Κρίσιμα ερωτήματα για τις εκτιμήσεις και τις κινήσεις των επικεφαλής της Πυροσβεστικής, όσο και για τον συντονισμό των δυνάμεων που βρίσκονταν στο πεδίο της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, έρχονται στο προσκήνιο δέκα ημέρες μετά την τραγωδία.
Από τις μαρτυρίες κατοίκων και αστυνομικών που βρέθηκαν μέσα στην φλεγόμενη ζώνη το απόγευμα της μοιραίας Δευτέρας, αλλά και από τις πρώτες καταθέσεις των εμπλεκόμενων παραγόντων στην εν εξελίξει εισαγγελική έρευνα, προκύπτουν τουλάχιστον 5 ερωτήματα για το πώς εκτιμήθηκε η κατάσταση και ποια επχειρησιακή διαχείριση έγινε στο διάστημα από τις 17.00 έως τις 18.30:
Υπήρξε ή δεν υπήρξε εκτίμηση της Πυροσβεστικής ότι η φωτιά κατευθύνεται προς τον Διόνυσο και όχι προς το Μάτι;
Υπήρξε ή δεν υπήρξε ανεπάρκεια πυροσβεστικών μέσων στο πρώτο ημίωρο και πριν αυτή ξεφύγει προς τον Νέο Βουτζά;
Δόθηκε – σε ποιόν, και πότε – εισήγηση εκκένωσης της περιοχής;
Ενημερώθηκε, και πότε ενημερώθηκε η Αστυνομία και η Τροχαία από την Πυροσβεστική για τις παραμέτρους της φωτιάς - για την ένταση, την κατεύθυνση και την δυνητική επέκτασή της;
Ενημερώθηκε, και πότε, η Τροχαία ότι η φωτιά δεν μπορεί πλέον να συγκρατηθεί και θα περάσει την λεωφόρο Μαραθώνος;
Ως προς το πρώτο ερώτημα, η περιφερειακή σύμβουλος Αττικής Ιωάννα Τσούπρα κατέθεσε σήμερα στην εισαγγελέα Πρωτοδικών ότι ο υπεύθυνος της Πυροσβεστικής στο πεδίο την ενημέρωσε επισήμως στις 18.10 ότι η φωτιά κατευθύνεται προς τη Διώνη, αντίθετα δηλαδή από την κατεύθυνση που τελικά πήρε. Η κυρία Τσούπρα επικαλέστηκε μάλιστα και σχετικό έγγραφο από την Πυροσβεστική το οποίο, όπως είπε, κατέθεσε στην εισαγγελέα.
Παράγοντες με γνώση των επιχειρησιακών δεδομένων εκείνες τις ώρες, λένε στο Tvxs.gr πως η φωτιά δεν κατέστη δυνατό να αντιμετωπιστεί στην αρχική της φάση και όλες οι κινήσεις που ακολούθησαν στηρίχθηκαν «στο ιστορικό δεδομένο: Στην εκτίμηση ότι οι φλόγες δεν θα φθάσουν και δεν θα περάσουν την Μαραθώνος». Σύμφωνα επίσης με ασφαλείς πληροφορίες του Tvxs.gr, στην αρχική φάση της φωτιάς επιχειρούσαν μόνον δύο οχήματα της Πυροσβεστικής και, επικουρικά οχήματα των Δήμων, ενώ είναι ενδεικτικό πως η απόφαση να κλείσει η λεωφόρος Μαραθώνος, ελήφθη επιτόπου από την Αστυνομία.
Επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης στην λεωφόρο Μαραθώνος ήταν ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής, Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Βουτσελάς, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά την περιοχή γιατί κατοικεί εκεί. Εκείνος φέρεται να έδωσε και την εντολή να κλείσει η Μαραθώνος στις 18.12, εκτιμώντας πλέον ο ίδιος ότι η φωτιά θα περάσει την λεωφόρο – όπως και έγινε, περίπου 15 λεπτά αργότερα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, υπήρξε επιβεβαιωμένο σήμα, μετά τις 17.30, της Πυροσβεστικής να εκκενωθούν όλες οι παιδικές κατασκηνώσεις. Οι υπεύθυνοι της Πυροσβεστικής στο πεδίο λένε πως υπήρξε αντίστοιχη εισήγηση για το σύνολο της περιοχής – μέχρι στιγμής όμως παραμένει άγνωστο, πότε, πώς, σε ποιόν και για ποιους ακριβώς οικισμούς δόθηκε το εν λόγω σήμα.
Η Αστυνομία και η λεωφόρος Μαραθώνος
Σε ό,τι αφορά την Αστυνομία, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει εάν – όπως έχει καταγγελθεί από οδηγούς – οι τροχονόμοι εξέτρεπαν αυτοκίνητα από την Μαραθώνος προς το Μάτι με συνέπεια κάποια από αυτά να εγκλωβιστούν στην φλεγόμενη περιοχή. Αστυνομικές πηγές, επικαλούμενες και τα διαβιβαστικά σήματα που έχουν καταγραφεί, υποστηρίζουν πως δεν δόθηκαν οδηγίες προς διερχόμενους οδηγούς να κατευθύνονται στο Μάτι. Στον αντίποδα, υπάρχουν άλλες μαρτυρίες τροχονόμων και αστυνομικών ότι έδιναν οδηγίες αναστροφής στους οδηγούς, πολλοί όμως επέμεναν να περάσουν παραλιακά προς Μάτι και Ραφήνα και εν τέλει, τοποθετήθηκαν μοτοσυκλέτα και περιπολικό ως φραγμοί στην έξοδο της Μαραθώνος προς Μάτι.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες του Tvxs.gr, τις 6.25, όταν η φωτιά πέρασε τελικά την λεωφόρο Μαραθώνος, εξακολουθούσε να μην υπάρχει καμία οδηγία από το Συντονιστικό της ανατολικής Αττικής και καμία εντολή για εκκένωση. Τουλάχιστον έξι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ πέρασαν εκείνη την ώρα στην φλεγόμενη περιοχή και μπαίνοντας σε όποιο σπίτι μπορούσαν καλούσαν τους κατοίκους να φύγουν. Στην ζώνη της φωτιάς πέρασε εκείνη την ώρα με μηχανή, μαζί με έναν υπαστυνόμο και ο ίδιος ο διοικητής της Τροχαίας Αγίας Παρασκευής Αργύρης Μπακαλώνης κι έδιωχναν κόσμο από τα στενά που οδηγούσαν στο Κόκκινο Λιμανάκι. Το ίδιο προσπαθούσαν να κάνουν και τρεις ακόμη αστυνομικοί από τη Τροχαία Αγίας Παρασκευής που είχαν σπεύσει οικειοθελώς καθώς δεν είχαν υπηρεσία εκείνη την ημέρα.
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, άνδρες της Ομάδας ΔΙΑΣ εντόπισαν και την πρώτη σορό ανθρώπου λίγο μετά τις 21.15 το βράδυ. Η σορός εντοπίστηκε στην οδό Δημοκρατίας στο Κόκκινο Λιμανάκι και οι αστυνομικοί φέρονται να ειδοποίησαν τόσο το ΕΚΑΒ όσο και την ΕΛΑΣ. Αστυνομικές πηγές αναφέρουν επίσης πως την κρίσιμη τελευταία ώρα πριν από την καταστροφή έγινε εκτροπή στην κυκλοφορία τουλάχιστον 500 αυτοκινήτων που, σε διαφορετική περίπτωση, θα είχαν εγκλωβιστεί στην φωτιά όταν αυτή πέρασε τελικά την Μαραθώνος. tvxs.gr
Από τις μαρτυρίες κατοίκων και αστυνομικών που βρέθηκαν μέσα στην φλεγόμενη ζώνη το απόγευμα της μοιραίας Δευτέρας, αλλά και από τις πρώτες καταθέσεις των εμπλεκόμενων παραγόντων στην εν εξελίξει εισαγγελική έρευνα, προκύπτουν τουλάχιστον 5 ερωτήματα για το πώς εκτιμήθηκε η κατάσταση και ποια επχειρησιακή διαχείριση έγινε στο διάστημα από τις 17.00 έως τις 18.30:
Υπήρξε ή δεν υπήρξε εκτίμηση της Πυροσβεστικής ότι η φωτιά κατευθύνεται προς τον Διόνυσο και όχι προς το Μάτι;
Υπήρξε ή δεν υπήρξε ανεπάρκεια πυροσβεστικών μέσων στο πρώτο ημίωρο και πριν αυτή ξεφύγει προς τον Νέο Βουτζά;
Δόθηκε – σε ποιόν, και πότε – εισήγηση εκκένωσης της περιοχής;
Ενημερώθηκε, και πότε ενημερώθηκε η Αστυνομία και η Τροχαία από την Πυροσβεστική για τις παραμέτρους της φωτιάς - για την ένταση, την κατεύθυνση και την δυνητική επέκτασή της;
Ενημερώθηκε, και πότε, η Τροχαία ότι η φωτιά δεν μπορεί πλέον να συγκρατηθεί και θα περάσει την λεωφόρο Μαραθώνος;
Ως προς το πρώτο ερώτημα, η περιφερειακή σύμβουλος Αττικής Ιωάννα Τσούπρα κατέθεσε σήμερα στην εισαγγελέα Πρωτοδικών ότι ο υπεύθυνος της Πυροσβεστικής στο πεδίο την ενημέρωσε επισήμως στις 18.10 ότι η φωτιά κατευθύνεται προς τη Διώνη, αντίθετα δηλαδή από την κατεύθυνση που τελικά πήρε. Η κυρία Τσούπρα επικαλέστηκε μάλιστα και σχετικό έγγραφο από την Πυροσβεστική το οποίο, όπως είπε, κατέθεσε στην εισαγγελέα.
Παράγοντες με γνώση των επιχειρησιακών δεδομένων εκείνες τις ώρες, λένε στο Tvxs.gr πως η φωτιά δεν κατέστη δυνατό να αντιμετωπιστεί στην αρχική της φάση και όλες οι κινήσεις που ακολούθησαν στηρίχθηκαν «στο ιστορικό δεδομένο: Στην εκτίμηση ότι οι φλόγες δεν θα φθάσουν και δεν θα περάσουν την Μαραθώνος». Σύμφωνα επίσης με ασφαλείς πληροφορίες του Tvxs.gr, στην αρχική φάση της φωτιάς επιχειρούσαν μόνον δύο οχήματα της Πυροσβεστικής και, επικουρικά οχήματα των Δήμων, ενώ είναι ενδεικτικό πως η απόφαση να κλείσει η λεωφόρος Μαραθώνος, ελήφθη επιτόπου από την Αστυνομία.
Επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης στην λεωφόρο Μαραθώνος ήταν ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής, Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Βουτσελάς, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά την περιοχή γιατί κατοικεί εκεί. Εκείνος φέρεται να έδωσε και την εντολή να κλείσει η Μαραθώνος στις 18.12, εκτιμώντας πλέον ο ίδιος ότι η φωτιά θα περάσει την λεωφόρο – όπως και έγινε, περίπου 15 λεπτά αργότερα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, υπήρξε επιβεβαιωμένο σήμα, μετά τις 17.30, της Πυροσβεστικής να εκκενωθούν όλες οι παιδικές κατασκηνώσεις. Οι υπεύθυνοι της Πυροσβεστικής στο πεδίο λένε πως υπήρξε αντίστοιχη εισήγηση για το σύνολο της περιοχής – μέχρι στιγμής όμως παραμένει άγνωστο, πότε, πώς, σε ποιόν και για ποιους ακριβώς οικισμούς δόθηκε το εν λόγω σήμα.
Η Αστυνομία και η λεωφόρος Μαραθώνος
Σε ό,τι αφορά την Αστυνομία, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει εάν – όπως έχει καταγγελθεί από οδηγούς – οι τροχονόμοι εξέτρεπαν αυτοκίνητα από την Μαραθώνος προς το Μάτι με συνέπεια κάποια από αυτά να εγκλωβιστούν στην φλεγόμενη περιοχή. Αστυνομικές πηγές, επικαλούμενες και τα διαβιβαστικά σήματα που έχουν καταγραφεί, υποστηρίζουν πως δεν δόθηκαν οδηγίες προς διερχόμενους οδηγούς να κατευθύνονται στο Μάτι. Στον αντίποδα, υπάρχουν άλλες μαρτυρίες τροχονόμων και αστυνομικών ότι έδιναν οδηγίες αναστροφής στους οδηγούς, πολλοί όμως επέμεναν να περάσουν παραλιακά προς Μάτι και Ραφήνα και εν τέλει, τοποθετήθηκαν μοτοσυκλέτα και περιπολικό ως φραγμοί στην έξοδο της Μαραθώνος προς Μάτι.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες του Tvxs.gr, τις 6.25, όταν η φωτιά πέρασε τελικά την λεωφόρο Μαραθώνος, εξακολουθούσε να μην υπάρχει καμία οδηγία από το Συντονιστικό της ανατολικής Αττικής και καμία εντολή για εκκένωση. Τουλάχιστον έξι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ πέρασαν εκείνη την ώρα στην φλεγόμενη περιοχή και μπαίνοντας σε όποιο σπίτι μπορούσαν καλούσαν τους κατοίκους να φύγουν. Στην ζώνη της φωτιάς πέρασε εκείνη την ώρα με μηχανή, μαζί με έναν υπαστυνόμο και ο ίδιος ο διοικητής της Τροχαίας Αγίας Παρασκευής Αργύρης Μπακαλώνης κι έδιωχναν κόσμο από τα στενά που οδηγούσαν στο Κόκκινο Λιμανάκι. Το ίδιο προσπαθούσαν να κάνουν και τρεις ακόμη αστυνομικοί από τη Τροχαία Αγίας Παρασκευής που είχαν σπεύσει οικειοθελώς καθώς δεν είχαν υπηρεσία εκείνη την ημέρα.
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, άνδρες της Ομάδας ΔΙΑΣ εντόπισαν και την πρώτη σορό ανθρώπου λίγο μετά τις 21.15 το βράδυ. Η σορός εντοπίστηκε στην οδό Δημοκρατίας στο Κόκκινο Λιμανάκι και οι αστυνομικοί φέρονται να ειδοποίησαν τόσο το ΕΚΑΒ όσο και την ΕΛΑΣ. Αστυνομικές πηγές αναφέρουν επίσης πως την κρίσιμη τελευταία ώρα πριν από την καταστροφή έγινε εκτροπή στην κυκλοφορία τουλάχιστον 500 αυτοκινήτων που, σε διαφορετική περίπτωση, θα είχαν εγκλωβιστεί στην φωτιά όταν αυτή πέρασε τελικά την Μαραθώνος. tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου