«Sorry αγάπη μου, πρέπει να πάω τουαλέτα», είπε η Σάνον στον Τομ. «Μην μπεις, έχει παράσταση τώρα», του απάντησε εκείνη. «Πού, στην τουαλέτα;», απόρησε έκπληκτη η Σάνον. «Ακριβώς», της είπε εκείνος. Γιατί οι γυναικείες τουαλέτες του «New Town Theatre» της οδού Τζορτζ στην «Αθήνα του Βορρά», το Εδιμβούργο της Σκωτίας, είχαν μετατραπεί κι αυτές μέχρι χτες σε χώρο θεατρικής έκφρασης.
Το Εδιμβούργο κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες - ώς τα τέλη Αυγούστου - μετατρέπεται σε μια απέραντη σκηνή (θεατρική και μουσική). Κάθε σημείο της πόλης, κι εκείνα που δεν πάει ο νους, είναι δυνάμει σκηνή. Ο,τι μπορεί να μοιάζει για τους υπόλοιπους ασυνήθιστο, για τους μυημένους, τους λάτρεις του περιβόητου φεστιβάλ παραστατικών τεχνών Fringe, είναι φυσικό.
Ολοι οι χώροι είναι αξιοποιήσιμοι. Από εκκλησίες, τέντες, καταστήματα, άδεια κτίρια και διαμερίσματα ώς και κλουβιά του ζωολογικού κήπου της πόλης φιλοξένησαν φέτος - τη χρονιά που το Fringe είχε ρεκόρ συμμετοχών - παραστάσεις, στις τρεις βδομάδες της διοργάνωσης, από τις 8 Αυγούστου.
Η σούμα ήταν: 41.689 παραστάσεις σε 258 χώρους, 21.000 καλλιτέχνες, 2.542 δρώμενα, 1.319 παγκόσμιες πρεμιέρες. Κάποιοι μάλιστα από τους χώρους, όπως το «The Stand», θα παραμείνουν σε λειτουργία όλο τον χρόνο για παραστάσεις.
Πίσω στο θέατρο της οδού Τζορτζ, η ηθοποιός Ντέμπορα Λάμπαρντ εξηγούσε πως οι γυναικείες τουαλέτες «είναι το ιερό μέρος για γυναικείες ιστορίες». Και όσοι συνωστίζονταν στις τουαλέτες για το έργο «Sailing On» έβλεπαν τα φαντάσματα της Βιρτζίνια Γουλφ και της σαιξπηρικής Οφηλίας να παρεμβαίνουν στην καθημερινότητα ενός κοριτσιού.
Στον ζωολογικό κήπο του Εδιμβούργου, σε κάποιο από τα κλουβιά που είχαν παραχωρηθεί ο θεατής συναντούσε «ανθρώπινα ζώα» στο χοροθέατρο «Enclosure 99». «Υπάρχουν όλα τα είδη των ζώων, ιδίως τα πρωτεύοντα θηλαστικά. Και οι άνθρωποι είναι ένα άλλο είδος πιθήκων», έλεγε η χορογράφος Τζάνις Κλάξτον.
Στο Fringe φέτος παίχτηκε και η «Επέτειος», από τα τελευταία έργα του Χάρολντ Πίντερ, με το οποίο πραγματοποίησε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ο Τζον Μάλκοβιτς. Η γιορτή του θεάτρου είναι ανοιχτή για όλους. Στεγανά δεν υπάρχουν. Γι' αυτό και δεν προξένησε εντύπωση και η παρουσία του «Ιππότη της ασφάλτου» Ντέιβιντ Χάσελχοφ σε ρόλο περφόρμερ - τραγουδιστή καμπαρέ κι όχι κυματοδαμαστή στο «Baywatch».
Εκείνο όμως που κάνει το Fringe να ξεχωρίζει, ανεξαρτήτως αν συμμετέχει ένας υποψήφιος για Οσκαρ ηθοποιός ή ένας πρωτοεμφανιζόμενος, είναι η ισότιμη αντιμετώπιση. Ολοι έπρεπε να δουλέψουν σκληρά για να πουλήσουν εισιτήρια, διότι με τόσα δρώμενα και σκηνές στην πόλη δεν είναι εύκολο να εγγυηθείς πληρότητα. Βέβαια έκαναν ό,τι μπορούσαν γι' αυτό οι κοντά 1.000.000 επισκέπτες του πιο «μεγάλου» - με βάση τον αριθμό των παραστάσεων και των καλλιτεχνών - Fringe στην 64χρονη ιστορία του.
ΤΑ ΝΕΑ Του Χρήστου Ν.Ε. Ιερείδη
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2011
Το Εδιμβούργο κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες - ώς τα τέλη Αυγούστου - μετατρέπεται σε μια απέραντη σκηνή (θεατρική και μουσική). Κάθε σημείο της πόλης, κι εκείνα που δεν πάει ο νους, είναι δυνάμει σκηνή. Ο,τι μπορεί να μοιάζει για τους υπόλοιπους ασυνήθιστο, για τους μυημένους, τους λάτρεις του περιβόητου φεστιβάλ παραστατικών τεχνών Fringe, είναι φυσικό.
Ολοι οι χώροι είναι αξιοποιήσιμοι. Από εκκλησίες, τέντες, καταστήματα, άδεια κτίρια και διαμερίσματα ώς και κλουβιά του ζωολογικού κήπου της πόλης φιλοξένησαν φέτος - τη χρονιά που το Fringe είχε ρεκόρ συμμετοχών - παραστάσεις, στις τρεις βδομάδες της διοργάνωσης, από τις 8 Αυγούστου.
Η σούμα ήταν: 41.689 παραστάσεις σε 258 χώρους, 21.000 καλλιτέχνες, 2.542 δρώμενα, 1.319 παγκόσμιες πρεμιέρες. Κάποιοι μάλιστα από τους χώρους, όπως το «The Stand», θα παραμείνουν σε λειτουργία όλο τον χρόνο για παραστάσεις.
Πίσω στο θέατρο της οδού Τζορτζ, η ηθοποιός Ντέμπορα Λάμπαρντ εξηγούσε πως οι γυναικείες τουαλέτες «είναι το ιερό μέρος για γυναικείες ιστορίες». Και όσοι συνωστίζονταν στις τουαλέτες για το έργο «Sailing On» έβλεπαν τα φαντάσματα της Βιρτζίνια Γουλφ και της σαιξπηρικής Οφηλίας να παρεμβαίνουν στην καθημερινότητα ενός κοριτσιού.
Στον ζωολογικό κήπο του Εδιμβούργου, σε κάποιο από τα κλουβιά που είχαν παραχωρηθεί ο θεατής συναντούσε «ανθρώπινα ζώα» στο χοροθέατρο «Enclosure 99». «Υπάρχουν όλα τα είδη των ζώων, ιδίως τα πρωτεύοντα θηλαστικά. Και οι άνθρωποι είναι ένα άλλο είδος πιθήκων», έλεγε η χορογράφος Τζάνις Κλάξτον.
Στο Fringe φέτος παίχτηκε και η «Επέτειος», από τα τελευταία έργα του Χάρολντ Πίντερ, με το οποίο πραγματοποίησε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ο Τζον Μάλκοβιτς. Η γιορτή του θεάτρου είναι ανοιχτή για όλους. Στεγανά δεν υπάρχουν. Γι' αυτό και δεν προξένησε εντύπωση και η παρουσία του «Ιππότη της ασφάλτου» Ντέιβιντ Χάσελχοφ σε ρόλο περφόρμερ - τραγουδιστή καμπαρέ κι όχι κυματοδαμαστή στο «Baywatch».
Εκείνο όμως που κάνει το Fringe να ξεχωρίζει, ανεξαρτήτως αν συμμετέχει ένας υποψήφιος για Οσκαρ ηθοποιός ή ένας πρωτοεμφανιζόμενος, είναι η ισότιμη αντιμετώπιση. Ολοι έπρεπε να δουλέψουν σκληρά για να πουλήσουν εισιτήρια, διότι με τόσα δρώμενα και σκηνές στην πόλη δεν είναι εύκολο να εγγυηθείς πληρότητα. Βέβαια έκαναν ό,τι μπορούσαν γι' αυτό οι κοντά 1.000.000 επισκέπτες του πιο «μεγάλου» - με βάση τον αριθμό των παραστάσεων και των καλλιτεχνών - Fringe στην 64χρονη ιστορία του.
ΤΑ ΝΕΑ Του Χρήστου Ν.Ε. Ιερείδη
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου