Τρίτη, Φεβρουαρίου 24, 2009

ΚΟΣΤΟΣ 16 ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΕΧΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ...ΔΡΟΜΟΥΣ Ή ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ;;;

"Τα 16 χιλιόμετρα θα έφταναν οι επεκτάσεις του Μετρό αν το ΥΠΕΧΩΔΕ διέθετε 1,6 δισ. ευρώ και ήταν διατεθειμένο να επενδύσει αυτό το κονδύλι στις γραμμές του Μετρό και όχι στην κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού μήκους 62,355 χιλιομέτρων, οι οποίες- αν όλα πάνε με βάση τον σχεδιασμό- θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης έως τα μέσα του 2014 και θα κοστίσουν 1,658 δισ. ευρώ.
Ποιο έργο είναι λοιπόν πιο αναγκαίο για το Λεκανοπέδιο; «ΤΑ ΝΕΑ» θέτουν το ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΟ ερώτημα: 16 νέα χιλιόμετρα Μετρό ή με τα ίδια χρήματα 62,355 χιλιόμετρα νέων αυτοκινητόδρομων;
Η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι με τις νέες επεκτάσεις του Μετρό θα μπορούσαν να μετακινούνται καθημερινά γύρω στους 300.000 επιβάτες χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν το Ι.Χ. αυτοκίνητό τους. Για τους νέους αυτοκινητόδρομους η εκτίμηση είναι ότι θα έχουν περίπου το 1/6 της σημερινής κίνησης της Αττικής Οδού (έχει μήκος 65 χιλιόμετρα), δηλαδή 50.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα ημερησίως.


Οι υποστηρικτές του Μετρό θεωρούν ότι όσοι αυτοκινητόδρομοι κι αν φτιαχτούν δεν λύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού θα μπουν στην κυκλοφορία περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Οι υποστηρικτές των αυτοκινητόδρομων υποστηρίζουν ότι εκεί που θα κατασκευαστούν οι νέοι δρόμοι δεν αναπτύσσεται το Μετρό και θα ανακουφιστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο των κεντρικών περιοχών. Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαριστεί ότι η χρηματοδότηση των δύο έργων γίνεται με τελείως διαφορετικό τρόπο. Τα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση του Μετρό προέρχονται κατά 50% από κονδύλια της Ε.Ε. και κατά 50% από το Δημόσιο, ενώ το κέρδος για τις κατασκευάστριες εταιρείες προέρχεται από την κατασκευή του έργου. Στους αυτοκινητόδρομους, η συμμετοχή του Δημοσίου είναι κατά πολύ μικρότερη και το κέρδος των εταιρειών προέρχεται από την εκμετάλλευση των δρόμων (κατά μέσο όρο είναι 30 χρόνια) με την πληρωμή διοδίων από τους οδηγούς που τους χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα της χρηματοδότησης, «αν οι επεκτάσεις του Μετρό χρηματοδοτούνταν όπως και οι αυτοκινητόδρομοι, τότε το εισιτήριο θα ήταν πάνω από το 1 ευρώ που είναι σήμερα».

Το ενδεχομενο ρε παπαρες,να γινουν και τα δυο εργα,ωστε οι πολιτες να εξυπηρετουνται στις καθημερινες δουλειες τους ποιο γρηγορα και ανθρωπινα δεν σας περασε ποτε απο το μυαλο;;;
Γιατι να πρεπει να επιλεξουμε αναμεσα σε δυο καλα;;;
Δηλαδη αν πουμε το ΜΕΤΡΟ,το ΠΑΣΟΚ οταν βγει με το κακο στις επομενες εκλογες,θα δωσει προτεραιοτητα στην επεκταση του;;;
Τι μαλακιες ειναι αυτες;;;

ΠΡΕΖΑ TV
24-2-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: