Τετάρτη, Νοεμβρίου 23, 2016

ΤΡΙΒΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Με τις ...καθιερωμένες συνοπτικές διαδικασίες του επείγοντος, όταν πρόκειται για τα ζητούμενα του κεφαλαίου, ολοκληρώθηκε χτες με δύο διαδοχικές συνεδριάσεις στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου «Για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και μεταφορών, απλοποίηση διαδικασίας αδειοδότησης και άλλες διατάξεις», το οποίο είναι στη λίστα με τα προαπαιτούμενα που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους «θεσμούς» για το κλείσιμο της δεύτερης «αξιολόγησης». Από σήμερα ξεκινάει η συζήτησή του στην Ολομέλεια.

Οπως επισήμανε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, το νομοσχέδιο «έρχεται να υλοποιήσει αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ, με την ενσωμάτωση Οδηγιών στην ελληνική νομοθεσία (94/2014)», προβλέποντας «την υποχρεωτική θέσπιση Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής, με κίνητρα όπως ενισχύσεις και φοροαπαλλαγές για τους μονοπωλιακούς ομίλους, για την παραγωγή νέων πράσινων εμπορευμάτων, ενώ προβλέπονται, ταυτόχρονα, πληθώρα διευκολύνσεων και απλοποιήσεων για την fast track αδειοδότηση των επενδύσεων που αφορούν τη δημιουργία και τη διαμόρφωση των κατάλληλων υποδομών, εναλλακτικών καυσίμων, σε λιμάνια, μαρίνες κ.λπ.».
Πρόσθεσε ότι «αυτές οι ευρωπαϊκές Οδηγίες πηγάζουν και εξυπηρετούν τον ανελέητο ανταγωνισμό ιμπεριαλιστικών κέντρων και μονοπωλιακών ομιλιών, για τον έλεγχο των ενεργειακών αγορών. Με τον τρόπο αυτό, με την ενσωμάτωση αυτής της Οδηγίας, η κυβέρνηση δίνει χώρο στις μεγάλες επιχειρηματικές δράσεις στα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υγραέριο, το πεπιεσμένο φυσικό αέριο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο και, προφανώς, εξυπηρετεί τις επιδιώξεις αυτών των μονοπωλιακών ομίλων που θέλουν να επενδύσουν για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση στην περιοχή. Ζημιωμένος βέβαια από αυτή την ιστορία είναι ο ίδιος ο λαός, ο οποίος θα κληθεί να ακριβοπληρώσει και αυτές τις εναλλακτικές μορφές Ενέργειας».
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο άρθρο 12 για τις άδειες άσκησης επαγγέλματος των επισκευαστών αυτοκινήτων - για την προσαρμογή των οχημάτων στα εναλλακτικά καύσιμα - και το άρθρο 29 που αφορά τους μηχανικούς, τονίζοντας ότι είναι προσαρμοσμένα στις γενικές κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Ενδεικτικά, για τον πρώτο κλάδο, το νομοσχέδιο γενικεύει τις πιστοποιήσεις, κατακερματίζοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα και ουσιαστικά αφαιρεί στην πορεία την πρόσβαση σε ολόκληρους τομείς του επαγγέλματος για τους αυτοαπασχολούμενους, ενώ όσον αφορά τους μηχανικούς «απελευθερώνει» το επάγγελμα, πλήττοντας τα δικαιώματά τους.
Ειδική αναφορά έκανε και στο άρθρο 28, το οποίο απαγορεύει στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων να χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών δρόμων. Οπως τόνισε, στην απαγόρευση συμπεριλαμβάνονται και επαγγελματικά αυτοκίνητα αυτοαπασχολούμενων και μικρά φορτηγά δημόσιας χρήσης, οι οποίοι αναγκάζονται, παρά τους όποιους κινδύνους, να χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο λόγω των εξοντωτικών και αλλεπάλληλων διοδίων, ενώ απαίτησε την κατάργηση των διοδίων.
ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ναζιστική Χρυσή Αυγή δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια, αν και βρήκαν θετικές τις διατάξεις. Υπέρ ψήφισαν Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων.
Κομμένο και ραμμένο στα συμφέροντα των μονοπωλίων
Οσον αφορά το ποιους εξυπηρετεί το νομοσχέδιο, αποκαλυπτικά ήταν τα όσα αναφέρθηκαν χτες στην συνεδρίαση της Επιτροπής, κατά τη διαδικασία της ακρόασης φορέων.
Ενδεικτικά, ο Γ. Αλεξόπουλος, γενικός διευθυντής Στρατηγικής των ΕΛΠΕ (όμιλος Λάτση - Δημόσιο), επισήμανε ότι ήδη «αναπτύξαμε, σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑ, στο δίκτυο των πρατηρίων μας σημεία ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Σήμερα λειτουργούν 8 σημεία, ενώ σχεδιάζονται δεκάδες άλλα». Πρόσθεσε πως «με μεγάλη μας χαρά θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε ενεργά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στη χώρα μας», ενώ προέτρεψε την κυβέρνηση να λειτουργήσει γρήγορα στις προθεσμίες που προβλέπει η Οδηγία, ώστε «το όφελος να προκύψει το συντομότερο δυνατό».
Ο πρόεδρος του υπό ιδιωτικοποίηση Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ΑΕ (ΔΕΣΦΑ ΑΕ), Σ. Νίκας, αναφέρθηκε στο «πόσο σημαντική είναι η Οδηγία, δεδομένης της ύπαρξης του σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα». Πρόσθεσε ότι ο ΔΕΣΦΑ εκπονεί ήδη μελέτες, ώστε να είναι σε θέση πριν από το 2020 να διαθέτει την υποδομή για παροχή ναυτιλιακού καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου στους εμπόρους Ενέργειας και ότι ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το επενδυτικό πλάνο για την «ανάπτυξη του ΔΕΣΦΑ και προς περιοχές εκτός Ελλάδας», όπως Ν. Ιταλία και Βαλκάνια.     http://www.rizospastis.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
23-11-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: