Δευτέρα, Ιουνίου 22, 2009

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ,ΛΟΓΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΖΕΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ...

ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΕ,ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΡΕΨΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ,Η ΟΠΟΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;;;

Στο 11% για το Δημοτικό και Γυμνάσιο και στο 6,5% για το Λύκειο φτάνουν τα ποσοστά των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών στα σχολεία της χώρας μας, αλλά το πρόβλημα της γλώσσας τούς εμποδίζει συνήθως να προχωρήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Φέτος, παρά τις διακηρύξεις για το αντίθετο από πλευράς υπουργείου Παιδείας, τα σχολεία βρέθηκαν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν εντάχθηκαν όσες πρακτικές έχουν αποδειχτεί ευεργετικές για την αγωγή και διδασκαλία των μαθητών, ούτε αξιοποιήθηκαν εκπαιδευτικοί που απέκτησαν εξειδικευμένα προσόντα και εμπειρία», αναφέρει η υπεύθυνη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση, καθηγήτρια Παιδαγωγικής του ΑΠΘ, Ζωή Παπαναούμ.

Στον Νομό Θεσσαλονίκης, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σύνολο 150.532 μαθητών, οι αλλοδαποί ανέρχονται σε 11.466 (7,62%) και οι παλιννοστούντες σε 6.020 (4%). Τα αντίστοιχα νούμερα για την Κεντρική Μακεδονία είναι: 260.511 μαθητές, από τους οποίους 19.203 (7,37%) αλλοδαποί και 8.632 (3,31%) παλιννοστούντες.

«Διαρκώς αυξανόμενος είναι ο αριθμός των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία σήμερα, ξεπερνώντας σε ορισμένες περιοχές κατά πολύ το 10%. Η φοίτηση των παιδιών αυτών δεν είναι πάντοτε εύκολη. Η ανεπάρκεια στη χρήση της ελληνικής γλώσσας ως οργάνου ζωντανής επικοινωνίας, η σχολική αποτυχία -ακόμη και όταν το πρόβλημα της γλώσσας δεν είναι οξύ, η κοινωνική καχυποψία που ενδεχομένως έχουν να αντιμετωπίσουν είναι μερικές μόνο από τις κατηγορίες προβλημάτων», αναφέρειο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Γιώργος Καρατάσιος.

Η καθηγήτρια Παιδαγωγικής του ΑΠΘ και επιστημονικά υπεύθυνη του Παρατηρητηρίου τονίζει ωστόσο: «Την τελευταία δεκαετία γίνονται πολυεπίπεδες δραστηριότητες και δαπανώνται κονδύλια -εθνικά και κοινοτικά- για την καλύτερη δυνατή ένταξη των παιδιών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Από υποστηρικτικές παρεμβάσεις που γίνονται σε σχολεία έχουν ήδη καταγραφεί θετικά αποτελέσματα, όπως η μείωση της διαρροής των αλλοδαπών μαθητών, καθώς και η βελτίωση της προόδου τους στο σχολικό περιβάλλον.

Τέτοιες παρεμβάσεις όμως, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σωρευτικά και συμπληρωματικά η μία με την άλλη, δεν έχουν ακόμη ενταχθεί οργανικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ετσι, το όφελος για τους μαθητές δεν είναι διαρκές και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία δεν είναι σταθερή. Επίσης, κρατικοί και μη φορείς, καθώς και ερευνητές δραστηριοποιούνται με επιτυχία σε θέματα διαπολιτισμικής παιδείας, χωρίς όμως τον αναγκαίο συντονισμό και τη λήψη μέτρων από την πολιτεία, έτσι ώστε να ενταχθούν στο σχολείο οι καλές πρακτικές που προκύπτουν».

ΜΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΗ ΓΚΡΑΒΑ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ...ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΣΟΓΛΑΝΟΙ ΤΗΝ ΔΙΩΚΟΥΝ ΠΟΙΝΙΚΑ,ΕΠΕΙΔΗ ΔΗΘΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ,ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΚΟΠΕΥΑΝ ΣΤΗΝ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ...
ΤΩΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΩΣ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ 1 ΣΤΟΥΣ 2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΤΕΙ ΚΑΙ ΑΕΙ...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΟΣ.

ΠΡΕΖΑ TV
22-6-2009


enet

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η δασκάλα της Γκράβας δε τους έκανε ελληνικά, αλλά αλβανικά από αλβανικά βιβλία του αλβανικού κράτους. Μην παραπληροφορείς τον κόσμο.


Όσο για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια ποιό είναι το πρόβλημά σου; Ένας έλληνας μπορεί να πάει σε γαλλικό πανεπιστήμιο χωρίς να ξέρει γαλλικά; Τελικά έχεις ιδέα από εκπαίδευση και τα γράφεις αυτά;

Ανώνυμος είπε...

Να μαθουν οι ελληνες ματσεντονσκι.Αυτο θα προτεινες εσυ προδοτη πρεζα.

Ανώνυμος είπε...

Μα το ίδιο γίνεται σε όλες τις χώρες του κόσμου. Μαθαινουν τη γλώσσα και δίνουν εξετάσεις. Δεν περνούν στις εξετάσεις, δεν μπαίνουν στις σχολές. Δεν μιλούν την γλώσσα, δεν μπαινουν στις σχολές.
Παρεπιπτόντως, η εν λογω καθηγήτρια δίδασκε Αλβανικά ( με ποιανου χρήματα αραγε) και όχι ελληνικά.
Επομένως, δεν μαθαίανουν την γλώσσα, δεν περνούν στις εξετάσεις, ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς, καπίς;
Γιατί διαστρεβλώνετε την αλήθεια, ποιός τελικά οφελειται απο αυτό;

Ανώνυμος είπε...

"ΜΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΗ ΓΚΡΑΒΑ ΠΟΥ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ..."

egkurh plhroforhsh..
mpravo malaka preza..

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχει σχολειο στην Αττικη στο οποιο φοιτουν μαθητες απο 70 διαφορετικες χωρες,με διαφορετικες κουλτουρες,διαφορετικες νοοτροποιες,θρησκιες κ φυσικα γλωσσες,α!ξεχασα καπου εκει ειναι κ καποια Ελληνοπουλα των οποιων οι παπουδες δωσαν κ την ζωη τους γιαυτην την χωρα,με πατεραδες που πληρωνουν ενα σωρο φορους για να εχουν τα παιδια τους μαζι μ'αυτα κ τα παιδια των λαθρομεταναστων,δικαιωμα στην μορφωση.Λοιπον τι θα πρεπει να γινει, μια που βρισκομαστε στην Ελλαδα, οσο κ αν δεν θελουν καποιοι να το δεχθουν αυτο,να μαθουν οι ξενοι Ελληνικα η' τα Ελληνοπουλα να μαθουν ολες τις γλωσσες της Βαβυλωνας.Γιατι οπως γνωριζω σε προηγμενες χωρες π.χ. το Ισραηλ κατι τετοιο δεν γινετε...