Δευτέρα, Απριλίου 22, 2013

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ: ΠΑΖΑΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ


Κορυφώνονται στο προσκήνιο και το παρασκήνιο τα παζάρια ανάμεσα στη συγκυβέρνηση και τους εκπροσώπους πολυεθνικών ομίλων και κρατών για την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, στο πλαίσιο των γενικευμένων ιδιωτικοποιήσεων που έχουν συμφωνηθεί με την τρόικα.
Οι αντεργατικές - αντιλαϊκές ανατροπές στην Ελλάδα και το προσκλητήριο στη ντόπια και ξένη πλουτοκρατία να επενδύσουν τα συσσωρευμένα κεφάλαιά τους γεννά και ανταγωνισμούς για τη διανομή της λείας σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, όπως είναι οι Μεταφορές.


Δημοσιεύματα στον Τύπο και πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές επιβεβαιώνουν το έντονο ενδιαφέρον κινέζικων κεφαλαίων για την απόκτηση του λιμανιού του Πειραιά και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα. Μετά την απόκτηση της προβλήτας του ΣΕΜΠΟ στο Ικόνιο από την Cosco, με την οποία ο κινέζικος κολοσσός έβαλε στο χέρι μια από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου εμπορευμάτων στην ΕΕ, κινέζικες πολυεθνικές θέλουν να επεκτείνουν τη δράση τους στο μεγαλύτερο λιμάνι και αεροδρόμιο της χώρας, σαν «προγεφύρωμα» προς τις αγορές της Ευρώπης.

Στο παρασκήνιο η Cosco έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του συνόλου του λιμανιού στον Πειραιά, με εξαγορά του 51% του ΟΛΠ. Σε ότι αφορά το «Ελ. Βενιζέλος», το ενδιαφέρον προέρχεται από ομάδα επιχειρηματικών συμφερόντων από την Κίνα και συγκεκριμένα την Shenzhen Airport και Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), δύο κρατικά ελεγχόμενες εταιρείες, που έχουν κάνει κρούση στην ελληνική κυβέρνηση.

Οι επικεφαλής των δύο επιχειρήσεων έχουν επισκεφθεί δυο φορές την Ελλάδα τον τελευταίο μήνα και την Πέμπτη είχαν συνάντηση με τον Α. Σαμαρά και τον Γ. Στουρνάρα. Σύμφωνα με τη ανακοίνωση του υπουργού Οικονομικών, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές διεκδικούν κατ' αποκλειστικότητα το πλειοψηφικό μερίδιο στον ΔΑΑ. Δηλαδή, το 25% που διαθέτει το ΤΑΙΠΕΔ και το 40% που θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να διαθέσει η Hochtief Airport.

Οι κινέζικες πολυεθνικές ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη κέντρων εμπορευμάτων και logistics στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

Η Γάλλοι θέλουν το σιδηρόδρομο

Οι ιδιωτικοποιήσεις ήταν το αντικείμενο και της συνάντησης που είχαν την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, με το Γάλλο ομόλογό του, Φ. Κουβιγιέ. Το ενδιαφέρον της γαλλικής κυβέρνησης στρέφεται στην ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, σιδηροδρόμων και αυτοκινητοδρόμων.

Συγκεκριμένα, η κρατική εταιρεία Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF) δείχνει να ενδιαφέρεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η γαλλική Alstom για την εταιρεία Rosco, που έχει αναλάβει τη συντήρηση του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, ο Γάλλος υπουργός μετέφερε το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού ομίλου Vinci για τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους και την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.  http://www.902.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
22-4-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: