Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΘΕΑΤΡΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΘΕΑΤΡΟ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο, Απριλίου 11, 2009

ΚΑΛΑ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ...ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΥΠΕΡΚΟΠΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΣΤΗΣΑΝ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΕΙ...

Καλα ειναι στην υγεια του ο Πετρος Φιλιππιδης
ο οποιος χθες το βραδυ,10 λεπτα μετα την εναρξη
της παραστασης O ΜΠΑΚΑΛΟΓΑΤΟΣ στη Θεσσαλονικη,
ενοιωσε μια εντονη αδιαθεσια
με αποτελεσμα να διακοψει την παρασταση.
Ολοι οι θεατες του εργου σαστισαν
οταν ο Πετρος Φιλιππιδης κατεβηκε απο την σκηνη
και λιγο αργοτερα καποιο μελος της παραστασης
ρωτησε στο κοινο αν υπαρχει καποιος γιατρος αναμεσα τους...

Λιγο πιο μετα πηγε ασθενοφορο στο θεατρο οπου μετεφερε τον ηθοποιο στο νοσοκομειο ΑΧΕΠΑ,οπου εκει επειτα απο ιατρικες εξετασεις που του εγιναν και βρεθηκαν ολες καθαρες,διαπιστωθηκε υπερβολικη κουραση,καθως ο Πετρος Φιλιππιδης εκτος απο τις παραστασεις που εχει στη συμπροτευουσα κατεβαινει και στην Αθηνα για τα γυρισματα της τηλεοπτικης του σειρας.
Οι γιατροι του συνεστησαν ξεκουραση
και αναπαυση για λιγο καιρο..ωστε να ξεκουραστει.

Το θεμα εφερε στην επιφανεια η ομαδα του Y-Magazine,
λιγα λεπτα μετα το περιστατικο.


ΠΡΕΖΑ TV
11-4-2009

Τρίτη, Απριλίου 07, 2009

ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΦΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ;;;ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ ΟΜΟΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ;;;ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ;;;;

Όλοι θυμούμαστε τα ευτράπελα που συνέβησαν πέρσι το καλοκαίρι με την αιφνιδιαστική αναστολή της λειτουργίας του Θεάτρου Λυκαβηττού.

Ο Δήμος Αθηναίων σφράγισε ξαφνικά το θέατρο, για λόγους ασφαλείας, επικαλούμενος επιστολή της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης, ιδιοκτήτριας του θεάτρου, σύμφωνα με την οποία, υπήρχε θέμα με τη στατική επάρκεια των κερκίδων. Ακυρώθηκε συναυλία λίγες ώρες πριν τη διεξαγωγή της ενώ κάποιες άλλες έγιναν σε άλλους χώρους, τη τελευταία στιγμή. Λίγες μέρες μετά «βρέθηκε» τεχνική έκθεση σύμφωνα με την οποία δεν υπήρχε κίνδυνος και το θέατρο ξανάνοιξε.

Φέτος όμως; Το θέατρο θα ανοίξει; Στο πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ για το καλοκαίρι του 2009 δεν είναι προγραμματισμένη καμία εκδήλωση στον Λυκαβηττό. Ήδη μια συναυλία που αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι θα γίνει στον Λυκαβηττό, μεταφέρεται στο θέατρο Βράχων.

Τα ερωτηματα συνεπως παραμενουν και περιμενουν καποιον να τα απαντησει...

Υπάρχει τελικά πρόβλημα στατικής επάρκειας στις κερκίδες του θεάτρου;
Εάν ναι, γιατί δεν έγιναν οι απαραίτητες επεμβάσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα που το θέατρο είναι, έτσι κι αλλιώς, κλειστό;
Θα ανοίξει φέτος το θέατρο Λυκαβηττού; Και εάν ναι, πότε;

ΠΡΕΖΑ TV
7-4-2009


πηγη:Γρηγορης Ψαριανος

Τρίτη, Μαρτίου 10, 2009

Ο ΚΥΝΗΓΟΣ...ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΟΚ,Η ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΒΑΖΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΗ,ΚΑΝΕΙ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΙΣ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ...

"«Ο Ουόλτερ, ένας σαραντάρης άντρας, επιστρέφει στην πόλη που μεγάλωσε, ύστερα από 12 χρόνια που πέρασε στη φυλακή με την κατηγορία της ασέλγειας εις βάρος ανήλικων κοριτσιών.
Ο ήρωας θεωρεί ότι έφταιξε και πλήρωσε για την πράξη του.
Έχει όμως και η κοινωνία την ίδια άποψη;
Πιάνει δουλειά σε ένα ξυλουργικό εργοστάσιο. Προσπαθεί να είναι ήσυχος και αγωνίζεται να στήσει μια νέα ζωή.
Όπως είναι «φυσικό», τα εμπόδια δεν αργούν να φανούν.
Ο Ουόλτερ γνωρίζει ξανά τον ενήλικο έρωτα.
Η σχέση του όμως με την ασυμβίβαστη Βίκυ και το ασυνήθιστα χαμηλό προφίλ του, ανασύρουν στην επιφάνεια το μυστικό του.
Η κοινωνία μόλις μαθαίνει το παρελθόν του, τον κατατρέχει.
Ωστόσο, τον Ουόλτερ, περισσότερο από την κοινωνία, τον απασχολεί ο ίδιος ο εαυτός του. Εκεί θέλει να δώσει τη μάχη.
Και θέλει να βγει νικητής.

Θέλει να ξεριζώσει από μέσα του την επιθυμία.
Θέλει να γίνει φυσιολογικός και,
κάθε μέρα περπατά σ' ένα τεντωμένο σκοινί...»


Παίζουν οι ηθοποιοί: Κώστας Καζανάς, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Σταύρος Σιούλης, Νάντια Περιστεροπούλου.

Παραστάσεις
από 16.03.09 έως 07.04.09,
κάθε Δευτέρα & Τρίτη, 21:00

και
από 24.04.09 έως 24.05.09,
κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή, 21:00.


*Info: Θέατρο Πορεία, Τρικόρφων 3-5
και 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλατεία Βικτωρίας. τηλ. 2108210991


ΠΡΕΖΑ TV
10-3-2009

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 25, 2009

ΜΕ ΤΗΝ ΧΟΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΛΑΣΚΑΡΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΔΟ 2007-2008..ΚΑΙ Η ΓΑΛΑΖΙΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Με τη «βούλα» της ΕΥΔΑΠ πραγματοποιήθηκαν οι παραστάσεις της Ζωής Λάσκαρη τη θεατρική περίοδο 2007-2008, αφού ο πρώην βουλευτής της Ν.Δ. και σύζυγος της ηθοποιού Αλέξανδρος Λυκουρέζος ζήτησε και έλαβε από την Εταιρεία Υδρευσης 15.000 ευρώ.
Την ωρα που το ενα θεατρο κλεινει μετα το αλλο...καποιοι κατεχοντες εξουσια μπορουν και παιρνουν κρατικο χρημα,χωρις κανενα απολυτως εμποδιο,ωστε να πραγματοποιησουν τα ονειρα και τις φιλοδοξιες τους.
Καλα εκανε ο Λυκουρεζος και πηρε τα λεφτα εστω και με ανορθοδοξο τροπο...Το θεμα ειναι ομως να εδεινε το ιδιο ποσο και στους υπολοιπους θιάσους της Ελλαδας...

ΠΡΕΖΑ TV
25-2-2009


Σάββατο, Φεβρουαρίου 21, 2009

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ...Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΡΟΛΑΡΕΙ ΠΑΛΙ (;;;)...ΑΣ ΕΥΧΗΘΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ...

Επιτέλους ανοίγουν οι αίθουσες στο λιμάνι.
Μια έκτων οποίων γίνεται θέατρο με παράσταση του Χάρρυ Κλυνν.
Για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια
που μεταφέρθηκε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Λιμάνι,
μια αίθουσα του η Δ΄, γίνετε θέατρο.
Καιρός ήταν.
Και ελπίζω εκεί οι υπεύθυνοι - ανεύθυνοι φωστήρες του ΟΛΠ,
να ξυπνήσουν και να παραχωρήσουν και τις άλλες τρεις,
έτσι ώστε να μην μένουν σε αχρηστία όλο το χρόνο,
παρά μόνο το 10ημερο του φεστιβάλ.

Για σκεφτείτε, 4 θέατρα μαζεμένα στο λιμάνι ...

Ο αείμνηστος Βασίλης Λογοθετίδης δίδαξε το ρόλο του στρατηγού Δεκαβάλα στην κωμωδία των Σακελάριου-Γιαννακόπουλο το 1958.
Μετά από 50 χρόνια ο Χάρρυ Κλυνν ερμηνεύει τον ίδιο ρόλο στο στο
"ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ Δ"
μαζί με την ομάδα «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», στο καινούργιο θέατρο "ΑΠΟΘΗΚΗ Δ' ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ".

Καλη αρχη σε ολους και ας ελπισουμε η ευχη του kulturosupa
να γινει πραγματικοτητα!!!!


Το λιμανι κανονικα θα επρεπε να ηταν εκθεσιακος χωρος καθ'ολη τη διαρκεια του ετους με Φεστιβαλ Ταινιων,Θεατρικων Παραστασεων,Εικαστικων,Συνεδριων κτλ...
Στο χερι τους εινα να το αξιοποιησουν με τον καλυτερο δυνατο τροπο.
Τις ευχες μας λοιπον,για οτι καλυτερο.

ΠΡΕΖΑ TV
21-2-2009


Σάββατο, Ιανουαρίου 31, 2009

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΤΟ ΓΟΥΔH;;;ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΑΠΟ BADMINTON ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ...

Διαβαστε μια ιστορια που δεν εχει δει μεχρι τωρα το φως της δημοσιοτητας οπως θα επρεπε και αφορα την καταπατηση του Μητροπολιτικου Παρκου στο Γουδη,
αρχικα απο την Ολυμπιακη Επιτροπη
και επειτα απο τους ιδιοκτητες του Badminton
αλλα και την Ελληνικη Αστυνομια...


Τον Νοέµβριο του 1997 ο Οργανισµός Ρυθµιστικού Σχεδίου τής Αθήνας (ΟΡΣΑ) ανέθεσε στο Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Τµήµατος Αρχιτεκτόνων τού ΕΜΠ την εκπόνηση ερευνητικού προγράµµατος µε στόχο «…τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των αρχών προγραµµατισµού και σχεδιασµού, για τη δηµιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου...». Πράγµατι, η έρευνα κατέληξε στην πρόταση δηµιουργίας αυτού που αποκλήθηκε «Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή - Ιλισσός». Σύµφωνα µε την πρόταση του ΕΜΠ, η ελεύθερη και ενιαία ζώνη µε χαρακτήρα δηµόσιου πάρκου ορίζεται ως ο «Κεντρικός Πυρήνας τού Πάρκου». Στη δεύτερη ζώνη, «Ζώνη Ελέγχου τού Πάρκου», δια-τηρούνται και αναβαθµίζονται οι υφιστάµενες λειτουργίες Υγείας, Εκπαίδευσης και Έρευνας, µε περιορισµούς στις δυνατότητες επέκτασής τους και πρόβλεψη διατήρησης και διαχείρισης των υφιστάµενων εκτεταµένων διαµορφώσεων πρασίνου. Στόχος είναι η δηµιουργία ενός ενιαίου οικολογικού δικτύου 4.500 στρεµµάτων εκ των οποίων ο πυρήνας θα καταλαµβάνει µία έκταση 1.400 στρεµµάτων περίπου.
Οι βασικές αρχές τής πρότασης του ΕΜΠ ήταν:
Ο δηµόσιος χαρακτήρας τού Πάρκου.
Η επιδίωξη υψηλής οικολογικής ποιότητας µε την αποκατάσταση των οικολογικών συνδέσεων µε τον Υµηττό, την ανάδειξη της παραρεµάτιας ζώνης τού Ιλισού έως τις πηγές του και την προσαρµογή των διαµορφώσεων στη φυσιογνωµία τού Αττικού Τοπίου.
Η ανάδειξη της ιστορικότητας του χώρου, µέσω της αποκατάστασης και επανάχρησης των αξιόλογων ιστορικών συνόλων.
Ο ήπιος σχεδιασµός, µε απαγόρευση της κατασκευής νέων κτιρίων και ελαχιστοποίηση των τεχνητών διαµορφώσεων.

Τα αποτελέσµατα της έρευνας έγιναν δεκτά µε ενθουσιασµό από την επιτροπή παραλαβής τού ΟΡΣΑ. Παρ’ όλ’ αυτά, για µία ακόµη φορά τα πράγµατα δεν οδηγήθηκαν σε αίσιο τέλος.
Η επέλαση των Ολυµπιακών Αγώνων και το επείγον των εγκαταστάσεων οδήγησαν στο πάγωµα των διαδικασιών δηµιουργίας τού Μητροπολιτικού Πάρκου, µαζί µε την αδρανοποίηση του ΟΡΣΑ ως οργάνου χάραξης και εφαρµογής τής πολεοδοµικής στρατηγικής για το λεκανοπέδιο της Αθήνας. Το Στρατόπεδο «Βαρύτη» χωρίστηκε σε τρία µέρη. Από αυτά µόνο το ένα µετατρέπεται σταδιακά σε άλσος. Το µεσαίο τµήµα –η καρδιά τού Μητροπολιτικού Πάρκου– παραχωρήθηκε στα Ολυµπιακά Ακίνητα για τη δηµιουργία των εγκαταστάσεων του Badminton και µετά τους Ολυµπιακούς Αγώνες εκχωρήθηκε σε ιδιώτες επενδυτές. Για την εξυπηρέτηση των προσβάσεων και των αναγκών στάθµευσης του νέου θεάτρου δηµιουργήθηκε ένα δίκτυο δρόµων που οδήγησε σε πρωτοφανή αυθαίρετη ρυµοτόµηση (από δηµόσιους φορείς) της πάλαι ποτέ ενιαίας έκτασης. Διαµπερής κυκλοφορία και ανεξέλεγκτη στάθµευση όλες τις ώρες τής ηµέρας αλλά και κατάτµηση του χώρου µε δηµιουργία περιφραγµένων οικοπέδων συνθέτουν τη νέα εικόνα.


Τελευταία, µε το Ν. 3688/2008, ενεργοποιήθηκε η κατασκευή νέου κτιρίου 28.000µ2 στον χώρο τής πρώην σχολής χωροφυλακής. Μάλιστα, στον περιβάλλοντα χαρακτηρισµένο κοινόχρηστο χώρο πρασίνου προβλέπεται η δυνατότητα δηµιουργίας δρόµων και ελικοδροµίου.
H όλη διαδικασία –µε τα νέα κτιριακά έργα, την de facto δέσµευση κοινόχρηστου χώρου, τους νέους δρόµους και το ελικοδρόµιο, την εκ των πραγµάτων ενοποίηση του νέου κτιρίου µε τον υφιστάµενο χώρο τού υπουργείου Εσωτερικών (κτίριο της ΕΥΠ)– εκτιµάται ότι θα καταλήξει στη συνολική απόσπαση της έκτασης και θα δηµιουργήσει, από τη λ. Μεσογείων έως τη λ. Κατεχάκη ένα ενιαίο γιγαντιαίο συγκρότηµα της Ελληνικής Αστυνοµίας στη θέση που προβλεπόταν η κεντρική αστική είσοδος του Μητροπολιτικού Πάρκου.


Σήµερα η προοπτική δηµιουργίας τού Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή - Ιλισός έχει καταστεί εξαιρετικά επισφαλής. Στο θεσµικό επίπεδο τα πράγµατα –παρά τις ευγενικές προθέσεις τού ΟΡΣΑ– δεν προχωρούν, ενώ στο ιδιοκτησιακό φαίνεται να ετοιµάζεται το µεγάλο ξεπούληµα. Ο κατακερµατισµός τού χώρου παγιώνεται. Οι επιχειρηµατίες τού Badminton προγραµµατίζουν νέες εγκαταστάσεις που θα οδηγήσουν στη δηµιουργία ενός τεράστιου «πάρκου» πληρωµένης αναψυχής. Νέοι επιχειρηµατίες ή «ευεργέτες» επενδυτές φαίνεται πως έχουν πάρει θέση και διαπραγµατεύονται άλλα τµήµατα του χώρου. Ο δηµόσιος ελεύθερος χώρος στο Γουδή αντιµετωπίζεται ως οικόπεδο που «αξιο-ποιείται» κατά το δοκούν και προσφέρεται ως τρόπαιο σε φορείς συµφερόντων και δύναµης, έξω από οποιονδήποτε κοινωνικό και πολιτικό έλεγχο, κατά παράβαση συντεταγµένων διαδικασιών και προγραµµατισµών.
Όλα δείχνουν ότι το αµέσως επόµενο διάστηµα θα υπάρξουν εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα. Σε όσους γνωρίζουν, γίνεται φανερό ότι έχει έρθει η στιγµή για την τελική µάχη. Και κανείς δεν µπορεί να περιµένει ότι οι πολίτες θα αδρανήσουν σε µία ακόµη κλοπή τής κοινής τους περιουσίας.


Τα συμπερασματα,δικα σας.

Ερευνα:Γιωργος Πατρικιος-Γαλερα.

ΠΡΕΖΑ TV
31-1-2009

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 22, 2008

ΕΙΣΒΟΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Ο ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΚΗ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟ.ΜΟΙΡΑΣΑΝ ΦΥΛΑΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ!!!

Η ώρα ήταν 8 και μόλις είχε αρχίσει η παράσταση, όταν φοιτητές και μαθητές εισέβαλαν στο γεμάτο από κόσμο θέατρο που παίζει ο Λάκης Λαζόπουλος και διέκοψαν την παράσταση θέλοντας να μιλήσουν στους θεατές για τους σκοπούς των διαδηλώσεών τους... Η παράσταση σταμάτησε κατευθείαν και ο Λάκης τους κάλεσε αμέσως στη σκηνή να μιλήσουν... Οι περίπου 30 φοιτητές μοίρασαν χαρτιά στο κοινό, κρέμασαν πανό σε όλη τη σκηνή και αφού διάβασαν τους σκοπούς τους μερικά λεπτά αργότερα εγκατέλειψαν το θέατρο... Δεν μάθαμε αν η ολιγόλεπτη "κατάληψη" έγινε με τη συνεργασία του Λάκη, αλλά κάτι μας λέει πως ήθελε πάρα πολύ να συμβεί αυτό το περιστατικό...

Ο Λάκης κάθεται πάνω στη στέγη, που διαδραματίζεται η παράσταση και οι φοιτητές μιλάνε στον κόσμο, κρατώντας πανό...

πηγη:osatyros

ΠΡΕΖΑ TV
22-12-2008

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 04, 2008

Ο ΛΑΚΗΣ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ,ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Ο ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ,ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ BLOG...

«Λαζόπουλος σε νέα στέγη»
(ένθετο «αθηνόραμα Magazine Θέατρο», 6.11.2008)


Το ζήτημα είναι «πώς» φτάνει κανείς στη στέγη. Ο δικός μου ήρωας, ο βιοπαλαιστής-καταχραστής Οδυσσέας φτάνει στη στέγη της (αυθαίρετης εννοείται...) βίλας του επειδή ξεχείλισε το ρέμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή κι ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Ο «Βιοπαλαιστής στη στέγη» δεν έχει σχέση με την επικαιρότητα. Δεν θέλησα ν' αναπαραγάγω σε θεατρική φόρμα την τηλεοπτική μου δουλειά. Ο «Βιοπαλαιστής...» συναντά μεν το σήμερα, αλλά ξεκινά από τη δεκαετία του '60 κι ακολουθεί τη διαδρομή του Νεοέλληνα από τότε μέχρι τώρα. Ο κεντρικός ήρωας, την ώρα που βουλιάζει, βλέπει τη ζωή του να περνάει μπροστά απ' τα μάτια του. Ποιος ήταν τέλος πάντων; Ένας νέος, γεννημένος τη δεκαετία του '60 στην Πρέβεζα, γιος παπά κι αδερφός καλόγριας. Θέλησε να φύγει από την επαρχία, τα κατάφερε, λήστεψε και πλούτισε, ήρθε στην πρωτεύουσα, μπήκε σε χοντρά κόλπα κι έφτασε μέχρι τη Μύκονο, το πούρο και το νεοπλουτισμό. και τώρα βιώνει τον προσωπικό του «Τιτανικό». Το πρόσωπο που του παραστέκεται δεν είναι άλλο από τη γυναίκα του, την Πηνελόπη. Και η μεγάλη μου χαρά είναι που έγραψα αυτόν το ρόλο έχοντας στον νου μου τη Χρύσα Ρώπα και μαζί της θα παίζω φέτος: η Χρύσα μπορεί να εκπροσωπήσει στο απόλυτο
τη νεύρωση της σημερινής Ελληνίδας.


«Από τους επαναστατημένους στους μπερδεμένους»
(τίτλος άρθρου για την ελληνική νεολαία
από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα, «ΤΑ ΝΕΑ», 15.11.08)


Πράγματι, οι τότε επαναστατημένοι νέοι μπερδεύτηκαν στην πορεία από το πολύ ψέμα. Ακριβώς τι συνέβη; Η μεσαία τάξη βούτηξε στη διαφθορά προκειμένου ν' ανέβει, να φτάσει στην Ψαρρού: σ' αυτή την «τραγωδία στα λευκά». Από το '60 η μεσαία τάξη εισχωρούσε ολοένα και πιο βαθιά στη διαφθορά κι έβρισκε συνέχεια άλλοθι για να δικαιολογηθεί. Ξέρετε τι τραγουδάει στην παράσταση ο ήρωάς μου στα 17 του, όταν αποφασίζει να κάνει μια ληστεία προκειμένου να «γλιτώσει» από την Πρέβεζα; «Απόψε-απόψε χαιρετώ την επαρχία / απόψε αποχαιρετώ την ησυχία / απόψε θα σκοτώσω με μανία / το φόβο τον κρυμμένο στη γωνία / δεν θα μείνω εγώ εδώ / σαν τους άλλους να τρελαθώ / δεν θα σέρνομαι εγώ στα καφενεία / να σκοτώνω στο τάβλι την ανία / δεν θα μείνω εδώ εγώ...». Κάποια στιγμή όμως, μεγαλώνοντας, ο ήρωάς μου, ακριβώς όπως και οι νέοι τού τότε, κατάλαβε ότι είναι ίδιος με εκείνους που στα νιάτα του κατηγορούσε - τα ίδια μούτρα έχουν. Μπερδεύτηκε η τάξη της εξέγερσης με την τάξη της εξουσίας. Δεν είχε ξεκαθαρίσει ο καθένας τη θέση του. Μπορεί δηλαδή να εργάζεσαι και να βγάζεις χρήματα και να καταξιώνεσαι, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ανήκεις στην εξουσία. Εγώ θα επιμείνω: δεν είμαι μέσα στην εξουσία. Το ότι εισακούεται η φωνή μου δεν σημαίνει ότι ανήκω στην εξουσία. Δεν διεκδικώ κάποια δημόσια θέση, ούτε εκβιάζω το σύστημα ώστε να λάβω κάποιο αξίωμα ή «κάτι» πέρα από το να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου όσο πιο καλά γίνεται. Αν ήμουν στην εξουσία, θα μπορούσα και να πραγματοποιώ ό,τι διεκδικώ. Δεν παίρνω όμως εγώ τις αποφάσεις... Εκείνο που μπορώ να κάνω ως δημιουργός είναι να τοποθετούμαι, να εκφράζομαι και να μην υποχωρώ σε ό,τι αισθάνομαι πως αξίζει να πω. Το ίδιο θέλω να προκαλέσω και με τον «Βιοπαλαιστή»: να γελάσει και να πονέσει το κοινό και, γυρίζοντας σπίτι του, ο θεατής να πει: «Θέλω κι εγώ ν' αλλάξω τη ζωή μου προς το καλύτερο».

«Κραχ 2008: Το τέλος της χρηματοπιστωτικής
παγκοσμιοποίησης;»
(από blog στο Διαδίκτυο)


Ήταν αναμενόμενο. Αν ο κομουνισμός κατέρρευσε πιο γρήγορα γιατί είχε εχθρό του την ευμάρεια, αποδείχθηκε πως κι ο καπιταλισμός είχε το δικό του τέλος: το τέλος της απληστίας. Ανοίγεται τώρα ένας νέος πολιτικός δρόμος παγκοσμίως. Μπορούμε τώρα να «ξαναδιαβάσουμε» τον κόσμο από την αρχή. Ας μη φοβόμαστε μόνο. Ας έχουμε ελπίδα. Κι ας ξαναγκαλιαστούμε σαν λαός. Γιατί χωριστήκαμε σε «παρτάκηδες» και target groups και βιώσαμε στο κόκαλο το διαφημιστικό και καταναλωτικό εμφύλιο. Όπως λέει και το τελευταίο τραγούδι της παράστασης: «Τέλος-τέλος / ή μια καινούργια αρχή; / Ανάποδα τον κόσμο να διαβάσουν / μόνο οι τρελοί μπορούν». Το πιστεύω αυτό. Εκείνο που μπορεί τελικά να τρελάνει κάποιον είναι η ατάκα «λογικέψου». Εμένα όταν μου λένε να λογικευτώ, είναι σαν να μου ζητάνε να πάω σε μια άγνωστη τοποθεσία, την οποία μου παρουσιάζουν σαν πάρα πολύ γνωστή. Μα πού είναι αυτό το μέρος; Και σε τι βοήθησε όσους το επισκέφθηκαν;«Ηρεμήστε με Ομπάμα!»
(τίτλος άρθρου στη βρετανική εφημερίδα «Τhe Τimes»,
αναδημοσίευση στην «Ελευθεροτυπία», 10.11.08)


Όλοι θέλουμε να ηρεμήσουμε και όλοι θέλουμε να ελπίσουμε. Το ίδιο, βέβαια, το σύστημα δεν δίνει πολλές ελπίδες για ηρεμία. Δεν σημαίνει δηλαδή πως ο Ομπάμα θα είναι οπωσδήποτε καλύτερος από τον Κλίντον, ακριβώς όπως γνωρίζουμε πως ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία δεν ήταν του Μπους. Το σίγουρο είναι ότι ο Μπους δεν κατέστρεψε μόνο την Αμερική. 'Ανοιξε πολέμους και προκάλεσε πληγές σε παγκόσμιο επίπεδο. Στις μέρες του η Αμερική έχασε την αξιοπρέπεια και την κυριαρχία της κι έγινε λαομίσητη. Μαζί με τους δύο ουρανοξύστες της 11ης/9 κατέρρευσε και η ίδια η χώρα: βυθίστηκε στην αλαζονεία της, αντέδρασε δίχως σύνεση και καταβαράθρωσε την οικονομία της. Ο ίδιος ο Μπους ταυτίστηκε όμως με το τέλος του καπιταλισμού κι αυτό είναι το μόνο θετικό. Ο Ομπάμα έρχεται τώρα δείχνοντας σύνεση και μιλάει ξανά για «ένωση» αντί ν' αναμασήσει το τελειωμένο σλόγκαν «Η Αμερική και οι άλλοι».

«Η Σάρα Πέιλιν πυροβολεί από τα 8 της χρόνια»
(τίτλος άρθρου στο «Έθνος», 16.09.2008)


Η Σάρα η... Κρισάρα, αντί να παραδεχτεί ότι είναι πυροβολημένη από τα 8 της χρόνια, βγαίνει και δηλώνει ότι ξέρει να πυροβολεί! Καλά, αν συνέχιζα το «Αλ-Τσαντίρι Nιούζ», θα την είχα σταθερή πελάτισσα. Η Σάρα, η Μάρα και το κακό συναπάντημα είναι το «άλλο» πρόσωπο της Αμερικής, εκείνο που θέλει να δηλώσει πως «ΟΚ, η Αμερική
δεν έχασε ακόμη τη χαζομάρα της».

Ο Ομπάμα, πάλι, είναι εκείνος που δηλώνει πως «η Αμερική “είδε”». Είναι δύο διαμετρικά αντίθετες εικόνες της ίδιας χώρας και είναι ευτυχές το ότι υπερίσχυσε η εικόνα του Ομπάμα αντί της άλλης. Προσοχή όμως: γιατί άραγε υπερίσχυσε ο Ομπάμα; Μήπως γιατί ήταν ο ιδανικός για ν' ανακόψει το ορμητικό κύμα της λαϊκής εξέγερσης που έρχεται κι έχει το «χρώμα» του Ομπάμα; Ποιος άλλος θα ησύχαζε τους πληγέντες Αφροαμερικανούς της Αμερικής; Ποιος μπορεί να καθησυχάσει τους Ολυμπιακούς όταν χάνει η ομάδα τους; Μόνο ένας Ολυμπιακός.
«Ασφαλιστικό: Ξέφρενο πάρτι επιτήδειων με τα ταμεία»
(τίτλος άρθρου στο «Ποντίκι», 13.11.2008)


Τα ασφαλιστικά ταμεία δεν ήταν ποτέ ασφαλή και οι επιτήδειοι κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι από το '90. Τώρα το καταλάβαμε; Πρόκειται για συμμορίες. Έχουμε να κάνουμε με μια μαφία κι ο νονός της είναι το συμφέρον. Η Ελλάδα, λίγο πριν από το βρόμικο '89, άρχισε να παίρνει τον κατήφορο. Τρεις ήταν οι διαδοχικές φάσεις αυτής της πτωτικής πορείας: πρώτον, η εποχή που το ΠΑΣΟΚ έχασε τη σοσιαλιστική του ταυτότητα, καταχρέωσε τη χώρα κι άρπαξε κονδύλια. δεύτερον, οι Ολυμπιακοί Αγώνες που έφτασαν την ελληνική αλαζονεία στο αποκορύφωμά της, με τη σπατάλη τρισεκατομμυρίων για μια ψεύτικη χαρά που μας έφυγε πλέον τελείως και τρίτον, η δεύτερη τετραετία του Κ. Καραμανλή, κατά την οποία ο Έλληνας συνειδητοποίησε πως βρίσκεται όχι απλά στο μηδέν, αλλά ακόμη πιο κάτω. Αυτή η συνθήκη μηδενός που περιγράφω σηματοδοτείται ξεκάθαρα... με τους Βατοπαιδινούς. Τι χρειαζόμαστε τώρα; Να σταματήσουμε επιτέλους τα ψέματα. Μιλώντας συμβολικά, το ποτάμι που πλημμυρίζει κάτω από το σπίτι του βιοπαλαιστή Οδυσσέα στην παράσταση είναι το ψέμα. «Μπαζώσαμε» τη ζωή μας με ψέματα. Τώρα το φράγμα ξεχείλισε και δεκαετίες ψεμάτων μάς παρασύρουν στον πνιγμό. Έτσι κι ο ήρωάς μου ανακαλύπτει αυτήν την ύστατη στιγμή πως ο μεγαλύτερος ηρωισμός είναι να διορθώνεις το χαλασμένο σου εαυτό.

«Βατοπαίδι και μοναχισμός
το ανώτατο στάδιο του καπιταλισμού»
(σύνθημα που ακούστηκε πρόσφατα
σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΣΥΡΙΖΑ)


Στη ζωή μπορείς να υποδυθείς διάφορους ρόλους. ένας από αυτούς είναι και ο ρόλος του μοναχού. Κι αυτή η συνειδητοποίηση είναι μεγάλο σοκ για τον Έλληνα. Επειδή όμως επισκέπτομαι το 'Αγιον Όρος από το '78, ξέρω καλά πως υπάρχουν και «κανονικοί», αληθινοί μοναχοί. Οι ιδιαιτερότητες και τα ειδικά οικονομικά προνόμια που παραχωρούνται εδώ και χρόνια στο 'Αγιον Όρος κατέστησαν τη Μονή Βατοπαιδίου θρησκευτική offshore που διαχειρίζεται μια τεράστια περιουσία. Το τωρινό σκάνδαλο ήταν τόσο αναμενόμενο όσο και η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση.

«Η Τέχνη τα 'παιξε»
(editorial ύστερα από επίσκεψη σε αθηναϊκή γκαλερί
πρωτοποριακής τέχνης, «LIFO», 6.11.2008)


Το ότι «η τέχνη τα 'παιξε» σημαίνει μεν ότι μπερδεύτηκε αλλά και ότι έπαψε πλέον να είναι κατευθυνόμενη, ελεγχόμενη και εύκολα αναγνώσιμη: έγινε ανεξέλεγκτη. Το «μπέρδεμα», βέβαια, για το οποίο μιλούσαμε στην αρχή υπάρχει σε όλους τους χώρους - μοιραία και στο χώρο της τέχνης. Δεν θα μιλήσω για το τι συμβαίνει στις γκαλερί, γιατί δεν συνηθίζω να συχνάζω εκεί. Βλέπω όμως εδώ και χρόνια το μπέρδεμα που επικρατεί στο θέατρο: το τηλε-θέατρο, με τα εργάκια-λυόμενα, σκότωσε το αληθινό θέατρο, ενώ διάφορες άλλες μοντερνιές γίνονται δίχως ν' αφήνουν κανένα ίχνος πίσω τους και κανένα χνάρι πάνω μας. Προσπάθησα στον «Βιοπαλαιστή» να μην ακολουθήσω κανέναν από αυτούς τους «κανόνες» που νιώθω πως λειτουργούν διαλύοντας έναν από τους τελευταίους χώρους σκέψης: το θέατρο. Ο δρόμος μου είναι πάντα σατιρικός, τα δάνεια αριστοφανικά, η φόρμα θυμίζει την επιθεώρηση, αλλά είναι κάτι πέρα από εκείνη: γι' αυτό εξάλλου, αποκαλώ τον «Βιοπαλαιστή» μετα-επιθεώρηση. Κι αν ο βιοπαλαιστής μου ψάχνει κάτι, αυτό είναι το συνολικό «τις πταίει;» για την τωρινή κατάσταση του Νεοέλληνα.



Πρεμιερα στο «Θέατρον», Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος (Πειραιώς 254),
το οποίο εγκαινιάζεται επίσημα με αυτή την υπερπαραγωγή,
με το σκηνικό της μόνο να κοστίζει 250.000 ευρώ.
τηλ.: 212-2540311
Εισιτήρια: 15€ (φοιτητικό), 22€, 30€, 35€, 50€.
Πρεμιέρα: 4 Δεκεμβρίου
Παραστάσεις: Τετ-Σαβ. 20:45, Κυρ. 19:30


ΠΡΕΖΑ TV
4-12-2008

πηγη:Αθηνοραμα