Δευτέρα, Φεβρουαρίου 11, 2013

ΠΙΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ


Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο Μοχάμεντ Χουσάμ Ελντιέν Μουσταφά είναι από το Σουδάν. Είναι από τους πρόσφυγες που έφτασε κυριολεκτικά στην πηγή, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα πιει και νερό, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να κρίνει αντισυνταγματικές κρίσιμες διατάξεις του νόμου περί ιθαγένειας.
Το 2005 εισήλθε στο καθεστώς διεθνούς προστασίας. Αναγνωρίστηκε ως πρόσφυγας και του δόθηκε άσυλο, σε μία χώρα στην οποία τα ποσοστά απονομής ασύλου είναι ντροπιαστικά. Τον περασμένο Αύγουστο, ο κ. Μουσταφά λαμβάνει επιστολή από την Επιτροπή Πολιτογράφησης, μέσω της οποίας καλείται σε συνέντευξη ενώπιόν της, για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας. Σήμερα, κι ενώ βρισκόταν ένα βήμα πριν από την απόκτηση της ιθαγένειας, «όλα έχουν τιναχτεί στον αέρα».


Ελληνομάθεια

Στην επιστολή αναφέρεται ότι η συνέντευξη θα πραγματοποιηθεί ακριβώς ένα μήνα και δύο μέρες μετά τη γνωστοποίηση της πρόσκλησης και, μέσα σ' αυτό το διάστημα, ο Μουσταφά θα πρέπει να μάθει για την Ελλάδα όσα δεν γνωρίζουν πολλοί Ελληνες.

Διαβάζοντας τα προαπαιτούμενα του «νόμου Ραγκούση» τα οποία αναφέρονται στο έγγραφο που έλαβε, πραγματικά διερωτάται κανείς τι θα ζητούν από εδώ και πέρα προκειμένου να αποδεικνύεται «η ύπαρξη γνήσιου δεσμού του αλλοδαπού προς το ελληνικό κράτος και την ελληνική κοινωνία». Πλην της επαρκούς γνώσης της ελληνικής γλώσσας και την ομαλή ένταξη στην οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας, ζητήθηκαν επίσης η δυνατότητα ενεργού και ουσιαστικής συμμετοχής στην πολιτική ζωή.

«Στα πλαίσια αυτά», αναφέρεται στην επιστολή, «θα εξεταστεί μεταξύ άλλων: η επαγγελματική και εν γένει, οικονομική σας δραστηριότητα, η εξοικείωση με την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό, η τυχόν φοίτηση σε ελληνικούς εκπαιδευτικούς φορείς και η συμμετοχή σε κοινωνικές οργανώσεις, φορείς και πολιτικές ενώσεις, η εξοικείωση με τους θεσμούς του πολιτεύματος, οι γνώσεις της σύγχρονης κυρίως πολιτικής ιστορίας, η τυχόν συμμετοχή στις εκλογές της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

«Βοήθημα»

Ο αιτών την ελληνική ιθαγένεια, με πολιτογράφηση, πληροφορείται επίσης ότι μπορεί να ανατρέξει σε σχετικό ηλεκτρονικό εγχειρίδιο που είναι αναρτημένο στη σελίδα του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο περιλαμβάνει συνοπτικές πληροφορίες για ελληνική ιστορία, πολιτισμό, γεωγραφία κ.λπ. Επισημαίνεται ωστόσο «ότι το βοήθημα αυτό έχει συνταχθεί υπό το προηγούμενο νομικό καθεστώς, το δε περιεχόμενό του δεν εξαντλεί τα ζητήματα τα οποία ενδέχεται να θιγούν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, γι' αυτό και ενθαρρύνεται η χρήση και άλλων πηγών ενημέρωσης»...

Στην αναμονή

Ο Μοχάμεντ περίμενε 13 χρόνια γι' αυτή τη στιγμή: «Γνωρίζω για την Ελλάδα, την αγαπώ και έχω φίλους Ελληνες που μ' εκτιμούν και με σέβονται, όπως κι εγώ αυτούς. Τα μέλη της επιτροπής ήταν καλά και ευγενικά. Ξέρω αρκετά πράγματα για την Ελλάδα, αλλά δεν μπορούσα να τους δώσω πληροροφορίες για τον πόλεμο της Ελλάδας με την Τουρκία. Είχα λίγο χρόνο να προετοιμαστώ. Και είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν μου έμενε αρκετός χρόνος για διάβασμα, καθώς πάντα δούλευα σκληρά για να ζήσω την οικογένειά μου».

«Στον αέρα»

Τις δύσκολες αυτές εξετάσεις είναι πολύ πιθανό να μη μάθει ποτέ αν τις πέρασε ή όχι. Η πολύποθητη απάντηση αναμενόταν από μέρα σε μέρα, από μήνα σε μήνα: «Δεν αισθάνομαι ευτυχισμένος ή δυστυχισμένος. Αισθάνομαι ότι βρίσκομαι στον αέρα και εγώ και η οικογένειά μου». Στη διάρκεια της κουβέντας μας, τα παιδιά της οικογένειας, δύο αγόρια 9 και 13 ετών, δεν ήταν παρόντα, γιατί ήταν ακόμη στο σχολείο τους. Οπως λέει η μητέρα τους, Αμπντάλ Ραχμάν, όχι απλώς δεν θέλουν φύγουν από την Ελλάδα, δεν θέλουν να αλλάξουν καν γειτονιά».

Και προσθέτει: «Από την ημέρα που έμαθαν τις δυσάρεστες εξελίξεις για το νόμο, δεν έχουν διάθεση για τίποτα. Δεν διαβάζουν. Δεν μιλούν, ενώ είναι και οι δύο πολύ καλοί μαθητές. Ηλπιζαν ότι μπορούσαν να ζήσουν στη χώρα με τις ίδιες προϋποθέσεις που ζουν οι συμμαθητές τους. Ηλπιζαν ότι μια μέρα θα επισκέπτονταν τη χώρα των παππούδων τους, να δουν τους συγγενείς τους, που σήμερα τους απαγορεύεται. Ειλικρινά δεν ξέρω τι άλλο μπορώ να κάνω για να αποδείξω ότι μπορώ να ζήσω και να προσφέρω σ' αυτή τη χώρα, κι εγώ και τα παιδιά μου».
enet.gr
ΠΡΕΖΑ TV
11-2-2013

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη δηλαδή, στις άλλες χώρες τι γίντεται, δεν γίνονται αυτές οι συνεντεύξης???? Καλά τους κάνουν ... όποιος δέν δικός μας , ΕΞΩ μ, δεν το καταλαβα δηλαδή , έρχεσαι στο ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ, φιλοξενούμενος, και θα έχεις και το θράσος να μου ΠΕΙΣ ΠΩΣ θα πρέπει να σε φιλοξενίσω?????


ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ?????


ΟΧΙ





ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕ ΤΟΤΕ :)

Ανώνυμος είπε...

Απάνυηση στον 1.17μμ

Είναι προφανές από την απάντησή σου πως έχεις κάποιο σοβαρό νευρολογικό πρόβλημα. Αυτό αποδεικνύεται από το ότι δεν μπορείς να καταλάβεις κάτι που διαβάζεις (ας πούμε κάτι σαν πνευματική αχρωματοψία, όπως δηλαδή ένας με αχρωματοψία δεν βλέπει κάποια χρώματα, άρα δυστυχώς όσο και να θέλει έχει μια διαστρεβλωμένη εικόνα του κόσμου, έτσι και σσύ 1.17 είσαι μια ταλαιπωρημένη δυστυχισμένη ύπαρξη που δεν μπορεί να αισθανθεί, δεν μπορείς δηλαδή να αγαπήσεις και να αγαπηθείς. Σαν υποκατάστατο και για να μην μείνεις εντελώς μόνος, έχεις το μίσος και κάποια διεστραβλωμένη αντίληψη του "σεβασμού" στο πρόσωπό σου-πράγμα αδύνατο, αφού για να σε σεβαστούν πρέπει να έχεις και κάποια προσωπική αξία. Εσύ, γράφοντας ότι έγραψες δείχνεις-αν και δεν το καταλαβαίνεις-την αγωνία σου να αποκτήσεις κάποια αξία....όμως δυστυχώς σε αυτή τη φάση δεν έχεις καμία.

Ποθ στηρίζω την εκτίμησή μου για εσένα:

Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο και συγκεκριμένα τα λόγια τησ Μητέρας

Διαβάζουμε:


"Από την ημέρα που έμαθαν τις δυσάρεστες εξελίξεις για το νόμο, δεν έχουν διάθεση για τίποτα. Δεν διαβάζουν. Δεν μιλούν, ενώ είναι και οι δύο πολύ καλοί μαθητές. Ηλπιζαν ότι μπορούσαν να ζήσουν στη χώρα με τις ίδιες προϋποθέσεις που ζουν οι συμμαθητές τους. Ηλπιζαν ότι μια μέρα θα επισκέπτονταν τη χώρα των παππούδων τους, να δουν τους συγγενείς τους, που σήμερα τους απαγορεύεται. Ειλικρινά δεν ξέρω τι άλλο μπορώ να κάνω για να αποδείξω ότι μπορώ να ζήσω και να προσφέρω σ' αυτή τη χώρα, κι εγώ και τα παιδιά μου"


Τι καταλαβαίνει ένας υγιειής άνθρωπος:

2 παιδιά ΚΑΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον, προσπαθώντας να μορφωθούν. Οι γονείς πίσω από αυτά τα παιδιά, πρέπει να είναι καλοί γονείς, αφού τα παιδιά τους έχουν γαλουχηθεί με την αξία της μόρφωσης. Επίσης, διαπιστώνουμε ότι τα παιδιά αυτά ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ. Και όμως, ΔΕΝ ΚΛΕΒΟΥΝ, ΔΕΝ ΠΥΛΑΝΕ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΔΕΝ ΤΕΜΠΕΛΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΚΑΦΕΤΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΡ, ΔΕΝ ΞΕΣΠΑΝΕ ΣΕ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΓΗΠΕΔΑ...ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΟΤΙ ΠΑΝΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΝΟΜΙΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.


Εγω, σαν Έλληνας πολίτης αλλά και Δημότης της Γης, δεν αισθάνομαι ΚΑΜΙΑ απειλή από αυτά τα παιδιά...

Αντίθετα, νιώθω μεγάλη απειλή διαβάζοντας το σχόλιο του 1.17μμ, γιατί βλέπω τη γνώμη ενός ανθρώπου τόσο φοβισμένου και αποπροσανατολισμένου που σαν σκυλάκι σαλονιού που ξαφνικά το παράτησαν στο δρόμο, είναι έτοιμο να δαγκώσει οτιδήποτε του μοιάζει με τροφή.....

ΕΛΛΑΔΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΑΜΕΣΗ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΠΑΔΟ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ

Ανώνυμος είπε...

THN ΣΠΑΘΑ ΣΗΚΩΣΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΠΑΡΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ ΚΑΡΤΕΡΑΝΕ
ΧΤΥΠΑ ΠΡΩΤΟΥ ΣΕ ΦΑΝΕ


Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ-ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

Ανώνυμος είπε...

7.21 Σιγά μην σκίσεις το καλσόν

Ανώνυμος είπε...

1:17 εγώ να σκάσω και να διαβάσω...μήπως όμως να διαβάσεις και συ λιγουλάκι?
Δηλαδή ρε μαλάκα, με τι μούτρα θα πεις στον άλλο ¨μάθε ελληνικά¨?
ΤΡΑΒΑ ΣΕ ΚΑΝΑΝ ΨΥΧΙΑΤΡΟ ΡΕ ΒΟΔΙ ΟΡΘΙΟ

Ανώνυμος είπε...

0519 Εγώ είμαι ο 0117 , και μετά απο όοοοολλαααα αυτά που είπες ήρθαν και οι μέλισσες......


Πάλι καλά [που δεν είμαστε όλοι ίδιοι , θα ήταν πολύ βαρετό....