Ο εντοπισμός του βλέμματος αποτελεί πάντα ένα ενδιαφέρον θέμα, ειδικά αν λάβουμε ως δεδομένο ότι συνήθως συνοδεύεται από διασκεδαστικούς χάρτες θερμότητας με φωτεινούς πορτοκαλί κύκλους, που βρίσκονται πάνω στα τα πιο καμπυλωτά μέρη του σώματος ενός μοντέλου μπικίνι - και μας κάνουν όλους να γελάμε με τα βρώμικα μυαλά των ανθρωπων. Αλλά για τις διαδικτυακές εταιρείες που προωθούν ένα προϊόν ή που απλά προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο να κάνει κλικ στις διαφημίσεις και τα λινκκ τους, η καταγραφή των κινήσεων των ματιών μπορεί να κάνει τη διαφορά ώστε να έχει κανείς μια κερδοφόρα επιχείρηση, αντί απλά να σπαταλά $14 για το domain που χρησιμοποιεί.
Για το σκοπό αυτό υπάρχει μια πληθώρα εταιρειών marketing που παρέχουν ανάλυση του πού εστιάζει το βλέμμα των χρηστών σε μια ιστοσελίδα. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες είναι η EyeQuant, μια γερμανική startup που πρόσφατα κέρδισε μισό εκατομμύριο δολάρια σε χρηματοδότηση, και συμπεριλαμβάνει στο πελατολόγιό της τη Google. Η EyeQuant αυτοχαρακτηρίζεται ως εταιρεία νευροεπιστήμης που προσπαθεί να αναγάγει τη διαδικασία εντοπισμού της προσοχής, σε επιστήμη.
Στο εργαστήριο Νευροβιοψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Osnabrück στη Γερμανία, η εταιρεία αναζητά τα σημεία στα οποία επικεντρώνεται το βλέμμα των ανθρώπων, ενώ περιπλανιέται σε διάφορα σχέδια, είτε αυτά είναι online, είτε είναι φυσικά προϊόντα. Τότε τροφοδοτεί έναν υπολογιστή με τα δεδομένα που λαμβάνει, ώστε να δημιουργήσει ένα μοντέλο πρόβλεψης, ενώ χρησιμοποιεί μηχανική μάθηση ώστε να βελτιώσει το μοντέλο σε έναν αλγόριθμο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των ιστοσελίδων των πελατών. Η μακροπρόθεσμη ιδέα είναι να «διδάξουν τους υπολογιστές να βλέπουν το Ίντερνετ όπως το βλέπουν και οι άνθρωποι».
Σήμερα, η εταιρεία δημοσίευσε τα αποτελέσματα της τελευταίας μελέτης παρακολούθησης των κινήσεων του ματιού, η οποία εξέτασε 46 άτομα που ψώνιζαν σε 200 ιστοσελίδες. Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα αυτά που θα περίμενε κανείς - αν και αξίζει να σημειωθεί ότι η ανατροπή των μέχρι τώρα δεδομένων είναι προς το συμφέρον της εταιρείας, δεδομένου ότι [αυτή] πουλάει εξειδικευμένες αναλύσεις.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η μελέτη διαπίστωσε πως τα μάτια των ανθρώπων δεν κλίνουν αμέσως σε πρόσωπα ή μεγάλα κείμενα, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι. Αντ 'αυτού, τα μικρότερα τμήματα κειμένου τα οποία είχαν σχεδιαστεί με κάποιο τρόπο ώστε να ξεχωρίζουν, καθώς και τα εργαλεία πλοήγησης, έτειναν να έλκουν περισσότερο το βλέμμα.
Άλλα στοιχεία που προέκυψαν, δεν προκάλεσαν μεγάλη έκπληξη. Μαντέψτε ποιο σημείο της ιστοσελίδας της Victoria’s Secret προσέλκυσε τα περισσότερα βλέμματα.
Όπως ανέφερα, αυτή είναι μόνο η πιο πρόσφατη από τις πολλές προσπάθειες χρησιμοποίησης των ματιών ως παραθύρων στον εγκέφαλο των καταναλωτών που περιηγούνται στο διαδίκτυο. Ο Business Insider έχει συνοψίσει μερικές από τις πιο αστείες ιδέες, από διάφορες εταιρείες νευρομάρκετινγκ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Είναι σαν ματάκι στην ανθρώπινη ψυχή. Στις αθλητικές διαφημίσεις, οι άνδρες κοιτάνε τον κορμό και τον πισινό του αθλητή, ενώ οι γυναίκες βλέπουν το πρόσωπο και τα παπούτσια. Eπίσης διαπίστωσε ότι όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα - μερικές λέξεις μπορούν να προσελκύσουν περισσότερη προσοχή από ό, τι ένα τεράστιο, τυχαίο πρόσωπο. Και κανείς δεν κοιτάζει ποτέ τις διαφημίσεις banner.
Το μέλλον της τεχνολογίας παρακολούθησης των ματιών είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της EyeQuant, Fabian Stelzer, δήλωσε στο Fast Company ότι πληροφορίες που θα έχουν συγκεντρωθεί από την παρακολούθηση της προσοχής, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να καθοριστεί σε ποιες ιστοσελίδες το ενδιαφέρον περιεχόμενο υπερισχύει εκείνου που αποσπά την προσοχή. Η αξιολόγηση αυτή θα μπορούσε να καταλήξει σε αλγορίθμους μηχανών αναζήτησης. Τα μάτια των χρηστών θα μετρούσαν τις ιστοσελίδες σαν κριτές καλλιστείων - και μια χαμηλή αξιολόγηση θα μπορούσε να καταβαραθρώσει ένα site στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Επίσης, τα μάτια μετακινούνται συχνά, ξεκινώντας από ένα ορισμένο σημείο δεδομένων. Εδώ και λίγο καιρό, διάφορες εταιρείες εργάζονται για την ανάπτυξη video games, φορητών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων που θα κάνουν χρήση της τεχνολογίας παρακολούθησης του βλέμματος.
Το να ελέγχει κανείς το κινητό του μόνο και μόνο κοιτάζοντάς το, σίγουρα θα ήταν βολικό, ειδικά για όσους έχουν μεγάλο αντίχειρα ή φοράνε γάντια. Τρέμω όμως στη σκέψη του τι θα συμβεί στους σκληροπυρηνικούς gamers, οι οποίοι ήδη υποφέρουν από τραυματισμούς στα χέρια, αφού τα ‘χουν τεντωμενα για 14ωρες, πειράζοντας με αστραπιαία ταχύτητα τους μοχλούς στα τηλεχειριστήριά τους.
http://www.vice.com/gr/read/pou-paei-to-vlemma-sou
ΠΡΕΖΑ TV
24-1-2014
Για το σκοπό αυτό υπάρχει μια πληθώρα εταιρειών marketing που παρέχουν ανάλυση του πού εστιάζει το βλέμμα των χρηστών σε μια ιστοσελίδα. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες είναι η EyeQuant, μια γερμανική startup που πρόσφατα κέρδισε μισό εκατομμύριο δολάρια σε χρηματοδότηση, και συμπεριλαμβάνει στο πελατολόγιό της τη Google. Η EyeQuant αυτοχαρακτηρίζεται ως εταιρεία νευροεπιστήμης που προσπαθεί να αναγάγει τη διαδικασία εντοπισμού της προσοχής, σε επιστήμη.
Στο εργαστήριο Νευροβιοψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Osnabrück στη Γερμανία, η εταιρεία αναζητά τα σημεία στα οποία επικεντρώνεται το βλέμμα των ανθρώπων, ενώ περιπλανιέται σε διάφορα σχέδια, είτε αυτά είναι online, είτε είναι φυσικά προϊόντα. Τότε τροφοδοτεί έναν υπολογιστή με τα δεδομένα που λαμβάνει, ώστε να δημιουργήσει ένα μοντέλο πρόβλεψης, ενώ χρησιμοποιεί μηχανική μάθηση ώστε να βελτιώσει το μοντέλο σε έναν αλγόριθμο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των ιστοσελίδων των πελατών. Η μακροπρόθεσμη ιδέα είναι να «διδάξουν τους υπολογιστές να βλέπουν το Ίντερνετ όπως το βλέπουν και οι άνθρωποι».
Σήμερα, η εταιρεία δημοσίευσε τα αποτελέσματα της τελευταίας μελέτης παρακολούθησης των κινήσεων του ματιού, η οποία εξέτασε 46 άτομα που ψώνιζαν σε 200 ιστοσελίδες. Τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα αυτά που θα περίμενε κανείς - αν και αξίζει να σημειωθεί ότι η ανατροπή των μέχρι τώρα δεδομένων είναι προς το συμφέρον της εταιρείας, δεδομένου ότι [αυτή] πουλάει εξειδικευμένες αναλύσεις.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η μελέτη διαπίστωσε πως τα μάτια των ανθρώπων δεν κλίνουν αμέσως σε πρόσωπα ή μεγάλα κείμενα, όπως πιστεύουν οι περισσότεροι. Αντ 'αυτού, τα μικρότερα τμήματα κειμένου τα οποία είχαν σχεδιαστεί με κάποιο τρόπο ώστε να ξεχωρίζουν, καθώς και τα εργαλεία πλοήγησης, έτειναν να έλκουν περισσότερο το βλέμμα.
Άλλα στοιχεία που προέκυψαν, δεν προκάλεσαν μεγάλη έκπληξη. Μαντέψτε ποιο σημείο της ιστοσελίδας της Victoria’s Secret προσέλκυσε τα περισσότερα βλέμματα.
Όπως ανέφερα, αυτή είναι μόνο η πιο πρόσφατη από τις πολλές προσπάθειες χρησιμοποίησης των ματιών ως παραθύρων στον εγκέφαλο των καταναλωτών που περιηγούνται στο διαδίκτυο. Ο Business Insider έχει συνοψίσει μερικές από τις πιο αστείες ιδέες, από διάφορες εταιρείες νευρομάρκετινγκ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Είναι σαν ματάκι στην ανθρώπινη ψυχή. Στις αθλητικές διαφημίσεις, οι άνδρες κοιτάνε τον κορμό και τον πισινό του αθλητή, ενώ οι γυναίκες βλέπουν το πρόσωπο και τα παπούτσια. Eπίσης διαπίστωσε ότι όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα - μερικές λέξεις μπορούν να προσελκύσουν περισσότερη προσοχή από ό, τι ένα τεράστιο, τυχαίο πρόσωπο. Και κανείς δεν κοιτάζει ποτέ τις διαφημίσεις banner.
Το μέλλον της τεχνολογίας παρακολούθησης των ματιών είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της EyeQuant, Fabian Stelzer, δήλωσε στο Fast Company ότι πληροφορίες που θα έχουν συγκεντρωθεί από την παρακολούθηση της προσοχής, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να καθοριστεί σε ποιες ιστοσελίδες το ενδιαφέρον περιεχόμενο υπερισχύει εκείνου που αποσπά την προσοχή. Η αξιολόγηση αυτή θα μπορούσε να καταλήξει σε αλγορίθμους μηχανών αναζήτησης. Τα μάτια των χρηστών θα μετρούσαν τις ιστοσελίδες σαν κριτές καλλιστείων - και μια χαμηλή αξιολόγηση θα μπορούσε να καταβαραθρώσει ένα site στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Επίσης, τα μάτια μετακινούνται συχνά, ξεκινώντας από ένα ορισμένο σημείο δεδομένων. Εδώ και λίγο καιρό, διάφορες εταιρείες εργάζονται για την ανάπτυξη video games, φορητών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων που θα κάνουν χρήση της τεχνολογίας παρακολούθησης του βλέμματος.
Το να ελέγχει κανείς το κινητό του μόνο και μόνο κοιτάζοντάς το, σίγουρα θα ήταν βολικό, ειδικά για όσους έχουν μεγάλο αντίχειρα ή φοράνε γάντια. Τρέμω όμως στη σκέψη του τι θα συμβεί στους σκληροπυρηνικούς gamers, οι οποίοι ήδη υποφέρουν από τραυματισμούς στα χέρια, αφού τα ‘χουν τεντωμενα για 14ωρες, πειράζοντας με αστραπιαία ταχύτητα τους μοχλούς στα τηλεχειριστήριά τους.
http://www.vice.com/gr/read/pou-paei-to-vlemma-sou
ΠΡΕΖΑ TV
24-1-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου