Κομπίνες με το πράσινο που φυτεύεται στους σταθμούς, στα στόμια των σηράγγων και κατά μήκος των γραμμών του ΟΣΕ είχαν στηθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην ΕΡΓΟΣΕ, όπως αποκαλύπτει πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Το πόρισμα, που διαβιβάστηκε ήδη στην Εισαγγελία Αθηνών, αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα πρασίνου, τα οποία με τρικ εντάσσονταν σε δύο ή και σε περισσότερες εργολαβίες, και έτσι διπλοπληρώνονταν! Επίσης, αναφέρεται και σε άλλα έργα πρασίνου τα οποία ενώ είχαν εξοφληθεί κανονικά, δεν έχουν καν υλοποιηθεί! Τις ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στις υποθέσεις αυτές καλείται πλέον να ερευνήσει ο εισαγγελέας.
Την ίδια στιγμή, το πόρισμα αναφέρεται και στις καταγγελίες ενός εκ των αρμοδίων διευθυντών της ΕΡΓΟΣΕ, του κ. Δονάτου Τάχια, ο οποίος μόλις αποκάλυψε τις συγκεκριμένες κομπίνες, εκπαραθυρώθηκε ξαφνικά από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Ωστόσο, παρ΄ ότι ο ίδιος δικαιώθηκε στα δικαστήρια και επανήλθε στην εταιρεία, σήμερα βρίσκεται στο «ψυγείο»!
Συγκεκριμένα, στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών,εντοπίζονται διπλοπληρωμές μέσω της εργολαβίας 498/2005 της ΕΡΓΟΣΕ που αφορούσε «φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης πρανών της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Θεσσαλονίκης- Στρυμώνα».
Ειδικότερα, τονίζεται: «Στην εργολαβία 498, το 2005 παρελήφθησαν και πληρώθηκαν εξωσυμβατικές εργασίες στην περιοχή Αγίου Παντελεήμονα Πλαταμώνα, χωρίς προηγούμενη έγκριση. Οι εργασίες εγκρίθηκαν μετά από παρέλευση 2 χρόνων το 2008, ως ανήκουσες στο συμβατικό αντικείμενο του έργου... Οι εξωσυμβατικές εργασίες που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς πληρωμών της 498 εργολαβίας, διπλοπληρώθηκαν διότι είχαν πληρωθεί και μέσω της εργολαβίας 231 (φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης πρανών της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Ευαγγελισμό έως Λεπτοκαρυά) ως ανήκουσες στο δικό της φυσικό αντικείμενο»!
Το απίστευτο είναι, όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, ότι για τις εργασίες αυτές πληρώθηκαν και τριετείς καλλιεργητικές εργασίες συντήρησης, και μάλιστα για αριθμό φυτών πολύ μεγαλύτερο από εκείνα που εμφανίζονται να έχουν φυτευθεί στα πρωτόκολλα φύτευσης! Το ύψος της επικαλυπτόμενης δαπάνης εκτιμήθηκε σε 260.970 ευρώ... «Την ίδια στιγμή», τονίζουν οι ελεγκτές, «από τον φάκελο της 231 εργολαβίας και μόνο από αυτόν έχουν εξαφανιστεί σημαντικά στοιχεία (πίνακας τελικά επιζώντων φυτών, όλα τα πρωτόκολλα αφανών και εμφανών εργασιών, επιμετρήσεις, σχέδια, πρωτότυπο CD του ηλεκτρονικού αρχείου), τα οποία δεν επιτρέπουν την περαιτέρω διασταύρωση στοιχείων...».
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το πόρισμα, έργα πρασίνου της 498 εργολαβίας είχαν ενταχθεί και στην εργολαβία 472/2005, όμως μετά τον θόρυβο που ξέσπασε στο εσωτερικό της ΕΡΓΟΣΕ «τα έργα αυτά αφαιρέθηκαν, οπότε δεν προκύπτει ζημία του Δημοσίου».
Αντίθετα, ζημιά για το Δημόσιο προκύπτει σε μια άλλη εργολαβία, την υπ΄ αριθμόν 509, που αφορούσε «την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων από τη Νέα Πέραμο έως την Κόρινθο και την αποπεράτωση των περιβαλλόντων χώρων των σταθμών».
Στις πιστοποιήσεις πληρωμών της περατωθείσας εργολαβίας, όπως τονίζεται στο πόρισμα, εμφανίζεται δαπάνη για εγκατάσταση και συντήρηση χλοοτάπητα, θάμνων και δέντρων σε πέντε σταθμούς της γραμμής Αθηνών- Κορίνθου (Νέας Περάμου, Κινέττας, Μεγάρων, Αγίων Θεοδώρων και Κορίνθου). «Σε κανέναν από τους σταθμούς αυτούς δεν έχουν εκτελεστεί εργασίες πρασίνου, εκτός του σταθμού Μεγάρων, όπου υπάρχουν τοπικές δεντροφυτεύσεις, χωρίς όμως ενδείξεις συντήρησης. Οι πιστοποιήσεις των λογαριασμών πληρωμών για τις μη πραγματοποιηθείσες εργασίες, ανέρχονται στο ποσό των 196.532 ευρώ...», τονίζεται στο πόρισμα.
Ευθύνες καταλογίζονται μέσω του πορίσματος και στη σημερινή διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, «η οποία, ενώ είχε στα χέρια της και άλλο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, από τον Ιούλιο του 2008, δεν προχώρησε ουσιαστικά στην αναζήτηση ευθυνών».
ΤΟ ΠΡΕΖΑ TV ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΡΩΤΑ....ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΡΑΓΩΝ ΤΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΛΩΝ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ.
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ,ΠΩΣ ΕΑΝ Ο ΟΣΕ ΕΠΑΙΡΝΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΡΑΓΩΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ;;;;
ΠΡΕΖΑ TV
20-7-2009
Το πόρισμα, που διαβιβάστηκε ήδη στην Εισαγγελία Αθηνών, αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα πρασίνου, τα οποία με τρικ εντάσσονταν σε δύο ή και σε περισσότερες εργολαβίες, και έτσι διπλοπληρώνονταν! Επίσης, αναφέρεται και σε άλλα έργα πρασίνου τα οποία ενώ είχαν εξοφληθεί κανονικά, δεν έχουν καν υλοποιηθεί! Τις ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στις υποθέσεις αυτές καλείται πλέον να ερευνήσει ο εισαγγελέας.
Την ίδια στιγμή, το πόρισμα αναφέρεται και στις καταγγελίες ενός εκ των αρμοδίων διευθυντών της ΕΡΓΟΣΕ, του κ. Δονάτου Τάχια, ο οποίος μόλις αποκάλυψε τις συγκεκριμένες κομπίνες, εκπαραθυρώθηκε ξαφνικά από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Ωστόσο, παρ΄ ότι ο ίδιος δικαιώθηκε στα δικαστήρια και επανήλθε στην εταιρεία, σήμερα βρίσκεται στο «ψυγείο»!
Συγκεκριμένα, στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών,εντοπίζονται διπλοπληρωμές μέσω της εργολαβίας 498/2005 της ΕΡΓΟΣΕ που αφορούσε «φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης πρανών της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ- Θεσσαλονίκης- Στρυμώνα».
Ειδικότερα, τονίζεται: «Στην εργολαβία 498, το 2005 παρελήφθησαν και πληρώθηκαν εξωσυμβατικές εργασίες στην περιοχή Αγίου Παντελεήμονα Πλαταμώνα, χωρίς προηγούμενη έγκριση. Οι εργασίες εγκρίθηκαν μετά από παρέλευση 2 χρόνων το 2008, ως ανήκουσες στο συμβατικό αντικείμενο του έργου... Οι εξωσυμβατικές εργασίες που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς πληρωμών της 498 εργολαβίας, διπλοπληρώθηκαν διότι είχαν πληρωθεί και μέσω της εργολαβίας 231 (φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης πρανών της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Ευαγγελισμό έως Λεπτοκαρυά) ως ανήκουσες στο δικό της φυσικό αντικείμενο»!
Το απίστευτο είναι, όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, ότι για τις εργασίες αυτές πληρώθηκαν και τριετείς καλλιεργητικές εργασίες συντήρησης, και μάλιστα για αριθμό φυτών πολύ μεγαλύτερο από εκείνα που εμφανίζονται να έχουν φυτευθεί στα πρωτόκολλα φύτευσης! Το ύψος της επικαλυπτόμενης δαπάνης εκτιμήθηκε σε 260.970 ευρώ... «Την ίδια στιγμή», τονίζουν οι ελεγκτές, «από τον φάκελο της 231 εργολαβίας και μόνο από αυτόν έχουν εξαφανιστεί σημαντικά στοιχεία (πίνακας τελικά επιζώντων φυτών, όλα τα πρωτόκολλα αφανών και εμφανών εργασιών, επιμετρήσεις, σχέδια, πρωτότυπο CD του ηλεκτρονικού αρχείου), τα οποία δεν επιτρέπουν την περαιτέρω διασταύρωση στοιχείων...».
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το πόρισμα, έργα πρασίνου της 498 εργολαβίας είχαν ενταχθεί και στην εργολαβία 472/2005, όμως μετά τον θόρυβο που ξέσπασε στο εσωτερικό της ΕΡΓΟΣΕ «τα έργα αυτά αφαιρέθηκαν, οπότε δεν προκύπτει ζημία του Δημοσίου».
Αντίθετα, ζημιά για το Δημόσιο προκύπτει σε μια άλλη εργολαβία, την υπ΄ αριθμόν 509, που αφορούσε «την κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων από τη Νέα Πέραμο έως την Κόρινθο και την αποπεράτωση των περιβαλλόντων χώρων των σταθμών».
Στις πιστοποιήσεις πληρωμών της περατωθείσας εργολαβίας, όπως τονίζεται στο πόρισμα, εμφανίζεται δαπάνη για εγκατάσταση και συντήρηση χλοοτάπητα, θάμνων και δέντρων σε πέντε σταθμούς της γραμμής Αθηνών- Κορίνθου (Νέας Περάμου, Κινέττας, Μεγάρων, Αγίων Θεοδώρων και Κορίνθου). «Σε κανέναν από τους σταθμούς αυτούς δεν έχουν εκτελεστεί εργασίες πρασίνου, εκτός του σταθμού Μεγάρων, όπου υπάρχουν τοπικές δεντροφυτεύσεις, χωρίς όμως ενδείξεις συντήρησης. Οι πιστοποιήσεις των λογαριασμών πληρωμών για τις μη πραγματοποιηθείσες εργασίες, ανέρχονται στο ποσό των 196.532 ευρώ...», τονίζεται στο πόρισμα.
Ευθύνες καταλογίζονται μέσω του πορίσματος και στη σημερινή διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, «η οποία, ενώ είχε στα χέρια της και άλλο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, από τον Ιούλιο του 2008, δεν προχώρησε ουσιαστικά στην αναζήτηση ευθυνών».
ΤΟ ΠΡΕΖΑ TV ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΡΩΤΑ....ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ ΡΑΓΩΝ ΤΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΛΩΝ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ.
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ,ΠΩΣ ΕΑΝ Ο ΟΣΕ ΕΠΑΙΡΝΕ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΡΑΓΩΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ;;;;
ΠΡΕΖΑ TV
20-7-2009
1 σχόλιο:
Πλήρωσαν για έργο 1 εκατομ. ευρώ και το γκρέμισαν για εμπορικό κέντρο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.
Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.
Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.
Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.
Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.
Ο αδελφός Φώλιας
Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.
Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».
Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.
«Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 17.500 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/03/2009
Δημοσίευση σχολίου