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό τους έργο από ειδικές επιτροπές κρίσης Σε περιπτώσεις αρνητικής αξιολόγησης οι καθηγητές είναι δυνατόν, με απόφαση του κοσμήτορα, να έχουν συγκεκριμένες ακαδημαϊκές επιπτώσεις.
Αφροδίτη Παπακαλού
ΠΡΕΖΑ TV
30-6-2011
Όσον αφορά στις σπουδές ο φοιτητής θα έχει δυνατότητα απόκτησης πτυχίου στα τρία χρόνια όταν συγκεντρώσει 180 πιστωτικές μονάδες, βασική ακαδημαϊκή μονάδα θα είναι η σχολή στην οποία και θα εισάγονται οι πρωτοετείς φοιτητές. Επίσης η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο και χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα
Η αλλαγή που προτείνεται σήμερα είναι σύμφωνα με τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και αφορά στο μοντέλο διοίκησης, στην οργάνωση σπουδών και στη διεθνοποίηση των Ανώτατων Ιδρυμάτων μας, με τελικό στόχο ένα Πανεπιστήμιο ανοιχτό στον κόσμο και στην κοινωνία, με υψηλή ποιότητα σπουδών και αξιοκρατία δήλωσε η υπουργός παιδείας.
Η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων θα κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή και με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Για την ενίσχυση της διοικητικής ευελιξίας, σε κάθε ΑΕΙ ιδρύεται με ΠΔ ειδικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου το οποίο διαχειρίζεται και αξιοποιεί τους πόρους των ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων και της περιουσίας τους και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους.
Παράλληλα με υπουργική απόφαση θα χορηγούνται άτοκα δάνεια σε φοιτητές με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος. Σε κάθε ίδρυμα εισάγεται ο θεσμός του Συμβουλίου Ιδρύματος το οποίο και θα εκλέγει τον πρύτανη μετά από διεθνή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και η θητεία του θα είναι τριετής.
Οι μόνιμοι καθηγητές θα αξιολογούνται κάθε 5 χρόνια ως προς το επιστημονικό, ερευνητικό και εκπαιδευτικό τους έργο από ειδικές επιτροπές κρίσης Σε περιπτώσεις αρνητικής αξιολόγησης οι καθηγητές είναι δυνατόν, με απόφαση του κοσμήτορα, να έχουν συγκεκριμένες ακαδημαϊκές επιπτώσεις.
Αφροδίτη Παπακαλού
ΠΡΕΖΑ TV
30-6-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου