Τετάρτη, Μαρτίου 12, 2014

ΡΑΙΧΕΝΜΠΑΧ: ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΔΩΣΑΜΕ ΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ

Τις νέες σήραγγες της εθνικής οδού στα Τέμπη, οι οποίες αναμένεται να παραδοθούν τον Αύγουστο του 2015, επισκέφθηκαν την Τετάρτη ο επικεφαλής της task force Χορστ Ράιχενμπαχ και ο υπουργός Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδης.

«Η παρουσία μου εδώ είναι συμβολική σε δύο επίπεδα. Δείχνει ότι η επιμονή σε αυτό που θες να πετύχεις, αποδίδει. Επίσης, βρισκόμαστε σε ένα τούνελ και τόσες φορές οι Έλληνες έχουν μιλήσει για την ανάγκη να δουν φως στο τούνελ. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα το δούμε» υπογράμμισε ο κ. Ράιχενμπαχ. 


Πρόσθεσε ότι «οι αυτοκινητόδρομοι είναι πολύ σημαντικές επενδύσεις, οι μεγαλύτερες στην Ελλάδα σήμερα», για τις οποίες θα διατεθούν 3 δισ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία και 750 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης, ο οποίος χαρακτήρισε τον κ. Ράιχενμπαχ «έναν από εμάς», ευχαρίστησε τους Ευρωπαίους πολίτες «που από το δικό τους υστέρημα έχουν δώσει ένα σημαντικό μέρος της χρηματοδότησης».

Ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» το νέο τμήμα της εθνικής οδού που θα παρακάμψει τις φονικές στροφές των Τεμπών και του Πλαταμώνα, βρίσκεται και πάλι σε εξέλιξη έπειτα από διακοπή τριών ετών.

Κατά την επίσκεψή του ο κ. Χυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι στη θέση Πυργετός θα κατασκευαστεί συμπληρωματικός κόμβος, προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των οχημάτων στον δήμο Τεμπών και στα παράλια του δήμου Αγιάς. Το κόστος του κόμβου θα είναι ένα εκατομμύριο ευρώ και θα διατεθεί συμπληρωματικά των πιστώσεων, που έχουν ήδη δοθεί στον παραχωρησιούχο για το έργο.

Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκοτίνα. Με την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός-Ραψάνη παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών, ενώ με την κατασκευή του τμήματος Πλαταμώνας-Σκοτίνα παρακάμπτονται οι στροφές στον Πλαταμώνα Πιερίας. Ο χρόνος που θα απαιτείται για τα οχήματα, προκειμένου να διανύσουν το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, υπολογίζεται ότι θα είναι μειωμένος κατά 30 λεπτά.

Το νέο τμήμα θα έχει συνολικό μήκος 24 χιλιόμετρα, τα 11 από τα οποία αφορούν τρεις διπλές σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα και τα υπόλοιπα ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Το έργο έχει υλοποιηθεί συνολικά σε ποσοστό 76%. Οι σήραγγες Τ1 και Τ2 στο ύψος των Τεμπών, μήκους 2 και 6 χιλιομέτρων αντίστοιχα, έχουν ολοκληρωθεί πλήρως σε επίπεδο διάνοιξης και τελικής επένδυσης. Η σήραγγα Τ3 στον Πλαταμώνα, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 93% ως προς τη διάνοιξη (υπολείπονται 60 μέτρα για διάνοιξη στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη και 300 μέτρα στον κλάδο προς Αθήνα) και 76% ως προς την τελική επένδυση. Και στις τρεις σήραγγες είναι σε εξέλιξη οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες.

Οι σήραγγες θα έχουν 10,75 μέτρα πλάτος ασφάλτου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης στην κάθε κατεύθυνση. Κάθε σήραγγα θα συμπληρώνουν δύο κτίρια, ένα σε κάθε πλευρά εισόδου, από όπου θα γίνεται ο έλεγχος των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή 20 γεφυρών, από τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι μισές. Τέλος, τα έργα ανοιχτής οδοποιίας έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 45%. Εμπόδιο αποτελούσαν για καιρό απαλλοτριώσεις 40 στρεμμάτων πριν από τη σήραγγα Τ3, που θα αποφέρουν 1,5 χιλιόμετρο ανοιχτού δρόμου. Οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης φαίνεται πάντως ότι θα ολοκληρωθούν ως το τέλος Μαρτίου, ωστόσο πιθανή καθυστέρησή τους θα οδηγήσει και σε καθυστέρηση παράδοσης του έργου.

Οι εργασίες είναι αναπτυγμένες στο 80% λόγω των καιρικών συνθηκών, ενώ, όπως επισήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης, κατά την πλήρη ανάπτυξή τους από τον Απρίλιο και μετά θα απασχολούνται 1.500 άτομα ως προσωπικό. Τον Δεκέμβριο του 2015 αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση δευτερεύουσες οδοί και ο ΣΕΑ Νίκαιας.

Για τα διόδια

Κατά την επίσκεψη, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, και η αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για τις υψηλές τιμές των διοδίων. 

«Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να βγει κανείς από μια τόσο δύσκολη κατάσταση» απάντησε ο κ. Ράιχενμπαχ, χαρακτηρίζοντας παράλληλα τις διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, δημοσίων Αρχών και παραχωρησιούχων «σύνθετες, οπότε πολύ δύσκολα θα μπορούσαν οι παραχωρησιούχοι να συμφωνήσουν σε κάτι πιο ευνοϊκό για τον πληθυσμό».

Από την πλευρά του ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι «τα διόδια δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, αλλά στην κατασκευή του έργου» και χαρακτήρισε κοινωνικά άδικο «να πληρώνουν όλοι οι πολίτες δημόσια αγαθά, που χρησιμοποιούν ορισμένοι».

Δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων θα δημιουργηθούν στον Ευαγγελισμό και στο νέο κόμβο του Πλαταμώνα. Επίσης, το υπουργείο ετοιμάζει την εισαγωγή τέλους διοδίων για τις εταιρείες που εκτελούν μεταφορές, κατά αντιστοιχία των τελών σε λιμάνια και αεροδρόμια. 
in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
12-3-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: