Δευτέρα, Ιανουαρίου 21, 2013

Η ΜΑΦΙΑ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Το ηλεκτροκίνητο δίκτυο του ΟΣΕ είναι ο καλύτερος «προμηθευτής» για τους χαλκοθήρες. Οι κλοπές καλωδίων, που εξελίσσονται σε επιδημία, προκαλούν τεράστια ζημιά στον Οργανισμό και κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών

Της Χαράς Τζαναβάρα
Το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, κυρίως στα τμήματα με ηλεκτροκίνηση, είναι ο πρώτος στόχος για τη «μαφία του χαλκού». Είναι ενδεικτικό ότι το 2011 καταγράφονταν δύο κλοπές τροχαίου υλικού την εβδομάδα! Την περασμένη χρονιά σημειώθηκε αισθητή μείωση, παρ” όλο που τον Αύγουστο εξαρθρώθηκε στη Λαμία σπείρα που είχε διαπράξει 14 κλοπές και είχε στα χέρια της 3.000 μέτρα καλωδίων, συνολικής αξίας 100.000 ευρώ.


Η ζημιά του Οργανισμού μόνο την τελευταία τετραετία ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ ανυπολόγιστη είναι η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού αλλά και η απώλεια εσόδων από τις ακυρώσεις δρομολογίων. Ο πιο μεγάλος κίνδυνος είναι η ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού, αφού δεν υπάρχει τρόπος να προειδοποιηθεί ο μηχανοδηγός που πλησιάζει στη λεηλατημένη ζώνη για να πατήσει φρένο.

«Πέρυσι ο Οργανισμός υποχρεώθηκε να καταβάλει 5 εκατ. ευρώ σε επιβάτες ως αποζημίωση για τις ακυρώσεις δρομολογίων και τις μεγάλες καθυστερήσεις», μας ενημέρωσε υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ που αποκάλυψε ότι τα «χτυπήματα» είναι τις περισσότερες φορές… στοχευμένα. Φαίνεται πως οι δράστες γνωρίζουν σε ποια σημεία τα καλώδια δεν είναι ηλεκτροφόρα.

Αυστηρές ποινές

«Είναι λίγες οι μάντρες που μαζεύουν παράνομο υλικό. Ας ξεκινήσουν από εκεί αν θέλουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ. Η Ομοσπονδία έχει από καιρό υποβάλει προτάσεις στη διοίκηση. Προτείνει, σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καλύτερη αστυνόμευση του σιδηροδρομικού δικτύου και πιο αυστηρές ποινές για τους δράστες.

Ο Θ. Λεβέντης σημείωσε ότι πρόσφατα συλληφθέντες για κλοπές στη Θεσσαλονίκη δικάστηκαν με αναστολή και είναι ελεύθεροι! «Είναι καταστροφή δημόσιας περιουσίας και δημιουργούνται κίνδυνοι για την ασφάλεια των επιβατών. Με αυτό το σκεπτικό πρέπει να γίνονται οι δίκες», είπε και προειδοποίησε: «Σε εποχές κρίσης, τέτοια φαινόμενα θα γίνονται όλο και συχνότερα».

Εκτός από τον ΟΣΕ, στόχοι κλοπής είναι μαντεμένια φρεάτια ύδρευσης, αλλά και καλώδια του ΟΤΕ παρ” όλο που το βασικό δίκτυο καλύπτεται από οπτικές ίνες.

………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τα ορυχεία των πόλεων 

«Οι φλέβες των ορυχείων δεν είναι πλέον στη γη αλλά στις πόλεις και εκτός από μέταλλα ανακυκλώνονται και άνθρωποι» μας λέει ο Χρήστος Καρακέπελης, σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ «Πρώτη ύλη», στο οποίο παρακολουθεί τη διαδικασία της παράνομης συλλογής μετάλλων από το 2004 έως το 2010.

Χαρακτηρίζει τα σκραπατζίδικα «ενεχυροδανειστήρια των φτωχών» και εκτιμά ότι αυτή η κατ” ευφημισμόν ανακύκλωση απασχολούσε περίπου 80.000 άτομα πανελλαδικά προ κρίσης, ενώ παρείχε περίπου το 25% του παραγόμενου χάλυβα στη χώρα μας.

«Αυτοί οι άνθρωποι μαζεύουν όλη μέρα μέταλλα για να επιβιώσουν με περίπου 10 ευρώ την ημέρα και ζούνε σε παράγκες κάτω από άθλιες συνθήκες υγιεινής, ενώ τρεις οικογένειες βιομηχάνων καρπώνονται τον κόπο τους και πλουτίζουν» παρατηρεί ο σκηνοθέτης. Σημαντικούς θεωρεί και τους κινδύνους για την υγεία και το περιβάλλον επειδή οι καύσεις καλωδίων, που γίνονται ακόμα και μέσα στον αστικό ιστό, απελευθερώνουν επιβλαβείς ουσίες.

Επιπλέον, επισημαίνει ότι αυτή η δραστηριότητα ενέχει μεγάλο ποσοστό φοροδιαφυγής: «Τα μέταλλα πωλούνται αρχικά σε μικρές περιφερειακές μάντρες, που με τη σειρά τους προμηθεύουν τα μέταλλα σε μεγαλύτερες μάντρες, απ” όπου αγοράζουν την πρώτη ύλη οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας. Στο μεγαλύτερο μέρος αυτού του κύκλου δεν κόβονται φυσικά αποδείξεις και τιμολόγια ούτε υπάρχει κάποιος έλεγχος».

Μ-Α. Κ.
ΠΡΕΖΑ TV
21-1-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: