Απόδοση 45,2% έχουν εξασφαλίσει έως τώρα οι μέτοχοι της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, μια κοινοπραξία της γαλλικής Vinci και ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών.
Από τα μερίσματα που έχουν λάβει τα έξι πρώτα χρόνια του έργου εισέπραξαν ήδη 29,9 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 66,1 εκατ. των ιδίων κεφαλαίων, τα οποία έχουν επενδύσει (σε σταθερές τιμές 1996), σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Εθνική Τράπεζα για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών. Η γέφυρα, όπως η Αττική Οδός, έχει παραχωρηθεί στους εργολάβους για 30 χρόνια, αλλά μπορεί να επιστρέψει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι αποδόσεις ιδίων κεφαλαίων φθάσουν στο 11,5%.
Η οικονομική κρίση έφερε όμως επαναπροσδιορισμό των κερδών και με τα νέα δεδομένα τα εκτιμώμενα μερίσματα, που για το σύνολο της περιόδου εκμετάλλευσης είχαν υπολογιστεί σε 2,6 δισ. ευρώ, θα διαμορφωθούν σε 1,6 δισ. ευρώ.
Η γέφυρα παρουσιάζει σταθερά ανοδική τάση στην κυκλοφορία των οχημάτων ώς το 2009, οπότε φάνηκαν τα πρώτα δείγματα κάμψης λόγω της οικονομικής κρίσης. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αρνητική πορεία οφείλεται αποκλειστικά στα φορτηγά, που παρουσίασαν μείωση της τάξης του 16,3%. Η εταιρεία λειτουργίας διαθέτει σημαντικά κονδύλια για ασφάλιστρα, τα οποία μελέτη υπολογίζει σε 1,8 εκατ. ευρώ το χρόνο. Ιδιαίτερα ευνοϊκά χαρακτηρίζονται τα επιτόκια που έχουν εξασφαλιστεί για τα δάνεια. Εκτός από εκείνα που έχουν σταθερό επιτόκιο 3,78%, τα υπόλοιπα δάνεια έχουν εξασφαλιστεί με κυμαινόμενο επιτόκιο, που, λόγω των γενικότερων συνθηκών, το 2009 διαμορφώθηκαν στο 1,1%.
Χ. ΤΖ.
ΠΡΕΖΑ TV
27-2-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου