Τετάρτη, Ιουνίου 22, 2011

ΔΙΚΗ «ΠΥΡΗΝΩΝ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ»: ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ, ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΜΙΛΗΣΑΝ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ


Με μια πολιτική δήλωση γιατί «η δίκη είναι πολιτική» και «δεν θα επιτρέψω σε αυτούς που εγκληματούν σε βάρος των πολλών να μας κρίνουν και να μας δικάζουν», τοποθετήθηκε ενώπιον του δικαστηρίου του Κορυδαλλού ο Παναγιώτης Μασούρας, ο πρώτος από τους κατηγορούμενους για συμμετοχή στην οργάνωση «Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς» που κλήθηκε χθες σε απολογία.
«Στέκομαι στο εδώλιο όχι ως εγκληματίας αλλά ως πολιτικός εχθρός του καθεστώτος αιχμαλωσίας. Δεν προτίθεμαι να απολογηθώ. Η απολογία κυοφορεί την έννοια της μετάνοιας και εγώ δεν μετανιώνω που είμαι επαναστάτης», έσπευσε να ξεκαθαρίσει στους δικαστές ο νεαρός κατηγορούμενος, ο οποίος υποστήριξε ακόμη ότι:



* «Τέτοιες δίκες έχουν προεξοφλημένη έκβαση. Επικυρώνεται δημόσια η πολιτική απόφαση που έχει ληφθεί εκ προοιμίου. Είμαι ένοχος πριν ακουστεί η ετυμηγορία σας γιατί δεν είμαι δούλος. Αρνούμαι να δώσω οποιαδήποτε εξήγηση παίρνοντας θέση ρήξης».

* «Δεν έχετε κανένα στοιχείο για μένα, αλλά δεν απαντώ στο ψευτοδίλημμα αθώος ή ένοχος. Δεν μπορείτε να μας δικάσετε αν και μας κλέψατε τον ουρανό. Δεν μας αποσπάτε την πίστη. Δύο χρόνια μετά δεν κρατάτε σαν λάβαρο την πολιτική μου ήττα. Είμαι εδώ ως πολιτικό υποκείμενο, ασυνθηκολόγητος. Η θέση του επαναστάτη μέσα στη φυλακή είναι ένα επιπλέον εφαλτήριο επίθεσης. Το μέσο διαφυγής μου από μια αιχμαλωσία χωρίς στοιχεία. Το ενδεχόμενο της ποινής δεν με αποτρέπει ώστε να κρατήσω κλειστό το στόμα. Δικάζομαι από τους κατ' εξοχήν σύγχρονους παράνομους και δωσίλογους. Δεν θα μετανιώσω ποτέ για τις ιδέες μου».

Και κατέληξε:

«Αντικρίζοντάς σας γίνομαι εγώ κατήγορος. Ζήτω η επανάσταση. Ζήτω ο αριστερός ανατρεπτικός αγώνας».

Κατηγορηματική άρνηση

«Δεν έχω απολύτως καμία σχέση. Αρνούμαι όλες τις κατηγορίες. Μου αποδόθηκαν λόγω συγγενικών σχέσεων. Δύο χρόνια προσπαθώ να πω ότι δεν έχω σχέση με την οργάνωση. Αν είχα θα το 'λεγα», υποστήριξε ο Εμμανουήλ Γιόσπας, ξάδερφος του ενοίκου του σπιτιού του Χαλανδρίου, Χάρη Χατζημιχελάκη.

Πρόεδρος (Βαρελά Μαρία): «Είχατε αντιληφθεί παράνομη δράση σ' αυτό το σπίτι;».

Γιόσπας: «Ποτέ. Ηταν ένα φυσιολογικό νεανικό σπίτι».

Πρόεδρος: «Σε διαδηλώσεις συμμετείχατε;».

Γιόσπας: «Ναι».

Πρόεδρος: «Ως τι;».

Γιόσπας: «Ως νέος άνθρωπος που αγωνίζεται να κάνει τη ζωή καλύτερη. Να μη ζούμε για να δουλεύουμε και να πεθαίνουμε χωρίς να 'χουμε ζήσει».

Πρόεδρος: «Δηλαδή τι; Να μη δουλεύουμε;».

Γιόσπας: «Δεν είπα κάτι τέτοιο».

Πρόεδρος: «Εκδρομές πηγαίνατε;».

Πρόεδρος: «Με ποιους;».

Γιόσπας: «Με πολλούς».

Κλείνοντας, ο κατηγορούμενος κατήγγειλε τις συνθήκες σύλληψής του που ήταν «σαν απαγωγή. Ηθελαν να μου βάλουν κουκούλα και ταινία στο στόμα της φίλης μου. Στην Ασφάλεια με είχαν γυμνό, μπαινόβγαιναν και μ' έβλεπαν σαν αξιοθέατο».

«Κατασυκοφαντήθηκα»

«Δύο χρόνια προσπαθώ να καταλάβω γιατί κατηγορούμαι. Για το μόνο που μπορώ να απολογηθώ είναι ότι έχω κατουρήσει στο σπίτι του Χατζημιχελάκη κι έπιασα το πλακάκι του μπάνιου», άρχισε την απολογία του ο Ερρίκος Ράλλης.

