Αυτό που ενώνει τον Αϊνστάιν με τον Μπιλ Γκέιτς και τον Τσαρλς Ρίχτερ δεν είναι μόνο η λαμπρή επιστημονική καριέρα, αλλά και το γεγονός ότι και οι τρεις τους -όπως και άλλες επιφανείς προσωπικότητες- υπήρξαν παιδιά του αυτιστικού φάσματος, έπασχαν δηλαδή από κάποια έστω και μικρή μορφή αυτισμού που τους έκανε να διαφέρουν από τους «κανονικούς» ανθρώπους.
Το αν η χώρα μας θα ανοίξει τις πόρτες των Πανεπιστημίων στα παιδιά με ανάλογα προβλήματα θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στο θερινό τμήμα της Βουλής.
ΝΑΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ.ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
«Το ζητούμενο είναι να συμπεριληφθούν τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος στο ποσοστό 5% των ΑΜΕΑ που εισάγονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άνευ εξετάσεων», λέει ο κ. Γιάννης Σταυρόπουλος, εκπρόσωπος 15 συλλόγων για τα δικαιώματα των ατόμων με αυτισμό «στην υπόλοιπη Ευρώπη τα αυτιστικά παιδιά χαίρουν των κοινωνικών παροχών για παιδιά ΑΜΕΑ». Στην Ελλάδα, ο αυτισμός αναγνωρίστηκε νομοθετικά μόλις το 2008. Τα παιδιά αυτά αν και μπορεί να έχουν υψηλό δείκτη ευφυΐας αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της διαδικασίας των εξετάσεων. «Υπάρχουν διαφορετικές μορφές της ασθένειας», εξηγεί η δρ Βάγια Παπαγεωργίου, παιδοψυχολόγος εξειδικευμένη στον αυτισμό. «Τα παιδιά που διεκδικούν σήμερα πανεπιστημιακή μόρφωση είναι εκείνα που έχουν αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, το λεγόμενο σύνδρομο Asperger. Πρόκειται για μαθητές που έχουν λόγο και διαθέτουν φυσιολογικές ή υψηλές νοητικές δεξιότητες. Η αδυναμία τους εντοπίζεται στην επικοινωνία». Συχνά, συγχέουμε αυτές τις περιπτώσεις με ασθενείς βαριάς μορφής αυτισμού, η οποία συνδυάζεται με χαμηλή νοημοσύνη και κινητικά προβλήματα. «Το περιβάλλον και οι συνθήκες των εξετάσεων λειτουργούν διασπαστικά για τα περισσότερα άτομα μ’ αυτές τις αποκλίσεις», υπογραμμίζει η κ. Παπαγεωργίου. «Ωστόσο, αν τα διευκολύνουμε να ξεπεράσουν το εμπόδιο αυτό, το ακαδημαϊκό τους μέλλον προδιαγράφεται καλό αν όχι λαμπρό», προσθέτει ο κ. Σταυρόπουλος. Σημαντικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Κέιμπριτζ, έχουν καθιερώσει εξετάσεις προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες των αυτιστικών παιδιών, στα οποία επενδύουν συστηματικά.
Το πρόβλημα απασχολεί πάνω από 50.000 οικογένειες στη χώρα μας. «Η αλλαγή της νομοθεσίας που θα συμπεριλάβει τα παιδιά μας στο 5% δεν κοστίζει και δεν επιβαρύνει το κράτος οικονομικά», τονίζει ο κ. Σταυρόπουλος.
ΚΙ'ΟΜΩΣ,ΕΝ'ΕΤΕΙ 2009,ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ...
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ...
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣ ΥΠΑΡΞΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΕΚΒΑΣΗ...
ΠΡΕΖΑ TV
21-8-2009
kathimerini
Το αν η χώρα μας θα ανοίξει τις πόρτες των Πανεπιστημίων στα παιδιά με ανάλογα προβλήματα θα συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στο θερινό τμήμα της Βουλής.
ΝΑΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ.ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
«Το ζητούμενο είναι να συμπεριληφθούν τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος στο ποσοστό 5% των ΑΜΕΑ που εισάγονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άνευ εξετάσεων», λέει ο κ. Γιάννης Σταυρόπουλος, εκπρόσωπος 15 συλλόγων για τα δικαιώματα των ατόμων με αυτισμό «στην υπόλοιπη Ευρώπη τα αυτιστικά παιδιά χαίρουν των κοινωνικών παροχών για παιδιά ΑΜΕΑ». Στην Ελλάδα, ο αυτισμός αναγνωρίστηκε νομοθετικά μόλις το 2008. Τα παιδιά αυτά αν και μπορεί να έχουν υψηλό δείκτη ευφυΐας αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της διαδικασίας των εξετάσεων. «Υπάρχουν διαφορετικές μορφές της ασθένειας», εξηγεί η δρ Βάγια Παπαγεωργίου, παιδοψυχολόγος εξειδικευμένη στον αυτισμό. «Τα παιδιά που διεκδικούν σήμερα πανεπιστημιακή μόρφωση είναι εκείνα που έχουν αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, το λεγόμενο σύνδρομο Asperger. Πρόκειται για μαθητές που έχουν λόγο και διαθέτουν φυσιολογικές ή υψηλές νοητικές δεξιότητες. Η αδυναμία τους εντοπίζεται στην επικοινωνία». Συχνά, συγχέουμε αυτές τις περιπτώσεις με ασθενείς βαριάς μορφής αυτισμού, η οποία συνδυάζεται με χαμηλή νοημοσύνη και κινητικά προβλήματα. «Το περιβάλλον και οι συνθήκες των εξετάσεων λειτουργούν διασπαστικά για τα περισσότερα άτομα μ’ αυτές τις αποκλίσεις», υπογραμμίζει η κ. Παπαγεωργίου. «Ωστόσο, αν τα διευκολύνουμε να ξεπεράσουν το εμπόδιο αυτό, το ακαδημαϊκό τους μέλλον προδιαγράφεται καλό αν όχι λαμπρό», προσθέτει ο κ. Σταυρόπουλος. Σημαντικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Κέιμπριτζ, έχουν καθιερώσει εξετάσεις προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες των αυτιστικών παιδιών, στα οποία επενδύουν συστηματικά.
Το πρόβλημα απασχολεί πάνω από 50.000 οικογένειες στη χώρα μας. «Η αλλαγή της νομοθεσίας που θα συμπεριλάβει τα παιδιά μας στο 5% δεν κοστίζει και δεν επιβαρύνει το κράτος οικονομικά», τονίζει ο κ. Σταυρόπουλος.
ΚΙ'ΟΜΩΣ,ΕΝ'ΕΤΕΙ 2009,ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ...
ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ...
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣ ΥΠΑΡΞΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΕΚΒΑΣΗ...
ΠΡΕΖΑ TV
21-8-2009
kathimerini
2 σχόλια:
Ρε πρεζα ποιος γράφει αυτά τα κείμενα. Μην λες μαλακίες, τι λαμπρή επιστημονική καριέρα έκανε ο βασιλάκης ο πόρτας; Οικονομική ναι, αλλά στην επιστήμη δεν έχει δώσει τίποτα, το πανεπιστήμιο δεν το τελείωσε και τα προιόντα του είναι αποτυχημένα που μόνο μέσω του marketing και των μονοπωλιακών τεχνικών μπόρεσαν και κατέκτησαν την αγορά.
re preza eheis thei aytistika; Olo exypnades eisai...
Δημοσίευση σχολίου