ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ ΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ,ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΟΥΤΣΑΣ...ΔΙΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΑΞΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ.ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΕΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ-ΚΟΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΑΖΕΙ...ΜΕΣΑ ΣΕ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΤΥΧΙΟ,ΠΟΥ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ...ΦΤΥΝΟΥΝ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΣΕ 5-6 ΧΡΟΝΙΑ.
ΕΛΛΑΔΑΡΑ...
Νέο μέτωπο με τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές θα ανοίξει από το Σεπτέμβριο το υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο εξαιτίας των αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και γιατί αναμένεται η πλήρης αναγνώριση των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (κολέγια) που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.Το υπουργείο Παιδείας άφησε να περάσει χωρίς αντίδραση, στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, η απλούστευση όλων των διαδικασιών που οδηγούν και στην ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων των κολεγίων, είτε οι σπουδές έγιναν στην Ελλάδα είτε όχι.
Στην ουσία καταστρατηγείται το άρθρο 16 του Συντάγματος, αφού νομιμοποιούνται πλήρως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια την ώρα που όπως λένε οι πανεπιστημιακοί- τα δημόσια ιδρύματα υποβαθμίζονται.
Ο ιδιοκτήτης κολεγίου Μ. Αμαργιανάκης λέει στην «Κ.Ε.» ότι «η κυβέρνηση πρέπει έως το Σεπτέμβριο να επικαιροποιήσει τις πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των εκκρεμών αιτήσεων για αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. Να παρουσιάσει σχέδιο για την τροποποίηση του νόμου 3328/2005 σχετικά με τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ), με σκοπό την άρση της απαγόρευσης της αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων που προέρχονται από πτυχία παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στην Ελλάδα. Οι κάτοχοι αυτών των πτυχίων πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εργάζονται στην Ελλάδα υπό τους ίδιους όρους με τους κατόχους ελληνικών πτυχίων».
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η αναγνώριση θα γίνεται χωρίς να εξετάζεται πλέον ο τόπος όπου έγιναν οι σπουδές.
Ιδιαίτερα επικριτικός είναι ο πρόεδρος των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών και γραμματέας Εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχ. Κουρουτός, που μας είπε: «Η ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων ΑΕΙ και ΤΕΙ ανοίγει τις πύλες της ασύδοτης ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης και της εισαγωγής των νόμων της αγοράς στα πανεπιστήμια». Είναι εμφανές πως το νεοφιλελεύθερο δόγμα, που απαιτεί την πλήρη ιδιωτικοποίηση της παιδείας, επιβάλλει στην ελληνική κυβέρνηση να υποβαθμίσει και να απαξιώσει το ελληνικό πανεπιστήμιο, ώστε να ανοίξει δρόμο για τη fast food "ανώτατη" εκπαίδευση των ιδιωτικών ιδρυμάτων.
»Η απελευθέρωση, πλέον, των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων ισχύει και για τα κολέγια, με αποτέλεσμα ο οποιοσδήποτε έχων οικονομική επιφάνεια να μπορεί να "πουλήσει" παιδεία. Η "απελευθέρωση" αυτή είναι αδιανόητη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, όπου δεν υφίσταται εκπαιδευτικός οργανισμός χωρίς αυστηρά προσδιορισμένο από το νόμο πλαίσιο λειτουργίας και διοίκηση σχετική με την εκπαίδευση».
Στη χώρα μας, όμως, η λειτουργία των κολεγίων γίνεται με αδιαφανείς όρους. Τα κτίρια είναι σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλα, οι βιβλιοθήκες πανεπιστημιακού επιπέδου σχεδόν ανύπαρκτες, έρευνα δεν υπάρχει, οι διδάσκοντες λίγες φορές διαθέτουν τα απαραίτητα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα και οι φοιτητές, που συνήθως έχουν σχολικά απολυτήρια κάτω από τη βάση, καλούνται να παρακολουθήσουν ξενόγλωσσες σπουδές χωρίς γνώση ξένης γλώσσας. Ολα αυτά χρωματίζουν μια ζοφερή εικόνα ενός δήθεν πανεπιστημίου που ουσιαστικά μοιράζει πτυχία με αμοιβή.
Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ
-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
24-7-2011
1 σχόλιο:
το θεμα εδω δεν ειναι τα ιδιωτικα αλλα τα δημοσια!!!!
ποιος λεει οτι εχουμε δημοσια εκπαιδευση?
εδω γινετε οτι νανε στα ελληνικα πανεπιστημια.εχουμε μικρα κεντρα στρατολογησης για τα κομματα, εχουμε πρυτανεις κομματοσκυλα κ πουλημενους,ο καθενας κανει οτι θελει ,οι καθηγητες κανουν μονο τα απαραιτητα(κ αν??)εκτος βεβαια αν επροκειτω για καμια φοιτητρια που θελει να καλητερευσει τον βαθμο της και πολλα αλλα!!!
και εγω ειμαι εναντια στην ιδιωτικη εκπαιδευση αλλα οσο επικρατει τετοιο χαος στα δημοσια πανεπιστημια δεν μπορουμε να κατακρινουμε τα ιδιωτηκα εφοσων εκμεταλευτηκαν την ανικανοτητα τους κρατους να αναβαθμισει τα δημοσια!!!!
λοιπον το θεμα ειναι γιατι τοσα χρονια που βλεπαμε την υποβαθμιση της παιδειας γιατι δεν καναμε τιποτα και αντιθετως βοηθουσαμε την κατασταση π.χ. υποστιριζαμε τα παιδια μας επι τοσα χρονια σε ολες τις κατευθηνομενες καταληψεις???
Δημοσίευση σχολίου