Σήμερα, όλο και περισσότεροι νέοι με αναπηρία ή κάποια πάθηση εισέρχονται στα ελληνικά πανεπιστήμια. Η είσοδος στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όμως, δεν εξασφαλίζει και ισότητα στην πρόσβαση στις σπουδές, μια και πολλές φορές απαιτείται ειδική υποδομή και προσωπικό, καθώς και κατάλληλες εκπαιδευτικές μέθοδοι, ανάλογα με την αναπηρία ή το πρόβλημα του νέου φοιτητή/τριας. Η υπάρχουσα τεχνολογική υποδομή βοηθά αλλά δεν επαρκεί.
Συγκεκριμένα, για τους φοιτητές με προβλήματα ακοής είναι απαραίτητη η χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων αλλά, κυρίως, η ύπαρξη διερμηνέων που θα τους συνοδεύουν στα μαθήματα. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που διενεργήθηκε από την Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο διάστημα από το καλοκαίρι του 2008 έως σήμερα, τα ελληνικά πανεπιστήμια, όχι μόνο δε διαθέτουν διερμηνείς αλλά ούτε τα απαραίτητα εποπτικά μέσα και υποδομές, ενώ οι παραδόσεις των μαθημάτων γίνονται ως επί το πλείστον παραδοσιακά.
Αρη Σπηλιωτοπουλε,πόσοι διερμηνείς για τους φοιτητές με προβλήματα ακοής υπάρχουν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια και ποιος είναι ο αριθμητικός καταμερισμός τους ανά εκπαιδευτικό ίδρυμα;
Έχει η Ελλάδα υπογράψει τις συμφωνίες της Ε.Ε. για τη ψυχική και σωματική υγεία, σύμφωνα με τις οποίες θα έπρεπε να στελεχώνει όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων και των πανεπιστημίων, με διερμηνείς για τα άτομα με προβλήματα ακοής;
Ποιες είναι οι ετήσιες δαπάνες της πολιτείας για την υποστήριξη των φοιτητών με προβλήματα ακοής στα πανεπιστήμιά της;
Γιατι δεν εχει διευθετηθει το εν λογο θεμα,εδω και τοσα χρονια,ωστε να υπαρχουν δαπανες και γι'αυτη τη μεριδα των μαθητων και ετσι να εχουν ολοι τους προσβαση στο δικαιωμα για μορφωση;;;
Ποσο ακομη θα υποβαθμισετε την παιδεια;;;
ΠΡΕΖΑ TV
13-3-2009
Συγκεκριμένα, για τους φοιτητές με προβλήματα ακοής είναι απαραίτητη η χρήση σύγχρονων εποπτικών μέσων αλλά, κυρίως, η ύπαρξη διερμηνέων που θα τους συνοδεύουν στα μαθήματα. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που διενεργήθηκε από την Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο διάστημα από το καλοκαίρι του 2008 έως σήμερα, τα ελληνικά πανεπιστήμια, όχι μόνο δε διαθέτουν διερμηνείς αλλά ούτε τα απαραίτητα εποπτικά μέσα και υποδομές, ενώ οι παραδόσεις των μαθημάτων γίνονται ως επί το πλείστον παραδοσιακά.
Αρη Σπηλιωτοπουλε,πόσοι διερμηνείς για τους φοιτητές με προβλήματα ακοής υπάρχουν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια και ποιος είναι ο αριθμητικός καταμερισμός τους ανά εκπαιδευτικό ίδρυμα;
Έχει η Ελλάδα υπογράψει τις συμφωνίες της Ε.Ε. για τη ψυχική και σωματική υγεία, σύμφωνα με τις οποίες θα έπρεπε να στελεχώνει όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων και των πανεπιστημίων, με διερμηνείς για τα άτομα με προβλήματα ακοής;
Ποιες είναι οι ετήσιες δαπάνες της πολιτείας για την υποστήριξη των φοιτητών με προβλήματα ακοής στα πανεπιστήμιά της;
Γιατι δεν εχει διευθετηθει το εν λογο θεμα,εδω και τοσα χρονια,ωστε να υπαρχουν δαπανες και γι'αυτη τη μεριδα των μαθητων και ετσι να εχουν ολοι τους προσβαση στο δικαιωμα για μορφωση;;;
Ποσο ακομη θα υποβαθμισετε την παιδεια;;;
ΠΡΕΖΑ TV
13-3-2009
4 σχόλια:
Να βάλουμε μεταφραστές και για τους Αλβανούς, Πακιστανούς, Αφγανούς.
Υποβάθμιση σημαίνει ότι υπάρχει κάτι και το καταργώ.
Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες υπάρχουν ειδικά σχολεία (πχ κωφαλάλων στην Καλλιθέα).
Τί να σπουδάσει ένας κωφάλαλος στο πανεπιστήμιο ; Να γίνει γιατρός και να πας το παιδί σου να το εγχειρίσει;
Θα μας τρελλάνετε όλους τελικά, ή ότι μαλακία σκαρφίζεστε την γράφετε εδώ.
H σκατοψυχια και η μαλακια καποιων ειναι ειλικρινα αξιοθαυμαστη.Ελπιζουμε τσιφτη να μην αντιμετοπισουν ποτε τα παιδια σου το ιδιο προβλημα,διοτι ο κοινωνικος ρατσισμος μετα απο κατι μαλακες σαν και εσενα θα ειναι πραγματικα πολυ σκληρος.Σκατα στον ταφο σου βλακα.
<>
ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟΥ ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΩΦΑΛΑΛΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΠΟΧΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
<>
Δημοσίευση σχολίου