Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 05, 2009

60000 ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ...ΕΚΑΝΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΔΟΜΕΣ...

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΚΑΝΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ...ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΑ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΟΣ...

Εκτός δημόσιων νηπιαγωγείων υπολογίζεται ότι θα βρεθούν περίπου 60.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-5 ετών) με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αφού η κυβέρνηση μπορεί να καθιέρωσε πριν από δύο χρόνια την υποχρεωτική προσχολική αγωγή, αλλά δεν φρόντισε ούτε φέτος να εξασφαλίσει κατάλληλες κτιριακές υποδομές και επαρκές προσωπικό.
Αυτό το σοβαρό θέμα θα θέσουν υπόψη του υπουργού Παιδείας την ερχόμενη Τρίτη (8 Σεπτεμβρίου) οι δάσκαλοι (ΔΟΕ) κατά τη διάρκεια συνάντησης που θα έχουν μαζί του, καθώς κρίνουν ότι οι ελληνικές οικογένειες και κυρίως οι χαμηλόμισθοι θα βρεθούν σε δεινή θέση.

Ηδη χιλιάδες γονείς αναγκάστηκαν να στραφούν στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και, βέβαια, να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για δίδακτρα και τροφεία, ενώ κάποιοι θα κρατήσουν τα παιδιά στο σπίτι αν τελικά δεν βρουν θέση στα δημόσια νηπιαγωγεία, με δεδομένο ότι δεν μπορούν να πληρώσουν ποσά που φτάνουν
μέχρι και τα 500 ευρώ τον μήνα.

Φέτος, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, η αύξηση των εγγραφών στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έφτασε στο 80%.

Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη τώρα, αφού, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, το υπουργείο Παιδείας μείωσε και τις προσλήψεις των νηπιαγωγών (για λόγους οικονομίας) κατά 50%. Από τις 1.000 προσλήψεις ανά έτος την τελευταία τριετία, φέτος προσελήφθησαν μόνο 500 νηπιαγωγοί, ενώ ούτε οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν καλύπτουν τα κενά.
Το πρόβλημα με τα δημόσια νηπιαγωγεία είναι τεράστιο και όχι μόνο γιατί τα υπάρχοντα δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες των πολιτών, αλλά και γιατί σε ποσοστό που φτάνει το 70% κρίνονται ακατάλληλα για τη φιλοξενία μικρών παιδιών, καθώς στεγάζονται σε απαράδεκτα -κυρίως- νοικιασμένα κτίρια (καταστήματα, ισόγεια διαμερίσματα κ.ά.).
Η κατάσταση «αλαλούμ» που έχει δημιουργηθεί φαίνεται και από τα αριθμητικά στοιχεία που αφορούν τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 2008-09 οι μαθητές στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία αυξήθηκαν συγκριτικά με το προηγούμενο έτος κατά περίπου 78%, ενώ τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία από 142 έφτασαν μέσα σε έναν χρόνο τα 268 (αύξηση 88,7%)!!

Οπως υπογραμμίζουν οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η πολιτεία εκχώρησε την προσχολική αγωγή όλων των προνηπίων και μεγάλο μέρος των νηπίων στους ιδιώτες και μετέτρεψε την προσχολική αγωγή από υποχρέωση του κράτους σε, επί πληρωμή, υποχρέωση της κοινωνίας.

Κατηγορούν επίσης την κυβέρνηση ότι οριστικοποίησε την πολιτική της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης, αφού δεν πάρθηκε κανένα μέτρο στην κατεύθυνση της ίδρυσης και ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων, για τον διορισμό νηπιαγωγών και για τη βελτίωση των υποδομών. Αντίθετα, όπως λένε οι δάσκαλοι, η κυβέρνηση προκρίνει τη «λύση» της ιδιωτικοποίησης και της μετακύλισης της ευθύνης για προσχολική αγωγή στους γονείς και στην κοινωνία. Επίσης, το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών παραμένει ακατοχύρωτο και δεν προσαρμόζεται στις εργασιακές κατακτήσεις της υπόλοιπης εκπαίδευσης.

ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά.
Ολα τα νήπια και προνήπια σε δημόσια νηπιαγωγεία.
Κανένα τμήμα πάνω από 15 παιδιά.
Ιδρυση 1.000 νέων νηπιαγωγείων και μόνιμοι διορισμοί 2.000 νηπιαγωγών, τώρα.
Οχι στη μετατροπή του νηπιαγωγείου σε baby parking.
Οχι στην αποκέντρωση και συγκεκριμένα στην υπαγωγή σχολικών μονάδων, νηπιαγωγείων και εκπαιδευτικών λειτουργιών στους δήμους.
Κατοχύρωση διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και παραπέρα εξίσωσή του με όλη την εκπαίδευση, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου για ενιαίο ωράριο με βάση τα χρόνια υπηρεσίας από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο.

ΠΡΕΖΑ TV
5-9-2009


ethnos

Δευτέρα, Αυγούστου 17, 2009

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ...ΕΚΑΝΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΔΟΜΕΣ...

Αντιμέτωποι με άγρια κερδοσκοπία πολλών ιδιωτικών νηπιαγωγείων που έχουν αυξήσει τα δίδακτρά τους έως και 87,5% βρίσκονται οι γονείς, που θα αναγκαστούν και φέτος να στείλουν εκεί τα παιδιά τους, αφού οι υποδομές των δημόσιων σχολείων δεν επαρκούν.
Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, χιλιάδες γονείς ετοιμάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς τα δίδακτρα φτάνουν κατά μέσον όρο τα 5.000 ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με καταγγελίες, σε πολλές περιοχές τα δημόσια νηπιαγωγεία αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν δημιουργήσει ακόμα και λίστες αναμονής για τους υποψήφιους μαθητές.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς τα δημόσια νηπιαγωγεία όπου μέχρι πρόσφατα λειτουργούσαν και τάξεις προνηπίων δεν κάνουν εγγραφές αλλά παραπέμπουν τα παιδιά στους παιδικούς σταθμούς των δήμων, που όμως και εκείνοι δεν μπορούν να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Έτσι, μοιραία οδηγούνται και αυτά στα ιδιωτικά. Από την άλλη, οι μεγάλες αυξήσεις των διδάκτρων στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία σε σχέση με πέρυσι- που φτάνουν έως και το 87,5%- έχουν φέρει σε απόγνωση ακόμα και τις οικογένειες που είχαν από νωρίς αποφασίσει να πληρώσουν εξασφαλίζοντας μια θέση για το παιδί τους, αφού δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των σχολείων που αύξησαν τα δίδακτρά τους ακόμα και κατά 3.000 ευρώ σε σχέση με πέρυσι.

ΤΟ ΚΑΦΡΙΛΙΚΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΕΡΙΓΡΑΠΤΟ...ΕΚΑΝΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΧΩΡΙΣ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ...ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ...
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ.

ΠΡΕΖΑ TV
17-8-2009