«Βρίσκομαι εδώ -συνέχισε- γιατί θέλω να σταματήσει η δίωξή μου, να αποκατασταθεί η τιμή και η αξιοπρέπειά μου που έχει κατασυκοφαντηθεί. Τα ΜΜΕ συσκότισαν την αλήθεια δημιουργώντας κλίμα για να γίνεται η δίκη στις φυλακές, χωρίς ουσιαστική ενημέρωση που θα κλόνιζε την εμπιστοσύνη στις διωκτικές αρχές. Εγραφαν ότι έφτιαχνα τις προκηρύξεις επειδή φοιτώ στα ΜΜΕ».

Πρόεδρος: «Η περούκα που βρέθηκε της Λυρικής Σκηνής; Η μητέρα σας ήταν υψίφωνος».

Ράλλης: «Αυτά είναι στο πλαίσιο της φαντασίας. Η μητέρα μου έχει φύγει από τη Λυρική από το 1994».

Για το σπίτι στο Χαλάνδρι που «δεν είχα πάει ποτέ», το ένταλμα σύλληψης για το οποίο «δεν έλαβα ποτέ γνώση», για τη σύλληψη «που μας έβαλαν να κοιτάμε τον τοίχο και μας έλεγαν έτσι γαμάει το κράτος, έχουμε πόλεμο», αλλά και για «αρχιμαφιόζους του Εφετείου που μου έλεγαν ότι μπορεί να φτάσω και στο φόνο με τα βιβλία που διαβάζω», μίλησε στην απολογία του ο Νίκος Βογιατζάκης.

«Για πολιτικούς λόγους»

«Στόχος ήταν η ποινικοποίηση σχέσεων. Ο σερίφης Χρυσοχοΐδης συνέχισε το έργο του στοχοποιώντας πολιτικούς χώρους. Δεν είμαι μέλος της οργάνωσης, αλλά διώκομαι για τον αντισυστημικό μου αγώνα. Δεν περιμένω δικαίωση. Στέκομαι αλληλέγγυος στα μέλη της οργάνωσης», συνέχισε.

Πρόεδρος: «Ποιους γνωρίζατε από τους συγκατηγορουμένους σας;».

Βογιατζάκης: «Δεν δικάζομαι για το αν γνωρίζω τον κόσμο, αλλά για μια πλαστική σακούλα και μια μπροσούρα».

Πρόεδρος: «Να δούμε τις θέσεις σας;».

Βογιατζάκης: «Δεν αφορά το δικαστήριο με ποιους έκανα παρέα και πήγαινα διακοπές. Τι σχέση έχει με την υπόθεση; Θα μου πείτε; Εξι μήνες είμαι εδώ».

Πρόεδρος: «Πηγαίνατε μαζί σε διαδηλώσεις;».

Βογιατζάκης: «Δεν απαντώ, δεν αφορά τη διαδικασία».

«Δεν υπάρχουν στοιχεία»

«Αρνούμαι τις κατηγορίες. Δεν αποτελώ μέλος αυτής της επαναστατικής οργάνωσης. Αν ήμουν θα το αναλάμβανα», ξεκίνησε την απολογία του ο Αλέξανδρος Μητρούσιας.

«Είχα φιλικές σχέσεις -συνέχισε- με τον Χατζημιχελάκη. Ηξερα ότι υπήρχαν αποτυπώματά μου σπίτι του. Είχαν σταλεί από τα τέλη Σεπτέμβρη. Το ένταλμα βγήκε μετά από τέσσερις μήνες. Για ποιο λόγο αν θεωρούσαν ότι είχα διαπράξει τις πράξεις;».

Πρόεδρος: «Σας είχαν αναζητήσει σπίτι σας;».

Μητρούσιας: «Οχι. Τέλη Μάρτη έμαθα από τον πατέρα μου ότι με αναζητούσαν».

Πρόεδρος: «Τι σχέσεις είχατε με τον Χατζημιχελάκη; Καμία συνεργασία;».

Μητρούσιας: «Ούτε οικονομικής ούτε επαναστατικής φύσεως».

Πρόεδρος: «Πηγαίνατε εκδρομή για την εκδρομή;».

Μητρούσιας: «Για δουλειά θα πηγαίναμε εκδρομή;».

Πρόεδρος: «Τα αποτυπώματα πώς βρέθηκαν στο ντουλαπόφυλλο;».

Μητρούσιας: «Τον είχα βοηθήσει όταν έβαφε και μετακόμιζε πράγματα».

Πρόεδρος: «Υπάρχουν κι άλλα».

Μητρούσιας: «Σ' ένα φυλλάδιο, μια μπίρα και μια σακούλα. Δεν έχει ακουστεί τίποτε εδώ για φυσική παρουσία. Δεν υπάρχουν σοβαρά στοιχεία για το σύνολο των κατηγορουμένων. Προσδόθηκε στην υπόθεση πιο βαρύνουσα διάσταση. Κι οι μάρτυρες είπαν για τις μικρής ισχύος εκρήξεις. Οσο για τον ορισμό τρομοκρατική μπορεί να αποδοθεί σε διάφορα κόμματα και στο κράτος»

Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ

ΠΡΕΖΑ TV
22-6-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: