Βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο πληρώνουν οι Κρητικοί, αλλά και οι επισκέπτες του νησιού, την ώρα που οι τοπικοί φορείς και οι πολιτικοί παράγοντες της Κρήτης εμφανίζονται ανήμποροι να διεκδικήσουν ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, με την κυβέρνηση να εμπαίζει συνεχώς τους πολίτες και να αθετεί τις υποσχέσεις της.Συσκέψεις επί συσκέψεων, αλλεπάλληλα ραντεβού και ευχολόγια μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων, υπηρεσιακών παραγόντων και τοπικών φορέων με μηδενικό αποτέλεσμα, συνθέτουν το σκηνικό γύρω από την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα και την αναγκαιότητα κατασκευής του έργου, που παραμένει όμως στα λόγια και στις προγραμματικές διακηρύξεις των τελευταίων κυβερνήσεων.
Η τελευταία υπόσχεση που δόθηκε στους Κρητικούς, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό μάλιστα, για τη δημιουργία ενός οδικού δικτύου που θα πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, οι απανωτές επισκέψεις των αρμόδιων υπουργών και οι εξαγγελία για τη δημιουργία της εταιρείας «Κρήτη Α.Ε.», που θα αναλάμβανε να «τρέξει» τις σχετικές διαδικασίες στα πρότυπα της «Εγνατίας», είχαν καλλιεργήσει την ελπίδα στους πολίτες ότι το θέμα, έστω και με χρόνια καθυστέρηση, θα έπαιρνε το δρόμο της υλοποίησης.
Ο χρόνος που έχει περάσει, οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί, οι παλινωδίες των τοπικών πολιτικών παραγόντων και η μακάβρια λίστα των νεκρών στους δρόμους της Κρήτης, που διαρκώς αυξάνεται, έρχονται να αποτυπώσουν τη θλιβερή πραγματικότητα.
Το κόστος του έργου, που έπειτα από προσεκτική μελέτη όλων των στοιχείων έδειξε ότι θα ξεπερνά κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις, αλλά και το μεγάλο «αγκάθι» των απαλλοτριώσεων, σε σχέση με την κατασκευή ενός νέου στην ουσία αυτοκινητόδρομου, «ψαλίδισε» τις ελπίδες που είχαν δημιουργήσει οι ίδιοι άνθρωποι που σήμερα αδυνατούν να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα των Κρητικών, για το πότε επιτέλους θα μπει σε τροχιά υλοποίησης ο ΒΟΑΚ.
Δρόμος-φονιάς
Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης και πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Προστασίας Τροχαίων Ατυχημάτων, Γιάννης Λιονάκης, παραθέτει στην «Ε» στοιχεία-σοκ για την αιματοχυσία στους δρόμους του νησιού.
Ο τραγικός απολογισμός και οι αριθμοί συγκρίνονται μόνο με τις απώλειες σε περίοδο πολέμου, καθώς η Κρήτη θρηνεί δεκάδες ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο κάθε χρόνο, αποτέλεσμα του επικίνδυνου οδικού δικτύου (τόσο σε σχέση με το εθνικό δίκτυο όσο και με τους επαρχιακούς δρόμους και τους κάθετους άξονες), αλλά και της συμπεριφοράς των οδηγών.
Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα έχουν χαθεί στους δρόμους της Κρήτης 49 άνθρωποι, οι 24 εκ των οποίων στα 313 χιλιόμετρα του βόρειου οδικού άξονα, που εκτείνεται από το Καστέλι Κισάμου στα Χανιά μέχρι και τη Σητεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μόνο το 2010, οι νεκροί στην Κρήτη εξαιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων έφτασαν στο ανατριχιαστικό νούμερο των 86, χωρίς να υπολογίζεται ο αριθμός των ανθρώπων που βγήκαν μεν ζωντανοί από τα συντρίμμια των αυτοκινήτων, αλλά που τα βαρύτατα τραύματά τους προκάλεσαν αναπηρίες ή άλλα σοβαρά προβλήματα στην υγεία τους. Συνολικά για το 2010, οι τραυματίες των τροχαίων συμβάντων ανήλθαν σε 2.400!
Ακόμη μία ανησυχητική παράμετρος που καταγράφεται στην Κρήτη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι η δραματική αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων στα δίκυκλα οχήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως το καλοκαίρι του 2010, και συγκεκριμένα για το διάστημα 15 Ιουνίου έως 3 Αυγούστου, σημειώθηκαν στην Κρήτη 14 θανατηφόρα δυστυχήματα, στις εννέα περιπτώσεις εκ των οποίων οι οδηγοί δεν φορούσαν το προστατευτικό κράνος...
Από τη χούντα
Ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, ένα απαρχαιωμένο δίκτυο που ελάχιστα διαφέρει από την αρχική του χάραξη και κατασκευή την περίοδο της χούντας, θεωρείται ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης.
Από τα 313 συνολικά χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ, μόλις στα 35 χλμ. υπάρχει το διαχωριστικό στηθαίο, όπου έχει παρατηρηθεί ραγδαία μείωση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων.
Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο που παραθέτει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης για το τμήμα της εθνικής οδού από το ύψος του ΚΤΕΟ μέχρι την περιοχή των Λινοπεραμάτων, μήκους 14,5 χιλιομέτρων.
Μέχρι το 2003, οι νεκροί στο συγκεκριμένο τμήμα ήταν εννέα το χρόνο ανά μέσο όρο! Από το 2003, οπότε και κατασκευάστηκε το διαχωριστικό στηθαίο, μόλις έξι θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν σημειωθεί, σε διάστημα 8 χρόνων...
Το στοιχείο αυτό είναι ικανό από μόνο του να πείσει τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν έστω και σε προσωρινές βελτιώσεις του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, καθώς και οι πλέον αισιόδοξοι έχουν πειστεί πως οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για ένα νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, από τα Χανιά μέχρι το Λασίθι, θα παραμείνουν μια επιταγή χωρίς αντίκρισμα...
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
4-8-2011
Η τελευταία υπόσχεση που δόθηκε στους Κρητικούς, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό μάλιστα, για τη δημιουργία ενός οδικού δικτύου που θα πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, οι απανωτές επισκέψεις των αρμόδιων υπουργών και οι εξαγγελία για τη δημιουργία της εταιρείας «Κρήτη Α.Ε.», που θα αναλάμβανε να «τρέξει» τις σχετικές διαδικασίες στα πρότυπα της «Εγνατίας», είχαν καλλιεργήσει την ελπίδα στους πολίτες ότι το θέμα, έστω και με χρόνια καθυστέρηση, θα έπαιρνε το δρόμο της υλοποίησης.
Ο χρόνος που έχει περάσει, οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί, οι παλινωδίες των τοπικών πολιτικών παραγόντων και η μακάβρια λίστα των νεκρών στους δρόμους της Κρήτης, που διαρκώς αυξάνεται, έρχονται να αποτυπώσουν τη θλιβερή πραγματικότητα.
Το κόστος του έργου, που έπειτα από προσεκτική μελέτη όλων των στοιχείων έδειξε ότι θα ξεπερνά κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις, αλλά και το μεγάλο «αγκάθι» των απαλλοτριώσεων, σε σχέση με την κατασκευή ενός νέου στην ουσία αυτοκινητόδρομου, «ψαλίδισε» τις ελπίδες που είχαν δημιουργήσει οι ίδιοι άνθρωποι που σήμερα αδυνατούν να απαντήσουν στο αγωνιώδες ερώτημα των Κρητικών, για το πότε επιτέλους θα μπει σε τροχιά υλοποίησης ο ΒΟΑΚ.
Δρόμος-φονιάς
Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης και πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Προστασίας Τροχαίων Ατυχημάτων, Γιάννης Λιονάκης, παραθέτει στην «Ε» στοιχεία-σοκ για την αιματοχυσία στους δρόμους του νησιού.
Ο τραγικός απολογισμός και οι αριθμοί συγκρίνονται μόνο με τις απώλειες σε περίοδο πολέμου, καθώς η Κρήτη θρηνεί δεκάδες ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο κάθε χρόνο, αποτέλεσμα του επικίνδυνου οδικού δικτύου (τόσο σε σχέση με το εθνικό δίκτυο όσο και με τους επαρχιακούς δρόμους και τους κάθετους άξονες), αλλά και της συμπεριφοράς των οδηγών.
Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα έχουν χαθεί στους δρόμους της Κρήτης 49 άνθρωποι, οι 24 εκ των οποίων στα 313 χιλιόμετρα του βόρειου οδικού άξονα, που εκτείνεται από το Καστέλι Κισάμου στα Χανιά μέχρι και τη Σητεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, μόνο το 2010, οι νεκροί στην Κρήτη εξαιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων έφτασαν στο ανατριχιαστικό νούμερο των 86, χωρίς να υπολογίζεται ο αριθμός των ανθρώπων που βγήκαν μεν ζωντανοί από τα συντρίμμια των αυτοκινήτων, αλλά που τα βαρύτατα τραύματά τους προκάλεσαν αναπηρίες ή άλλα σοβαρά προβλήματα στην υγεία τους. Συνολικά για το 2010, οι τραυματίες των τροχαίων συμβάντων ανήλθαν σε 2.400!
Ακόμη μία ανησυχητική παράμετρος που καταγράφεται στην Κρήτη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι η δραματική αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων στα δίκυκλα οχήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως το καλοκαίρι του 2010, και συγκεκριμένα για το διάστημα 15 Ιουνίου έως 3 Αυγούστου, σημειώθηκαν στην Κρήτη 14 θανατηφόρα δυστυχήματα, στις εννέα περιπτώσεις εκ των οποίων οι οδηγοί δεν φορούσαν το προστατευτικό κράνος...
Από τη χούντα
Ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, ένα απαρχαιωμένο δίκτυο που ελάχιστα διαφέρει από την αρχική του χάραξη και κατασκευή την περίοδο της χούντας, θεωρείται ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης.
Από τα 313 συνολικά χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ, μόλις στα 35 χλμ. υπάρχει το διαχωριστικό στηθαίο, όπου έχει παρατηρηθεί ραγδαία μείωση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων.
Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο που παραθέτει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης για το τμήμα της εθνικής οδού από το ύψος του ΚΤΕΟ μέχρι την περιοχή των Λινοπεραμάτων, μήκους 14,5 χιλιομέτρων.
Μέχρι το 2003, οι νεκροί στο συγκεκριμένο τμήμα ήταν εννέα το χρόνο ανά μέσο όρο! Από το 2003, οπότε και κατασκευάστηκε το διαχωριστικό στηθαίο, μόλις έξι θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν σημειωθεί, σε διάστημα 8 χρόνων...
Το στοιχείο αυτό είναι ικανό από μόνο του να πείσει τους αρμόδιους φορείς να προχωρήσουν έστω και σε προσωρινές βελτιώσεις του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, καθώς και οι πλέον αισιόδοξοι έχουν πειστεί πως οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για ένα νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, από τα Χανιά μέχρι το Λασίθι, θα παραμείνουν μια επιταγή χωρίς αντίκρισμα...
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
4-8-2011
1 σχόλιο:
ΕΝΤΑΞΕΙ ΦΤΑΙΝΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΠΩΣ ΠΑΝΕ? ΣΑΝ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.... ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΟΛΟΙ ΣΟΥΜΑΧΕΡ....
Δημοσίευση σχολίου