Περί τους 300 μπλόγκερ έχουν διαπιστευτεί το τελευταίο διάστημα στο υπουργείο Παιδείας και ορισμένοι από αυτούς ήδη άρχισαν να λαμβάνουν την ίδια ενημέρωση με τους περίπου πενήντα συντάκτες των παραδοσιακών ΜΜΕ.
Η ανταπόκριση των ιστολόγων στη σχετική πρόσκληση του υπουργείου, που έγινε την περασμένη εβδομάδα, δεν είναι αμελητέα. Αυτό που μένει να αποδειχτεί είναι σε ποιο βαθμό η διαδικτυακή κοινωνία των πολιτών θα αξιοποιήσει την πρόσβαση στην επίσημη πληροφόρηση του υπουργείου, αλλά και πώς το υπουργείο θα ανταποκριθεί στις επιπλέον απαιτήσεις των ιστολόγων που θα αποφασίσουν να εμβαθύνουν σε ορισμένα θέματα, ζητώντας επιπλέον στοιχεία σε ρόλο ρεπόρτερ.
Το υπουργείο Παιδείας είναι το πρώτο που εισάγει το θεσμό των διαπιστευμένων μπλόγκερ στην Ελλάδα, ακολουθώντας αντίστοιχα παραδείγματα κρατών με αναπτυγμένη διαδικτυακή κουλτούρα. Τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες αλλά ακόμη και σε άλλες όπως η Ινδία, ιστολόγοι διαπιστεύονται σε επίσημους φορείς αλλά και πηγές και τα μπλογκ τους απολαμβάνουν όλο και ευρύτερη αναγνώριση ως νομικά αποδεκτά μέσα ενημέρωσης.
Εγείρονται βέβαια και ζητήματα άλυτα μέχρι σήμερα, όπως η νομική κάλυψη που μπορεί να έχει ένας ιστολόγος σε σχέση με την αντίστοιχη του δημοσιογράφου, π.χ. όταν επικαλείται την ανωνυμία της δικής του πηγής.
«Στο υπουργείο Παιδείας ξεκινάμε από το δεδομένο και την υπόθεση ότι τα μπλογκ μπορούν να είναι και δημοσιογραφία στο βαθμό που κάνουν ρεπορτάζ και διαχειρίζονται δημόσια πληροφορία
από ένα δημόσιο φορέα.»
Μπορούν να λειτουργήσουν σαν πολλαπλασιαστές της δημόσιας πληροφορίας στην οποία έχουν πρόσβαση και τα θεωρούμε σοβαρό κομμάτι στο ισοζύγιο της πληροφόρησης του πολίτη», εξηγεί ο Γ. Μαστρογεωργίου, μέλος της ομάδας που διαχειρίζεται τις διαδικτυακές δράσεις του υπουργείου Παιδείας (λογαριασμούς στο Facebook και στο youtube αλλά και εκδηλώσεις όπως η πρόσφατη συζήτηση της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου με μαθητές, που μεταδόθηκε ζωντανά στο Διαδίκτυο, στην οποία συμμετείχαν
και πολίτες με ερωτήσεις μέσω twitter).
Στην ένσταση που διατυπώθηκε από ορισμένους μπλόγκερ ότι το υπουργείο θα μπορούσε απλώς να αναρτά όλες τις πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ώστε να τις βρίσκει οποιοσδήποτε, διαπιστευμένος ή μη, ο Γ. Μαστρογεωργίου απαντά ότι η διαπίστευση δεν θα περιοριστεί στις ανακοινώσεις: «Σε δεύτερο στάδιο, διαπιστευμένοι μπλόγκερ ανάλογα με την θεματική των μπλογκ τους θα μπορούν να έρχονται και προσωπικά σε συνεντεύξεις τύπου και να ζητούν επιπλέον πληροφορίες».
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΘΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΣΕ BLOGGERS ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ(;;;;;;;;)
ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ,
ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΡΤΟΥΝ ΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ;;;
ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ...ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ,ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ...ΙΚΑΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ;;;
ΑΥΤΟΙ ΟΙ BLOGGERS ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ BLOGS;;;
ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΦΡΙΛΙΚΙ;;;;
ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ BLOGGERS ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΙΑ BLOGS ΕΧΟΥΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
10-1-2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Η ανταπόκριση των ιστολόγων στη σχετική πρόσκληση του υπουργείου, που έγινε την περασμένη εβδομάδα, δεν είναι αμελητέα. Αυτό που μένει να αποδειχτεί είναι σε ποιο βαθμό η διαδικτυακή κοινωνία των πολιτών θα αξιοποιήσει την πρόσβαση στην επίσημη πληροφόρηση του υπουργείου, αλλά και πώς το υπουργείο θα ανταποκριθεί στις επιπλέον απαιτήσεις των ιστολόγων που θα αποφασίσουν να εμβαθύνουν σε ορισμένα θέματα, ζητώντας επιπλέον στοιχεία σε ρόλο ρεπόρτερ.
Το υπουργείο Παιδείας είναι το πρώτο που εισάγει το θεσμό των διαπιστευμένων μπλόγκερ στην Ελλάδα, ακολουθώντας αντίστοιχα παραδείγματα κρατών με αναπτυγμένη διαδικτυακή κουλτούρα. Τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες αλλά ακόμη και σε άλλες όπως η Ινδία, ιστολόγοι διαπιστεύονται σε επίσημους φορείς αλλά και πηγές και τα μπλογκ τους απολαμβάνουν όλο και ευρύτερη αναγνώριση ως νομικά αποδεκτά μέσα ενημέρωσης.
Εγείρονται βέβαια και ζητήματα άλυτα μέχρι σήμερα, όπως η νομική κάλυψη που μπορεί να έχει ένας ιστολόγος σε σχέση με την αντίστοιχη του δημοσιογράφου, π.χ. όταν επικαλείται την ανωνυμία της δικής του πηγής.
«Στο υπουργείο Παιδείας ξεκινάμε από το δεδομένο και την υπόθεση ότι τα μπλογκ μπορούν να είναι και δημοσιογραφία στο βαθμό που κάνουν ρεπορτάζ και διαχειρίζονται δημόσια πληροφορία
από ένα δημόσιο φορέα.»
Μπορούν να λειτουργήσουν σαν πολλαπλασιαστές της δημόσιας πληροφορίας στην οποία έχουν πρόσβαση και τα θεωρούμε σοβαρό κομμάτι στο ισοζύγιο της πληροφόρησης του πολίτη», εξηγεί ο Γ. Μαστρογεωργίου, μέλος της ομάδας που διαχειρίζεται τις διαδικτυακές δράσεις του υπουργείου Παιδείας (λογαριασμούς στο Facebook και στο youtube αλλά και εκδηλώσεις όπως η πρόσφατη συζήτηση της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου με μαθητές, που μεταδόθηκε ζωντανά στο Διαδίκτυο, στην οποία συμμετείχαν
και πολίτες με ερωτήσεις μέσω twitter).
Στην ένσταση που διατυπώθηκε από ορισμένους μπλόγκερ ότι το υπουργείο θα μπορούσε απλώς να αναρτά όλες τις πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ώστε να τις βρίσκει οποιοσδήποτε, διαπιστευμένος ή μη, ο Γ. Μαστρογεωργίου απαντά ότι η διαπίστευση δεν θα περιοριστεί στις ανακοινώσεις: «Σε δεύτερο στάδιο, διαπιστευμένοι μπλόγκερ ανάλογα με την θεματική των μπλογκ τους θα μπορούν να έρχονται και προσωπικά σε συνεντεύξεις τύπου και να ζητούν επιπλέον πληροφορίες».
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΘΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΣΕ BLOGGERS ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ(;;;;;;;;)
ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ,
ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΡΤΟΥΝ ΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ;;;
ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ...ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ,ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ...ΙΚΑΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ;;;
ΑΥΤΟΙ ΟΙ BLOGGERS ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ BLOGS;;;
ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΦΡΙΛΙΚΙ;;;;
ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ BLOGGERS ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΙΑ BLOGS ΕΧΟΥΝ...
ΠΡΕΖΑ TV
10-1-2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
1 σχόλιο:
den einai katholou etsi .osoi diapisteuthikan den prokeitai na plhronontai apla einai anagkaio kapoia stigmi na anagnwristoun ta blogs ws epishmes phges pliroforisis .
Δημοσίευση σχολίου