Απεργία διαρκείας ξεκίνησαν από τα μεσάνυχτα οι ιδιοκτήτες των περίπου 32.500 φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο ενεκρίθη από το υπουργικό συμβούλιο την περασμένη Παρασκευή και σήμερα αναμένεται να παρουσιαστεί από τη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Η αγορά απειλείται με σοβαρά προβλήματα ανεφοδιασμού, καθώς οι απεργοί έχουν αποφασίσει να παρατάξουν φορτηγά και βυτιοφόρα στα διόδια της Ελευσίνας, στον Σκαραμαγκά, στο Χαϊδάρι, στη Μεταμόρφωση, στο Σχιστό, καθώς και σε εισόδους μεγάλων πόλεων της χώρας. Στην κινητοποίηση δεν μετέχουν τα βυτιοφόρα των εταιρειών καυσίμων, αλλά οι κινητοποιήσεις είναι πιθανόν να προκαλέσουν προβλήματα στον ανεφοδιασμό των πρατηρίων, γι' αυτό από χθες σχηματίζονται ουρές από οδηγούς που έτρεξαν να προλάβουν.
Οι μεταφορείς είχαν προαποφασίσει την κήρυξη απεργίας στις 27 Αυγούστου, προκειμένου να μην πληγεί ο ανεφοδιασμός της αγοράς μέσα στην τουριστική περίοδο. «Αιφνιδιαστήκαμε», τόνισε ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του κλάδου, Γιώργος Τζωρτζάτος, που έκανε λόγο «για την οριστική ισοπέδωση και τον ενταφιασμό των αυτοκινητιστών».
Οι μεταφορείς διαφωνούν με τις τροποποιήσεις του σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου και συγκεκριμένα με τη ρύθμιση που ορίζει ότι οι άδειες θα έχουν συγκεκριμένη αξία, η οποία θα προσμετράται στο κεφάλαιο των εταιρειών που συγκροτούν οι μεταφορείς για μία μεταβατική περίοδο 3 ετών. Ταυτόχρονα προβλέπεται ότι οι μεταφορείς που έχουν άδεια για μια νομαρχία και υπολογίζονται σε περίπου 14.000, θα μπορούν να δραστηριοποιούνται πανελλαδικά. Υποστηρίζουν ότι είχε επέλθει συμφωνία στο αρχικό σχέδιο νόμου, αλλά η κυβέρνηση προχώρησε σε σοβαρές τροποποιήσεις εν κρυπτώ. «Ως την περασμένη Πέμπτη ήμαστε στο υπουργείο και ζητούσαμε να μάθουμε τις αλλαγές», υπογραμμίζει ο Γ. Τσάμος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων Μεταφοράς Υγρών Καυσίμων.
Με την κινητοποίηση διαφωνεί ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Διεθνών Μεταφορών, Απόστολος Κενανίδης, ο οποίος σημειώνει ότι «δεν μπορεί ένας κλάδος να κατεβαίνει σε απεργία στηριζόμενος σε πληροφορίες», ενώ θεωρεί ότι «το νομοσχέδιο δίνει λύση σε προβλήματα, όπως τη δυνατότητα μεταφοράς καυσίμων και από άλλους επαγγελματίες που τηρούν τις προδιαγραφές».
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών από την πλευρά τους σημειώνουν πως χρειάστηκε να δοθεί μάχη προκειμένου να μην περάσουν οι επιταγές της τρόικας, η οποία απαιτούσε πλήρη και άμεση απελευθέρωση του επαγγέλματος χωρίς μεταβατική περίοδο και τριετή αναγνώριση της άυλης αξίας των υφιστάμενων αδειών.
ΠΡΕΖΑ TV
26-7-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου