Για αμέλεια δύο ηλεκτροσυγκολλητών, που εκτελούσαν εργασίες κοπής στη δεξαμενή «Νο 3» του ειδικού πλοίου «Friendship Gas», αλλά και για αμέλεια των υπευθύνων των εργασιών επισκευής του πλοίου, κάνει λόγο το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, που ήδη απεστάλη στην Εισαγγελία Πειραιά για τα περαιτέρω.
Το ειδικό πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008, ενώ βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας αλλοδαπός ναυτικός, μέλος του πληρώματος.Στο πόρισμά τους, οι τρεις πραγματογνώμονες Αχ. Κακαράντζας, Μιχ. Θεοδωρίδης και Παν. Χατζηγιάννης, αναφέρουν χαρακτηριστικά τα εξής:
«Η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία εκδήλωσης της πυρκαγιάς, που συνέβη στις 16:15 της 24-04-2007, στον κενό χώρο της Νο 3 δεξαμενής φορτίου του υγραεριοφόρου πλοίου FRIENDSHIP GAS, με αποτέλεσμα το θάνατο επτά εργαζομένων εξωτερικού συνεργείου επισκευών και ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του, Κωνσταντίνου Οικονομάκη.Πιο συγκεκριμένα, δεν αντιλήφθηκαν ότι τηκόμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (κάφτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός) είτε πάνω σε απορρίμματα και κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά».
....«Εάν από τους υπεύθυνους των εργασιών επισκευής του πλοίου είχαν ληφθεί και εφαρμοσθεί ορθά όλες οι διατάξεις και ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, ήταν δυνατόν να είχε αποφευχθεί η ταχεία εξάπλωση και ενδυνάμωση της πυρκαγιάς και τα εξ' αυτής προκληθέντα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις διενεργηθείσες τοξικολογικές εξετάσεις των θανόντων, οι επτά (7) από τις (8) αυτές εξετάσεις αναφέρουν ότι ο θάνατος επήλθε συνεπεία ασφυκτικού θανάτου συμβατού με πρόκληση του διά εισπνοής μονοξειδίου του άνθρακος».
Τέλος, το πόρισμα των πραγματογνωμόνων αποκλείει το ενδεχόμενο εμπρησμού και την έναρξη της φονικής πυρκαγιάς σε τυχαίο γεγονός.Οπως αναφέρει ο ραδιοφωνικός σταθμός City 99,5, το πόρισμα έχει προκαλέσει «θύελλα» αντιδράσεων στο Πέραμα. Οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευστική Ζώνη Περάματος κάνουν λόγο για συγκάλυψη των ευθυνών του εφοπλιστή, των εργολάβων και των αρχών για τη μη σωστή εφαρμογή των μέτρων υγειινής και ασφάλειας.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου Μετάλλου, Σωτήρης Πουλικόγιαννης, το χαρακτηρίζει «αισχρό και απαράδεκτο, χωρίς επιστημονικη τεκμηρίωση» και τονίζει ότι «επιχειρεί να συγκαλύψει τις ευθύνες του εφοπλιστή των εργολάβων και των αρχών, καθιστώντας συνένοχους τους νεκρούς συναδέλφους του, δολοφονώντας τους ουσιαστικά για δεύτερη φορά».
ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΜΠΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ,ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ 7 ΝΕΚΡΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ,ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΑΝ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...
ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ,ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ...ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ,ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΠΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ...
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
5-6-2009
Το ειδικό πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008, ενώ βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας αλλοδαπός ναυτικός, μέλος του πληρώματος.Στο πόρισμά τους, οι τρεις πραγματογνώμονες Αχ. Κακαράντζας, Μιχ. Θεοδωρίδης και Παν. Χατζηγιάννης, αναφέρουν χαρακτηριστικά τα εξής:
«Η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία εκδήλωσης της πυρκαγιάς, που συνέβη στις 16:15 της 24-04-2007, στον κενό χώρο της Νο 3 δεξαμενής φορτίου του υγραεριοφόρου πλοίου FRIENDSHIP GAS, με αποτέλεσμα το θάνατο επτά εργαζομένων εξωτερικού συνεργείου επισκευών και ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του, Κωνσταντίνου Οικονομάκη.Πιο συγκεκριμένα, δεν αντιλήφθηκαν ότι τηκόμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (κάφτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός) είτε πάνω σε απορρίμματα και κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά».
....«Εάν από τους υπεύθυνους των εργασιών επισκευής του πλοίου είχαν ληφθεί και εφαρμοσθεί ορθά όλες οι διατάξεις και ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, ήταν δυνατόν να είχε αποφευχθεί η ταχεία εξάπλωση και ενδυνάμωση της πυρκαγιάς και τα εξ' αυτής προκληθέντα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις διενεργηθείσες τοξικολογικές εξετάσεις των θανόντων, οι επτά (7) από τις (8) αυτές εξετάσεις αναφέρουν ότι ο θάνατος επήλθε συνεπεία ασφυκτικού θανάτου συμβατού με πρόκληση του διά εισπνοής μονοξειδίου του άνθρακος».
Τέλος, το πόρισμα των πραγματογνωμόνων αποκλείει το ενδεχόμενο εμπρησμού και την έναρξη της φονικής πυρκαγιάς σε τυχαίο γεγονός.Οπως αναφέρει ο ραδιοφωνικός σταθμός City 99,5, το πόρισμα έχει προκαλέσει «θύελλα» αντιδράσεων στο Πέραμα. Οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευστική Ζώνη Περάματος κάνουν λόγο για συγκάλυψη των ευθυνών του εφοπλιστή, των εργολάβων και των αρχών για τη μη σωστή εφαρμογή των μέτρων υγειινής και ασφάλειας.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου Μετάλλου, Σωτήρης Πουλικόγιαννης, το χαρακτηρίζει «αισχρό και απαράδεκτο, χωρίς επιστημονικη τεκμηρίωση» και τονίζει ότι «επιχειρεί να συγκαλύψει τις ευθύνες του εφοπλιστή των εργολάβων και των αρχών, καθιστώντας συνένοχους τους νεκρούς συναδέλφους του, δολοφονώντας τους ουσιαστικά για δεύτερη φορά».
ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΜΠΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ,ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ 7 ΝΕΚΡΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ,ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΑΝ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...
ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ,ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ...ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ,ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΠΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ...
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ...
ΠΡΕΖΑ TV
5-6-2009
1 σχόλιο:
Απ άτι ξερνώ το σωμάτιο της Ναυπηγοεπισκευαστικης Ζωνη έχει μια επιτροπή την οποία την ονομάζει πενταμελή είναι επιφορτησμενη να ελένχη τα πλοία όταν γίνονται επισκευές!
Αναρωτιέμαι αν έχουν και αυτοί μερίδιο ευθύνης για τους θανάτους των ανθρώπων, η παίρνουν άφεση αμαρτιών λόγο το ότι είναι μέλη του ΚΚΕ
ΚΚΕΞΑΛΟΣ
Δημοσίευση σχολίου