Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 28, 2011

Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΥΤΣΑΤΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΚΛΟΠΗ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΗΣ,ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ Athens International Open-Air Film Festival --ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ--


Aξιότιμο Κύριο
Γιώργο Α. Παπανδρέου,
Πρωθυπουργό
Μέγαρο Μαξίμου,
Ηρώδου Αττικού 19
Αθήνα, 12 Αυγούστου 2011
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Θέμα: Athens International Open-Air Film Festival


Λαμβάνω την τιμή να απευθυνθώ προς εσάς για να σας ενημερώσω για την κλοπή της ιδέας/μελέτης/επιχειρηματικής πρότασης του “Athens International Open-Air Film Festival” (AIO-AFF) από το Υπουργείο Πολιτισμού της πατρίδας μου.
Πριν τρία χρόνια περίπου, από τις αρχές του 2009, κατατέθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού επιχειρηματική πρόταση πάνω στην, όσο και εάν ακούγεται περίεργο, μοναδική έως τότε και πρωτότυπη ιδέα μου για ένα διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου στους Θερινούς Κινηματογράφους της Αθήνας, το "Athens International Open-Air Film Festival" (AIO-AFF). Ερέθισμα υπήρξε το γεγονός ότι η Ελλάδα, χώρα με μοναδική παράδοση στα θερινά σινεμά, αν και κοιτίδα του Δράματος δεν είχε και δεν έχει κάποια ουσιαστική διεθνή παρουσία στην πλέον σύγχρονη έκφραση του Δράματος, τον κινηματογράφο. Επιπλέον, δεν υπήρχε διεθνώς άλλο φεστιβάλ με αμιγή τόπο εξέλιξης θερινά σινεμά. Κεντρική ιδέα της πρότασης ήταν η Αθήνα να μεταμορφώνεται σε "μικρές Κάννες" για δέκα μέρες, στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου κάθε χρόνο, στο σχετικά κενό διεθνώς φεστιβαλικό διάστημα, μεταξύ των διοργανώσεων των Καννών και της Βενετίας.



Ο σκοπός μιας τέτοιας διοργάνωσης, εκτός από το καθαρά κινηματογραφικό κομμάτι της και τα παράλληλα events (συναυλίες, εκθέσεις, parties, κλπ.), ήταν η ετήσια θετική προβολή της Ελλάδας, τουριστικών περιοχών, προϊόντων και επιχειρήσεων από τα διεθνή ΜΜΕ με την προσέλκυση προσωπικοτήτων και προσκεκλημένων διασημοτήτων της έβδομης τέχνης, που μετά το φεστιβάλ θα συνέχιζαν τις διακοπές τους στα Ελληνικά νησιά και την ηπειρωτική χώρα. Μια διοργάνωση τέτοιου βεληνεκούς θα διαφήμιζε, πέρα και πάνω από τις υποστηρίκτριες επιχειρήσεις και τους χορηγούς, την Αθήνα αλλά και την Ελλάδα διεθνώς, θα προσέλκυε περισσότερο ποιοτικό και οικονομικά εύρωστο τουρισμό, θα αναδείκνυε και θα παρείχε έδαφος διεθνούς ανάπτυξης του Ελληνικού πολιτιστικού και τουριστικού προϊόντος και θα λειτουργούσε ενισχυτικά στο ηθικό των κατοίκων της πόλης, δημιουργώντας ένα σημαντικό δρώμενο διεθνούς ενδιαφέροντος ("Mega Event"/”Trademark Event”). Η τελετή έναρξης είχε προταθεί να γίνεται στο Ηρώδειο, ο δε χαρακτήρας του Φεστιβάλ θα ήταν μοναδικός στον κόσμο.


Η παρουσίαση της ιδέας αλλά και ο αναλυτικός οικονομικός σχεδιασμός καταγράφηκαν λεπτομερώς σε πολυσέλιδη μελέτη εξειδικευμένου Ιταλικού Οίκου (Economisti di Impresa) που προσελήφθη ακριβώς για αυτό από την εταιρεία ειδικού σκοπού "Αthens International Open-Air Film Festival Ltd". Η προετοιμασία του κορμού της μελέτης και του σχετικού επιχειρηματικού σχεδίου διήρκεσε οκτώ μήνες και κόστισε σημαντικά κονδύλια τα οποία συνεισέφεραν ιδιώτες επενδυτές από τις ΗΠΑ, Ελλάδα και αλλού.


Για την σύνταξη της μελέτης, την διερεύνηση των οικονομικών επιπτώσεων της επένδυσης στην Αθήνα και την Ελλάδα και την συνεχή επικαιροποίηση των στοιχείων της, κινητοποιήθηκαν νομικά και φυσικά πρόσωπα στο Λος Άντζελες, την Ιταλία, τη Γαλλία και βέβαια την Ελλάδα. Στην συνέχεια και για δυόμιση χρόνια, παράλληλα με τις παρουσιάσεις του πρότζεκτ σε κρατικούς φορείς κ.α. (Υπουργεία Πολιτισμού/Τουρισμού, ΕΟΤ, Δήμο Αθηναίων κ.α.), η επένδυση εξελίσσετο συνεχώς σε συνεργασία με προσωπικότητες διεθνούς κύρους και εμβέλειας. Το lobbying ήταν και είναι διεθνές αφού οι υλικοί και ηθικοί υποστηρικτές του πρότζεκτ πλήθαιναν και το ΑΙΟ-AFF αποκτούσε και αποκτά παντού υποστηρικτές. Η συμμετοχή του κράτους επιδιώχθηκε συνεπώς και συνεχώς σε οργανωτικό πλαίσιο για τα πρώτα 3 τουλάχιστον χρόνια – μέχρι τουλάχιστον να αποδειχτεί ότι αυτός ο θεσμός πετυχαίνει. Το κράτος δε θα δεσμευόταν να βάλει καθόλου χρήματα αφού χρηματοδότες υπήρχαν ήδη από τον τουριστικό και άλλους επιχειρηματικούς χώρους, το μόνο δε που εζητείτο και ήταν απαραίτητο, όπως σε κάθε τέτοιο έργο διεθνώς, ήταν η αιγίδα του και η παροχή διαθεσίμων μέσων, χώρων και συνεργειών για λόγους κύρους και διάρκειας του φεστιβάλ (reliability and continuity) και με πολλαπλάσιο για αυτό οικονομικό όφελος. Ενόψει της δημοσιονομικής εκτροπής της χώρας δεν μπορούσε κανείς, άλλωστε, να απαιτήσει χρηματική συμμετοχή του κράτους, παρά το γεγονός ότι αντίστοιχα φεστιβάλ του εξωτερικού χρηματοδοτούνται αποκλειστικά ή κυρίως από τα κράτη στα οποία διεξάγονται.


Στις 23 Ιουνίου του 2009 το AIO-AFF έλαβε την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος αγκάλιασε την ιδέα και δεσμεύτηκε να παραχωρήσει μέσα και χώρους (4 θερινά σινεμά, χώρους, επικοινωνία, ραδιόφωνο) που διέθετε. Στα Υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, η πρόταση υποβλήθηκε υπόψη κάθε υπουργού από τον Μάρτιο του 2009, δηλαδή τόσο επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και λίγες μόλις μέρες μετά την εκλογή της κυβέρνησής σας. Μετά από συνάντηση με την Υφυπουργό Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου μας γνωστοποιήθηκε προφορική απόφαση συνεργασίας με την AIO-AFF με την παροχή, καταρχήν, της σχετικής αιγίδας.


Το "έντονο ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για το πρότζεκτ" επιβεβαιώθηκε εγγράφως τον Μαϊο του 2010. Η αλλαγή υπουργού, ως συνήθως και για μιά ακόμη φορά, διέκοψε την σχετική συζήτηση.


Μετά από μεγάλο αριθμό επαφών και συναντήσεων και ενώ ανεμένετο επιστροφή από τον Δεκέμβριο του 2010 από συγκεκριμένους συμβούλους του ΥΠ.ΠΟ.Τ κ. Παύλου Γερουλάνου, έκπληκτη τόσο εγώ όσο και οι επενδυτές και οι σύμβουλοι από την "σιγήν ιχθύος" εκ μέρους του Υπουργείου Πολιτισμού, πληροφορήθηκα το Σάββατο 30 Ιουλίου τα συνημμένα δημοσιεύματα, από έναν φίλο με τον οποίο είχα συζητήσει το πρότζεκτ σε ανύποπτο χρόνο.
http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4645697,
http://www.athensvoice.gr/article/culture/movies/news/athens-open-air-film-festival, κ.α.


Η διοργάνωση του «Athens Open Air Film Festival» (βλ. συνημμένα από τα ανωτέρω links στο google) με αυτό το όνομα, αυτό το – έστω παραμορφωμένο και υποβαθμισμένο – concept, στο ίδιο χρονικό διάστημα που - σύμφωνα με τη μελέτη που έχουμε εκπονήσει, συντάξει και πρωτοκολλήσει από το 2009 στο Υπ.Πολιτισμού, τον ΕΟΤ, τον Δήμο Αθηναίων κλπ - κρίνεται ως το πλέον πρόσφορο διεθνώς για την διοργάνωση του «Athens International Open-Air Film Festival», ακόμη και αυτή η κλεψίτυπη παρουσίασή της ως "ιδέας του Υπουργείου Πολιτισμού", «την εκτέλεση της οποίας ανέθεσε», άγνωστο με ποια διαδικασία, «στην ομάδα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νύχτες Πρεμιέρας» (δηλαδή σε τρίτο διοργανωτή άσχετο με το πρότζεκτ και χωρίς, όχι απλά άδεια, αλλά ούτε καν ενημέρωση της AIO-AFF) και η υποβάθμισή της σε "υλικό παραγεμίσματος" σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα πολιτιστικών δρώμενων μετρίου τοπικού ενδιαφέροντος στην Αθήνα, συνιστά όχι απλά κλέψιμο αλλά, ουσιαστικά, την ενσυνείδητη καταστροφή μιας ιδέας, μιας μελέτης και μίας πρότασης ιδιωτικής πρωτοβουλίας από το ίδιο το Υπουργείο ΠΟ-ΛΙ-ΤΙ-ΣΜΟΥ της ΕΛΛΑΔΟΣ (!!!), μέσω στελεχών του και στο όνομά του.


Πέρα και πάνω από τη νομική θέση της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ως πανίσχυρη και περιμένουμε ότι θα οδηγήσει με βεβαιότητα - αν και με την γνωστή καταστροφική Ελληνική καθυστέρηση κατα το τμήμα που θα αχθεί προς επίλυση στην Ελλάδα - στην καταδίκη των υπαιτίων και την επιβάρυνση του Δημοσίου με αποζημιώσεις, τίθεται ένα επιπλέον βαθύτατα ηθικό ζήτημα εμπιστοσύνης κάθε συνδιαλεγόμενου επενδυτή με το Ελληνικό Δημόσιο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, καθ’ υπέρβαση κάθε κατα την άποψή μου ορίου πολιτικής και/ή διοικητικής αλητείας, το Δημόσιο δεν ελέγχεται, απλά, για λόγους αξιοπιστίας ή παραλείψεις του αλλά παρουσιάζεται να έδρασε, δια των προστηθέντων του, ως απατεών του κοινού ποινικού δικαίου.


Πέρα από τα νομικά έγγραφα κατάθεσης σημάτων, επωνυμιών και πνευματικών δικαιωμάτων, την εν γένει αλληλογραφία, τους αριθμούς πρωτοκόλλων της επίσημης αλληλογραφίας με το Δημόσιο, την αλληλογραφία και την γραπτή αιγίδα που χορήγησε ο Δήμος Αθηναίων το 2009, υπήρξε σειρά συναντήσεων με τους κατά καιρούς αρμόδιους πολιτικούς παράγοντες. Παραθέτω λίστα με τη σειρά συναντήσεων με κάποιους από αυτούς και/ή θέσης υπόψη του πρότζεκτ τα τελευταία χρόνια: Γιάννης Κοφίνης (ΕΟΤ), Νικόλας Κανελλόπουλος (ΕΟΤ), 'Αρης Σπηλιωτόπουλος (Υπ. Τουρισμού), Κώστας Μαρκόπουλος (Υπ. Τουρισμού), Αντώνης Σαμαράς (Υπ. Πολιτισμού), Παύλος Γερουλάνος (Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού), Άντζελα Γκερέκου (Υφ. Τουρισμού), Δημήτρης Δρούτσας (Υπ. Εξωτερικών, τον συνάντησα στο Λος Άντζελες) και οι σύμβουλοι του Υπ. Πολιτισμού: Αντιγόνη Κοτανίδη, Μαρικαίτη Πολιτοπούλου, Φίλιππος Παπαγεωργίου, κ.α, ο σύμβουλος της Υφ. Τουρισμού Άντζελας Γκερέκου Λουκάς Γερμανός και ο Κώστας Ζήκος (πρώην διευθυντής του γραφείου της Υφ. Τουρισμού Άντζελας Γκερέκου, και νυν διευθυντής του γραφείου του Γ.Γ. του ΕΟΤ). Οι τελευταίες συναντήσεις έγιναν τον Δεκέμβριο του 2010 με τους συμβούλους του κ. Γερουλάνου Μαρικαίτη Πολιτοπούλου και Φίλιππο Παπαγεωργίου.


Ενδεικτικό των επιπτώσεων της ανωτέρω συμπεριφοράς συνιστά το ότι σε συζητήσεις, αφού πληροφορήθηκα τα παραπάνω, με παράγοντες της κινηματογραφικής αγοράς στο Λος Άντζελες, δεν υπήρξε ούτε ένας από αυτούς που να θεώρησε τα παραπάνω ως κίνητρο δραστηριοποίησής τους στην Ελλάδα ή προβολής της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού.


Κύριε Πρωθυπουργέ,


Απευθύνομαι προς εσάς γιατί θεωρώ ότι, ιδιαίτερα στις μέρες που ζούμε, η ουσιαστική υπεξαίρεση μίας πρωτότυπης επιχειρηματικής ιδέας και του κατοχυρωμένου σήματός της από το Ελληνικό Δημόσιο ή με την συνδρομή του δεν είναι μία απλή νομική υπόθεση. Άλλωστε, οιοδήποτε πολιτικό πρόσωπο και οι συνεργάτες του δεν φαίνεται να έχουν βάσιμους λόγους να ανησυχούν σοβαρά στην Ελλάδα από τις νομικές επιπτώσεις που θα έχει για αυτούς και, κυρίως, για το Δημόσιο, αντίστοιχη συμπεριφορά σε πέντε ή δέκα χρόνια από σήμερα. Για αυτό ακριβώς το λόγο και πέρα από την χρήση κάθε νομικά διαθέσιμου μέσου, αποφασίστηκε η συγκεκριμένη απατηλή και ζημιογόνα συμπεριφορά να προβληθεί άμεσα, διεθνώς και με κάθε διαθέσιμο μέσο ως παράδειγμα, προς αποφυγή, απατηλής συμπεριφοράς ενός χρεοκοπημένου συστήματος διακυβέρνησης.


Πέρα από το προσωρινό επιχειρηματικό κόστος της εταιρείας, πέρα από το μεγάλο προσωπικό μου κόστος από την παραπάνω ποινικά ελεγκτέα και ζημιογόνα δράση του δημοσίου, αναρωτιέμαι πόσο εγκληματικά ανόητες και επιβλαβείς μπορούν να είναι για το μέλλον της πατρίδας μου τέτοιες συμπεριφορές σε αυτές τις κρίσιμες ώρες.


Με την ελπίδα της δικής σας άμεσης αντίδρασης και των ενεργειών σας, παραμένω στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω επικοινωνία.


Με τιμή,


Κατερίνα Μουτσάτσου
Director, Αthens International Open-Air Film Festival Ltd


Κοιν/ση: Αξιότιμο κ. Παύλο Γερουλάνο, Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού


ΠΡΕΖΑ TV
28-9-2011

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλά...
Εδώ καράβια χάνονται και τό μουνί τής Μουτσάτσου χτενίζεται...
Ρε, σε τί χώρα ζούμε;;;

hasapi grammata είπε...

Αυτό μπορώ να το πιστοποιήσω και γω... έτυχε να είμαι δίπλα της κάποια στιγμή που παρουσίαζε το πρόγραμμα. Εδώ και κάποια χρόνια δε μιλάμε αλλά θεωρώ απαράδεκτο να γίνεται κάθε τύπος κλοπής πνευματικής περιουσίας ή μελέτης.

Ανώνυμος είπε...

Τά "πρότζεκτ", τά "κόνσεπτ", τά "φέστιβαλ" και η ηλίθια μουνόψειρα Μου-Τσάτσα, τί σχέση θα μπορούσαν νά 'χουν με τόν ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ και με τόν Ελληνικό ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ;;;
Ρε δεν πάτε να γαμηθείτε, ξέκωλα παράσιτα, που γλυφόσαστε ακόμα για να φάτε από τίς σάρκες τού καταληστευμένου χαζοέλληνα... Πέρασε ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ ο καιρός τού Καράμπελλα, τού Βαλλιανάτου, τού Παναγιωτόπουλου, τού Λαλλιώτη, τού Κορδέλλα, τής ..."Νέας" Γενηάς, τής αρπαχτής και τής ...προσκολλήσεως!!! Ο βόθρος με τίς Μουτσάτσες και τούς Μουτσάτσους δεν αντιπροσωπεύει ούτε τούς Έλληνες ούτε τόν Πολιτισμό...!
Γιού γκάτ ιτ, μις Μουτσ?

Ανώνυμος είπε...

αυτη δεν πηγε αμερικη για διεθνη καριερα;;αναδουλειες;;