Σάββατο, Μαρτίου 13, 2010

ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ...

Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η ταλαιπωρία για τους επιβάτες των ΗΣΑΠ καθώς τα έργα αναβάθμισης της γραμμής έχουν διαταράξει την ομαλή κυκλοφορία των συρμών, ενώ οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια αποτελούν καθημερινό φαινόμενο καθιστώντας τις μετακινήσεις με τον ηλεκτρικό σκέτη περιπέτεια. Εως σήμερα έχει ολοκληρωθεί πάνω από το 50% των έργων και κάθε Σαββατοκύριακο συνεχίζουν να κλείνουν μεγάλα τμήματα του δικτύου.
Παρά το γεγονός ότι οι τελευταίες εξαγγελίες του προηγούμενου υπουργού Μεταφορών έκαναν λόγο για ολοκλήρωση του έργου έως τον Φεβρουάριο του 2010, οι νέες επίσημες εκτιμήσεις αφορούν στο καλοκαίρι του 2010 (Ιούλιος). Επίσημη αιτιολογία για τις καθυστερήσεις είναι τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή της Καλλιθέας.
Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι από τους αρμόδιους που εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για το εάν τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, θεωρώντας ότι δεν θα καταστεί δυνατή η παράδοση του συνόλου του έργου πριν από το φθινόπωρο του 2010. Τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών των ΗΣΑΠ, συνολικού προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ, ξεκίνησαν στις αρχές του 2009, παρά το γεγονός ότι αποτελούσαν μέρος των Ολυμπιακών έργων.

Οι υπεύθυνοι κάνουν λόγο για την αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο μετά την ολοκλήρωση των έργων. Το σύνολο του δικτύου των γραμμών θα στηρίζεται σε σκυρόδεμα, γεγονός που θα επιτρέπει αφενός την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων από τους συρμούς (άνω των 110 χλμ. την ώρα) και αφετέρου τη μείωση των κραδασμών και του θορύβου εντός και εκτός των βαγονιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η διαδρομή από την Κηφισιά έως τον Πειραιά, που διαρκούσε πριν από την έναρξη των εργασιών 50-55 λεπτά, με την αναβάθμιση της γραμμής δεν θα ξεπερνά τα 40 λεπτά.
Σήμερα πάντως η συγκεκριμένη απόσταση διανύεται σε 1 ώρα και 10 λεπτά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ενώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα 33 τρένα εξυπηρετούσαν 540.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, σήμερα κυκλοφορούν στις γραμμές των ΗΣΑΠ 15 τρένα που εξυπηρετούν περίπου 580.000 άτομα. Παρά τη συνεχή ταλαιπωρία των επιβατών, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι ΗΣΑΠ παρουσίασαν το 2009 αύξηση εσόδων από εισιτήρια κατά 2,27%, από μηνιαίες κάρτες κατά 16,59% και από ετήσιες κάρτες κατά 52,15%. Τα συνολικά έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών εμφάνισαν αύξηση 5,69% σε σχέση με το 2008, γεγονός που αποδίδεται, από στελέχη της εταιρείας, στην καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.
Το τμήμα της γραμμής μεταξύ Ταύρου και Ομόνοιας έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με στελέχη των ΗΣΑΠ, τα οποία όμως δεν αποκλείουν πιθανές παρεμβάσεις, που όπως διαβεβαιώνουν δεν θα επηρεάσουν την κυκλοφορία των συρμών. Εως την 1η Απριλίου αναμένεται η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Καλλιθέα - Φάληρο, το οποίο παραμένει κλειστό από τις 12 Ιανουαρίου, διακόπτοντας στην πράξη τη σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά. Εργασίες σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο κομμάτι, στη σήραγγα Ομόνοια - Μοναστηράκι, αναμένεται να ξεκινήσουν μόλις ολοκληρωθεί το τμήμα Καλλιθέα - Φάληρο, εντός του Απριλίου. Στόχος της διοίκησης των ΗΣΑΠ είναι η κυκλοφορία των συρμών να μη διακοπεί κατά τη διάρκεια των εργασιών στη σήραγγα, ωστόσο κάτι τέτοιο καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο.
Στο μεταξύ σήμερα και αύριο παραμένει κλειστό το τμήμα Ανω Πατήσια - Ειρήνη, ενώ στους σταθμούς Αγ. Νικόλαος και Κάτω Πατήσια εξακολουθούν (άγνωστο έως πότε) να λειτουργούν μόνο οι αποβάθρες προς Πειραιά. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών στο τμήμα Ανω Πατήσια - Ειρήνη έχει δρομολογηθεί η λεωφορειακή γραμμή Χ15 με αφετηρία επί της Αγ. Λαύρας στη στάση «Αγ. Βαρβάρα» και τέρμα επί της οδού Νερατζιώτισσας, απέναντι από τον σταθμό «Ειρήνη».

Καθυστερήσεις ωστόσο παρουσιάζονται και σε άλλα έργα των ΗΣΑΠ, όπως είναι η κατασκευή των τριών νέων σταθμών κατά μήκος του δικτύου του ηλεκτρικού (στον Ιλισό μεταξύ των σημερινών σταθμών Μοσχάτου και Καλλιθέας, στην περιοχή Ψαλίδι μεταξύ Ηρακλείου και Ειρήνης και στα Καμίνια μεταξύ Πειραιά και Φαλήρου), η δημοπράτηση των κυρίως μελετών για την επέκταση των ΗΣΑΠ προς τον Αγιο Στέφανο και η κατασκευή τεσσάρων γκαράζ.

ΠΡΕΖΑ TV
13-3-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: