Την ώρα που η κυβέρνηση δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να δρομολογούν τα σαπάκια τους μόνο το τρίμηνο της τουριστικής περιόδου και μετά να εγκαταλείπουν τα νησιά στην τύχη τους, οι βλάβες και τα άλλα «συμβάντα» που καταγράφει το ΥΕΝ στα πλοία της ακτοπλοΐας χτυπάνε καμπανάκι κινδύνου για την ασφάλεια ναυτεργατών και επιβατών στη θάλασσα. Ενδεικτικά, μόνο μέχρι τα μέσα Ιούλη, ο «Ριζοσπάστης» έχει καταγράψει τις εξής περιπτώσεις:
Στις 14 Ιούλη, οι 416 επιβάτες του επιβατηγού ταχύπλοου «Master Jet» που κατευθυνόταν προς τον Πειραιά προερχόμενο από τη Μύκονο, ταλαιπωρήθηκαν για ώρες. Ο κατάπλους του στο λιμάνι καθυστέρησε λόγω βλάβης στην αριστερή εσωτερική μηχανή του. Το πλοίο, εκτός από τους 416 επιβάτες, μετέφερε 29 άτομα πλήρωμα, 17 ΙΧ και 14 δίκυκλα.
Στις 7 Ιούλη έμεινε ανεκτέλεστο το προγραμματισμένο δρομολόγιο του ακτοπλοϊκού πλοίου «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» από Πειραιά για Κύθηρα - Κίσσαμο λόγω μηχανικής βλάβης. Το καράβι έχει κατασκευαστεί το 1976, κλείνει δηλαδή 38 χρόνια εν πλω!
Στις 5 Ιούλη, το πλοίο «ΘΕΟΛΟΓΟΣ», παρά την κακοκαιρία, είχε πάρει άδεια να αποπλεύσει από την Άνδρο με 659 επιβάτες. Κατά τη διαδικασία κατάπλου του στο λιμάνι της Ραφήνας έσπασε ο αριστερός κάβος «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή», όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο του υπουργείου Ναυτιλίας. Το πλοίο παρασύρθηκε και η προπέλα του μπλέχτηκε στις άγκυρες του επιβατηγού «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΥ ΙΙ» που ήταν δίπλα και ετοιμαζόταν να αποπλεύσει με 1.400 επιβάτες για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.
Την 1η Ιούλη, έμεινε μεσοπέλαγα από μηχανική βλάβη το επιβατηγό ταχύπλοο «Master jet» στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Κύθνο, προερχόμενο από Μύκονο με 322 επιβάτες.
Την ίδια μέρα, μηχανική βλάβη παρουσίασε το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», με έτος κατασκευής το 1973 (!) λίγο μετά τον απόπλου του από Πειραιά με 275 επιβάτες. Είχε προορισμό τα λιμάνια σε Ικαρία - Φούρνους - Καρλόβασι - Βαθύ. Το αποτέλεσμα ήταν να επιστρέψει στον Πειραιά. Απέπλευσε με τέσσερις περίπου ώρες καθυστέρηση και αφού ο νηογνώμονας εγγράφως το έκρινε αξιόπλοο. Καταγγελίες από ναυτεργάτες και επιβάτες λένε ότι την επόμενη μέρα, το ίδιο πλοίο, στο λιμάνι της Ικαρίας έπαθε μπλακ άουτ, καθώς έμεινε από ηλεκτρομηχανές. Ωστόσο, το περιστατικό δε δηλώθηκε ποτέ!
Επίσης, την 1η Ιούλη, έμεινε ανεκτέλεστο το προγραμματισμένο δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», που επρόκειτο να αποπλεύσει το βράδυ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου. Για το δρομολόγιο είχαν εκδοθεί συνολικά 411 εισιτήρια. Η αιτία που επικαλέστηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η αδυναμία ανεφοδιασμού του πλοίου με καύσιμα.
Στις 30 Ιούνη, σε έλεγχο που έγινε για να δουν από που προέρχονταν τα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπιζε το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ», εντοπίστηκε ότι του είχε κοπεί πτερύγιο της αριστερής προπέλας!
Στις 26 Ιούνη, το ακτοπλοϊκό «ΠΡΩΤΕΑΣ» με ήπιες καιρικές συνθήκες και με 63 επιβάτες έπεσε πάνω στην προβλήτα του λιμανιού στη Σκόπελο με αποτέλεσμα να υποστεί μικρό ρήγμα στο αριστερό μέρος της πρύμνης.
Στις 22 Ιούνη, το πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» με έτος κατασκευής το 1974, δεν κατάφερε να απομακρυνθεί από το λιμάνι της Σάμου για Ικαρία - Κυκλάδες και Πειραιά, γιατί δεν μπορούσε να ασφαλίσει τον καταπέλτη!
Στις 19 Ιούνη, το υδροπτέρυγο ταχύπλοο «ΚΑΒΕΙΡΟΣ», ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, άρχισε στα καλά του καθουμένου να βάζει νερά! Όπως αναφέρει το δελτίο του Λιμενικού, «άμεσα, με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξανδρούπολης προέβησαν σε απάντληση των υδάτων»!
Στις 8 Ιούνη, το πλοίο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» κατά τον απόπλου του από την Κάλυμνο με 374 επιβάτες, έμεινε από αριστερή κύρια μηχανή.
Αν σε αυτά προστεθούν και βλάβες σε πλοία των πορθμειακών γραμμών τότε μιλάμε για τουλάχιστον μία βλάβη την ημέρα! Τέλος, να σημειωθεί ότι στις 11 Ιούνη καταγράφηκε ναυτεργατικό ατύχημα στο πλοίο «BLUE STAR I», όταν βρισκόταν στο λιμάνι της Ρόδου. Οι πληροφορίες που έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας ήταν οι εξής: «Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών στο κατάστρωμα ο 47χρονος τραυματίστηκε λόγω πτώσης από σκάλα και άμεσα μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου».
Απόδειξη, τέλος, για το τι «τραβάνε» πληρώματα και πλοία, είναι το δρομολόγιο που εκτελεί το πλοίο «AQUA JEWEL», το οποίο αποπλέει από Λαύριο και πιάνει συνολικά 22 λιμάνια (Κέα, Κύθνο, Σύρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Κίμωλο και Μήλο!).
Αναδημοσιεύεται από τον Ριζοσπάστη της 23ης Ιούλη.
ΠΡΕΖΑ TV
23-7-2014
Στις 14 Ιούλη, οι 416 επιβάτες του επιβατηγού ταχύπλοου «Master Jet» που κατευθυνόταν προς τον Πειραιά προερχόμενο από τη Μύκονο, ταλαιπωρήθηκαν για ώρες. Ο κατάπλους του στο λιμάνι καθυστέρησε λόγω βλάβης στην αριστερή εσωτερική μηχανή του. Το πλοίο, εκτός από τους 416 επιβάτες, μετέφερε 29 άτομα πλήρωμα, 17 ΙΧ και 14 δίκυκλα.
Στις 7 Ιούλη έμεινε ανεκτέλεστο το προγραμματισμένο δρομολόγιο του ακτοπλοϊκού πλοίου «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» από Πειραιά για Κύθηρα - Κίσσαμο λόγω μηχανικής βλάβης. Το καράβι έχει κατασκευαστεί το 1976, κλείνει δηλαδή 38 χρόνια εν πλω!
Στις 5 Ιούλη, το πλοίο «ΘΕΟΛΟΓΟΣ», παρά την κακοκαιρία, είχε πάρει άδεια να αποπλεύσει από την Άνδρο με 659 επιβάτες. Κατά τη διαδικασία κατάπλου του στο λιμάνι της Ραφήνας έσπασε ο αριστερός κάβος «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή», όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο του υπουργείου Ναυτιλίας. Το πλοίο παρασύρθηκε και η προπέλα του μπλέχτηκε στις άγκυρες του επιβατηγού «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΥ ΙΙ» που ήταν δίπλα και ετοιμαζόταν να αποπλεύσει με 1.400 επιβάτες για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.
Την 1η Ιούλη, έμεινε μεσοπέλαγα από μηχανική βλάβη το επιβατηγό ταχύπλοο «Master jet» στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Κύθνο, προερχόμενο από Μύκονο με 322 επιβάτες.
Την ίδια μέρα, μηχανική βλάβη παρουσίασε το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», με έτος κατασκευής το 1973 (!) λίγο μετά τον απόπλου του από Πειραιά με 275 επιβάτες. Είχε προορισμό τα λιμάνια σε Ικαρία - Φούρνους - Καρλόβασι - Βαθύ. Το αποτέλεσμα ήταν να επιστρέψει στον Πειραιά. Απέπλευσε με τέσσερις περίπου ώρες καθυστέρηση και αφού ο νηογνώμονας εγγράφως το έκρινε αξιόπλοο. Καταγγελίες από ναυτεργάτες και επιβάτες λένε ότι την επόμενη μέρα, το ίδιο πλοίο, στο λιμάνι της Ικαρίας έπαθε μπλακ άουτ, καθώς έμεινε από ηλεκτρομηχανές. Ωστόσο, το περιστατικό δε δηλώθηκε ποτέ!
Επίσης, την 1η Ιούλη, έμεινε ανεκτέλεστο το προγραμματισμένο δρομολόγιο του Ε/Γ-Ο/Γ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», που επρόκειτο να αποπλεύσει το βράδυ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου. Για το δρομολόγιο είχαν εκδοθεί συνολικά 411 εισιτήρια. Η αιτία που επικαλέστηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η αδυναμία ανεφοδιασμού του πλοίου με καύσιμα.
Στις 30 Ιούνη, σε έλεγχο που έγινε για να δουν από που προέρχονταν τα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπιζε το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ», εντοπίστηκε ότι του είχε κοπεί πτερύγιο της αριστερής προπέλας!
Στις 26 Ιούνη, το ακτοπλοϊκό «ΠΡΩΤΕΑΣ» με ήπιες καιρικές συνθήκες και με 63 επιβάτες έπεσε πάνω στην προβλήτα του λιμανιού στη Σκόπελο με αποτέλεσμα να υποστεί μικρό ρήγμα στο αριστερό μέρος της πρύμνης.
Στις 22 Ιούνη, το πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» με έτος κατασκευής το 1974, δεν κατάφερε να απομακρυνθεί από το λιμάνι της Σάμου για Ικαρία - Κυκλάδες και Πειραιά, γιατί δεν μπορούσε να ασφαλίσει τον καταπέλτη!
Στις 19 Ιούνη, το υδροπτέρυγο ταχύπλοο «ΚΑΒΕΙΡΟΣ», ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, άρχισε στα καλά του καθουμένου να βάζει νερά! Όπως αναφέρει το δελτίο του Λιμενικού, «άμεσα, με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αλεξανδρούπολης προέβησαν σε απάντληση των υδάτων»!
Στις 8 Ιούνη, το πλοίο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» κατά τον απόπλου του από την Κάλυμνο με 374 επιβάτες, έμεινε από αριστερή κύρια μηχανή.
Αν σε αυτά προστεθούν και βλάβες σε πλοία των πορθμειακών γραμμών τότε μιλάμε για τουλάχιστον μία βλάβη την ημέρα! Τέλος, να σημειωθεί ότι στις 11 Ιούνη καταγράφηκε ναυτεργατικό ατύχημα στο πλοίο «BLUE STAR I», όταν βρισκόταν στο λιμάνι της Ρόδου. Οι πληροφορίες που έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας ήταν οι εξής: «Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών στο κατάστρωμα ο 47χρονος τραυματίστηκε λόγω πτώσης από σκάλα και άμεσα μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου».
Απόδειξη, τέλος, για το τι «τραβάνε» πληρώματα και πλοία, είναι το δρομολόγιο που εκτελεί το πλοίο «AQUA JEWEL», το οποίο αποπλέει από Λαύριο και πιάνει συνολικά 22 λιμάνια (Κέα, Κύθνο, Σύρο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Κίμωλο και Μήλο!).
Αναδημοσιεύεται από τον Ριζοσπάστη της 23ης Ιούλη.
ΠΡΕΖΑ TV
23-7-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου