Την συγκρότηση επιτροπής, που θα διερευνήσει τη νομιμότητα ανάθεσης έργων του μετρό, στην Siemens, μελετά, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, η κυβέρνηση.
Η επιτροπή, στην οποία θα μετέχουν και δικαστικοί, σε πρώτη φάση θα ελέγξει τις συμβάσεις που υπεγράφησαν με την Siemens, προ του 2008 και αφορούν στην σηματοδότηση των Σταθμών, στις επεκτάσεις του μετρό. Οι συγκεκριμένες συμβάσεις παραμένουν «παγωμένες», από το 2008 (περίοδο που ξέσπασε το σκάνδαλο Siemens), αφού τόσο ο Γιώργος Σουφλιάς, όσο και ο Δημήτρης Ρέππας, αρνήθηκαν να τις ανανεώσουν, λόγω του ομώνυμου σκανδάλου.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν, ότι με την συγκρότηση της επιτροπής –κι εφόσον επιβεβαιωθεί η νομιμότητα των διαδικασιών ανάθεσης των έργων, ίσως, τελικώς, απεμπλακούν από το σκάνδαλο Siemens οι επτά Σταθμοί του μετρό, που αν και έχουν ολοκληρωθεί, δεν μπορούν να αποδοθούν στο επιβατικό κοινό.
Πρόκειται για τους Σταθμούς Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι (Γραμμή 1) και Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό (Γραμμή 2), που δεν μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, λόγω «παγώματος» της σύμβασης με την Siemens, η οποία έχει αναλάβει την εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης στους Σταθμούς και τους συρμούς.
Η σοβαρότητα προβλήματος καθίσταται σαφής από την επισήμανση που έκαναν, στον ΣΚΑΪ, στελέχη του υπουργείου Υποδομών: «αυτή την στιγμή, η Siemens αποτελεί μονόδρομο για το έργο του μετρό και το ελληνικό δημόσιο. Γιατί συμβαίνει, αυτό; Γιατί το σύστημα που έχει εγκαταστήσει στους παλαιότερους Σταθμούς, δεν είναι συμβατό με τα συστήματα σηματοδότησης άλλων εταιριών».
Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα που τίθεται είναι τι μέλλει γενέσθαι με την συντήρηση του συστήματος ή σε περίπτωση βλάβης, την οποία μόνον οι τεχνικοί της Siemens, μπορούν να επιδιορθώσουν.
Υπό το πρίσμα αυτό, το μέλλον των επεκτάσεων του μετρό, «δείχνει» Siemens. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση –μια και η όποια λύση του προβλήματος έχει ξεπεράσει τα στενά όρια αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών– αναζητεί τρόπους απεμπλοκής των συγκεκριμένων συμβάσεων, από το σκάνδαλο Siemens.
Γιατί μα το άνοιγμα των Σταθμών θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 150.000 επιβάτες, που σημαίνει 37.000 ΙΧ, στο κέντρο.
Δημήτρης Λάππας
ΠΡΕΖΑ TV
16-2-2011
Η επιτροπή, στην οποία θα μετέχουν και δικαστικοί, σε πρώτη φάση θα ελέγξει τις συμβάσεις που υπεγράφησαν με την Siemens, προ του 2008 και αφορούν στην σηματοδότηση των Σταθμών, στις επεκτάσεις του μετρό. Οι συγκεκριμένες συμβάσεις παραμένουν «παγωμένες», από το 2008 (περίοδο που ξέσπασε το σκάνδαλο Siemens), αφού τόσο ο Γιώργος Σουφλιάς, όσο και ο Δημήτρης Ρέππας, αρνήθηκαν να τις ανανεώσουν, λόγω του ομώνυμου σκανδάλου.
Στην κυβέρνηση εκτιμούν, ότι με την συγκρότηση της επιτροπής –κι εφόσον επιβεβαιωθεί η νομιμότητα των διαδικασιών ανάθεσης των έργων, ίσως, τελικώς, απεμπλακούν από το σκάνδαλο Siemens οι επτά Σταθμοί του μετρό, που αν και έχουν ολοκληρωθεί, δεν μπορούν να αποδοθούν στο επιβατικό κοινό.
Πρόκειται για τους Σταθμούς Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι (Γραμμή 1) και Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό (Γραμμή 2), που δεν μπορούν να τεθούν σε λειτουργία, λόγω «παγώματος» της σύμβασης με την Siemens, η οποία έχει αναλάβει την εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης στους Σταθμούς και τους συρμούς.
Η σοβαρότητα προβλήματος καθίσταται σαφής από την επισήμανση που έκαναν, στον ΣΚΑΪ, στελέχη του υπουργείου Υποδομών: «αυτή την στιγμή, η Siemens αποτελεί μονόδρομο για το έργο του μετρό και το ελληνικό δημόσιο. Γιατί συμβαίνει, αυτό; Γιατί το σύστημα που έχει εγκαταστήσει στους παλαιότερους Σταθμούς, δεν είναι συμβατό με τα συστήματα σηματοδότησης άλλων εταιριών».
Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα που τίθεται είναι τι μέλλει γενέσθαι με την συντήρηση του συστήματος ή σε περίπτωση βλάβης, την οποία μόνον οι τεχνικοί της Siemens, μπορούν να επιδιορθώσουν.
Υπό το πρίσμα αυτό, το μέλλον των επεκτάσεων του μετρό, «δείχνει» Siemens. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση –μια και η όποια λύση του προβλήματος έχει ξεπεράσει τα στενά όρια αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών– αναζητεί τρόπους απεμπλοκής των συγκεκριμένων συμβάσεων, από το σκάνδαλο Siemens.
Γιατί μα το άνοιγμα των Σταθμών θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 150.000 επιβάτες, που σημαίνει 37.000 ΙΧ, στο κέντρο.
Δημήτρης Λάππας
ΠΡΕΖΑ TV
16-2-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου