Εξι χρόνια μετά την έναρξη του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και ενώ θα έπρεπε να βρίσκεται στη φάση αποπεράτωσης και λίγο πριν τη λειτουργία του, κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει αξιόπιστα αν και πότε θα ολοκληρωθεί. Οι εκπρόσωποι των δύο Σωματείων εργαζομένων στο Μετρό και το Συνδικάτο Οικοδόμων, χτυπούν καμπανάκι και καλούν τους φορείς της πόλης και το αρμόδιο υπουργείο να πάρουν θέση και να δώσουν λύση που να διασφαλίζει τη συνέχιση και επιτάχυνση των ρυθμών κατασκευής του έργου, να σταματήσουν οι απολύσεις και οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των δεδουλευμένων.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν χτες, αναφέρθηκαν στις καθυστερήσεις που υπάρχουν σε όλα τα μέτωπα του έργου (υπόγειες σήραγγες, εργοτάξια επιφανείας, αρχαιολογικές ανασκαφές). Η διακοπή των εργασιών, οι αναγκαστικές άδειες χωρίς αποδοχές του συνόλου του προσωπικού, η έλλειψη υλικών, η εφαρμογή της εκ περιτροπής εργασίας σε όλα τα μέτωπα του έργου, η καθυστέρηση εξόφλησης των δεδουλευμένων (δύο μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στις τεχνικές εργασίες), οι 5 νέες απολύσεις στις αρχαιολογικές εργασίες, η έλλειψη υλικών σκυροδέματος και οπλισμών, σιδήρου, τσιμέντων ακόμα και καυσίμων, ενισχύουν τους φόβους των εργαζομένων.
Επιπλέον, πριν δύο μήνες τα TBM (οι μετροπόντικες) έφτασαν στο σταθμό της Ανάληψης και σταμάτησαν τις εργασίες. Οι 50 εργαζόμενοι που απασχολούνται στις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων, από τότε, απασχολούνται με την αφαίρεση των υποδομών που υποστήριζαν τους μετροπόντικες και μέχρι τέλος του Μάη θα απολυθούν, καθώς οι σχεδιασμοί να μεταφερθούν οι μετροπόντικες και να συνεχίσουν τις εργασίες από το Σταθμό της Νέας Ελβετίας δεν προχωρούν διότι δεν είναι έτοιμες οι αναγκαίες υποδομές. Οπως είπαν οι εργαζόμενοι, οι μετροπόντικες δεν θα δουλέψουν τουλάχιστον για 1,5 χρόνο.
Η ανάδοχος εταιρεία (AIASA) επιρρίπτει ευθύνες στην «Αττικό Μετρό», η οποία με τη σειρά της ρίχνει την ευθύνη στην ανάδοχο και διαβεβαιώνει ότι υπάρχουν διαθέσιμα 100 εκατ. ευρώ για τη συνέχιση του έργου...
Το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, με επιστολή που έστειλε χτες προς τον υπουργό Υποδομών, σημειώνει ότι μοναδική άμεση λύση και για το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η άμεση ανάληψη από πλευράς του κράτους του συνόλου της κατασκευής του έργου, χωρίς εμπλοκή ιδιωτών. Και απαιτεί να χρηματοδοτηθεί το έργο, να αποδοθούν οι ευθύνες των καθυστερήσεων σε όποιον ανήκουν, να καταβληθούν άμεσα τα καθυστερούμενα δεδουλευμένα μηνών που οφείλονται στους εργαζόμενους, να μη γίνει καμία απόλυση αλλά αντίθετα να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, με πλήρη εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. rizospastis.gr
ΠΡΕΖΑ TV
16-5-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου