Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, η online διαφημιστική αγορά παρουσίασε ανάπτυξη 14,5% στην Ευρώπη το 2011. Είναι ένα καλό ποσοστό, δεδομένου ότι η υπόλοιπη διαφημιστική αγορά στην Ευρώπη (εξαιρούμενου του online) σημείωσε ανάπτυξη μόνο κατά 0,8% την ίδια περίοδο.
Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στο πανευρωπαϊκό συνεδρίου Interact που πραγματοποιείται από το IAB Europe στη Βαρκελώνη.
Τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (17,9%) παρουσίασαν οι καταχωρίσεις κειμένου που συνοδεύουν τα αποτελέσματα αναζήτησης (search advertising), οι οποίες αντιστοιχούν στο 46,5% της συνολικής δαπάνης. Δεύτερες σε μερίδιο είναι οι διαφημίσεις γραφικών (display) με μερίδιο 33,6%, και ακολουθούν οι αγγελίες και κατάλογοι (classifieds & directories) με 19,2%.
Παρόλα αυτά, η ανάπτυξη του διαδικτυακού βίντεο και των mobile υπηρεσιών συνέβαλαν στην αύξηση της αξίας του display, το οποίο παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης 15,3%.
Οι διαφημίσεις γραφικών που συνοδεύουν τα βίντεο αποτελούσαν το 2011 το 8,2% του συνόλου των διαφημίσεων γραφικών στις 14 ευρωπαϊκές αγορές που έδωσαν σχετικά στοιχεία.
Το mobile advertising προς το παρόν αντιστοιχεί μόνο στο 1 με 3 τοις εκατό του συνόλου των διαφημίσεων γραφικών, ωστόσο αναπτύσσεται με εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς στις 9 ευρωπαϊκές αγορές που παρουσίασαν σχετικά στοιχεία, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης 45,6%.
Στην Ελλάδα, πάντως, το display παρουσίασε για πρώτη φορά ελαφρά πτώση για το πρώτο τρίμηνο του 2012 με δαπάνη 14,1 εκ. ευρώ, συγκριτικά με 15,9 εκ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Newsroom ΔΟΛ
ΠΡΕΖΑ TV
1-6-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου