Δευτέρα, Φεβρουαρίου 11, 2013

«ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΚΙΑ» ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ


Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Καταργώντας στην πράξη το Σύλλογο Διδασκόντων, με ποινές για τους «κακούς» και καμία επιβράβευση στους «καλούς», το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση καθιστά το δάσκαλο κακώς νοούμενο «δημόσιο υπάλληλο»


Σαν τους υπαλλήλους μιας τυχαίας υπηρεσίας που οφείλουν να διεκπεραιώνουν καθημερινά ένα συγκεκριμένο έργο και να υπακούουν στις εντολές των ανωτέρων τους. Ετσι αντιμετωπίζει το υπουργείο Παιδείας δασκάλους και καθηγητές στο νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση, που παραμένει, δυστυχώς, ο πιο παρεξηγημένος θεσμός στην ελληνική εκπαίδευση.

Το Προεδρικό Διάταγμα που ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες καταργεί ουσιαστικά το πιο ζωντανό κομμάτι της σχολικής μονάδας, που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Δεν δίνει καμία αρμοδιότητα σε ένα όργανο που είναι φορέας και δέκτης όλων των μηνυμάτων που περνούν μέσα από τους μαθητές.

Για έναν τόσο απαιτητικό και διαρκώς εξελισσόμενο χώρο, όπως είναι σήμερα το σχολείο, το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας δεν προβλέπει αξιολόγηση για εκπαιδευτικούς θεσμούς και διαδικασίες. Επικεντρώνεται αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς και αγνοεί ότι η λειτουργία τους περιορίζεται, αφού δρουν στο πλαίσιο ενός συγκεντρωτικού συστήματος που δεν τους αφήνει περιθώρια για πρωτοβουλίες.

Ποινολόγιο

Το σχέδιο είναι σαν να φτιάχτηκε μόνο για να τιμωρήσει και όχι για να βελτιώσει. Ετσι, για τους «κακούς» εκπαιδευτικούς προβλέπεται «ποινή» που συνδέεται με βαθμολογική και μισθολογική στασιμότητα, με το φόβο της απόλυσης να υπάρχει στο πλάνο. Για τους «καλούς» εκπαιδευτικούς δεν προβλέπεται τίποτα. Και δεν προβλέπεται απολύτως τίποτα για το πώς ένας εκπαιδευτικός θα κάνει καλύτερα τη δουλειά του.

Στην πράξη τώρα. Ο εκπαιδευτικός αξιολογείται, για το έργο του, από τον προϊστάμενό του σχολικό σύμβουλο κάθε τρία χρόνια με δύο επισκέψεις προγραμματισμένες που κάνει ο τελευταίος μέσα στην τάξη, εν ώρα διδασκαλίας. Εδώ το σχέδιο γίνεται πολύ «προχωρημένο». Μετά τις επισκέψεις ακολουθεί «προφορική συζήτηση» και στάδιο «αναστοχασμού» μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου.

Βαθμολογία

Από την αξιολόγηση του σχολικού συμβούλου ο εκπαιδευτικός θα βαθμολογείται και θα κατατάσσεται σε 4 κατηγορίες:

1. Ελλιπής, εάν συγκεντρώσει από 0 έως 30 βαθμούς.

2. Επαρκής, εάν συγκεντρώσει από 31 έως 60 βαθμούς.

3. Πολύ καλός, εάν συγκεντρώσει από 61 έως 80 βαθμούς.

4. Εξαιρετικός, εάν συγκεντρώσει από 81 έως 100 βαθμούς.

Οσοι χαρακτηρίζονται «ελλιπείς» σε περισσότερα από ένα κριτήρια θα εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων. Σύμφωνα με το υπάρχον νομικό πλαίσιο, όσοι εγγράφονται στον πίνακα αυτό χάνουν το δικαίωμα προαγωγής για δύο χρόνια, πράγμα που συνεπάγεται και τη μισθολογική καθήλωσή τους. Κατά το υπουργείο Παιδείας, αυτή είναι η μοναδική ποινή που επιβάλλεται στον υπό κρίση εκπαιδευτικό. Ομως σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, συνδικαλιστές και μη, βάσει του νόμου 4528/2007 «υπάλληλος που εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων παραπέμπεται στο υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο μπορεί κατά την κρίση του να τον υποβιβάσει βαθμολογικά, ακόμα και να τον απολύσει».
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
11-2-2013

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τι είναι αυτό? Αξιολόγηση κάθε 3 χρόνια για 2 μέρες? Πως θα σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα ο προιστάμενος και τι θα αξιολογείται ακριβώς?? Αυτά είναι γελοιότητες και προφάσεις για περισσότερες απολύσεις δ. υπαλλήλων. Αξιολόγηση για το δάσκαλο μόνο από τους μαθητές του με στόχο την αυτοβελτίωση χωρίς μικρο-ποινές και άλλα αυταρχικά μέτρα!