Δευτέρα, Ιουνίου 21, 2010

ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: ΜΟΝΟ ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ

Υπέρβαση δαπανών μόνο με συμπληρωματικό προϋπολογισμό που πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή θεσπίζει το σχέδιο νόμου δημοσιονομικής διαχείρισης και ευθύνης του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με τα βασικά σημεία του υπό κατάθεση νομοσχεδίου τα οποία με βάση τους νέους κανόνες διαφάνειας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Βουλής, αυξάνεται η αρμοδιότητα του υπουργού Οικονομικών, από το 2011 θεσπίζονται 3ετείς προϋπολογισμοί οι οποίοι θα καταρτίζονται με αναλυτικότερα στοιχεία και θα επιτρέπεται μόνο η αναδιανομή δαπανών εντός των υπουργείων, όχι η υπέρβασή τους.

Οι βασικές αρχές της ρύθμισης με την οποία η Ελλάδα προσαρμόζεται με τις σχετικές επιταγές του μνημονίου είναι:
* Ο ετήσιος κρατικός προϋπολογισμός κατά το μέρος που τροποποιείται θα πρέπει να εισάγεται και να εγκρίνεται με τον ίδιο τρόπο που αρχικά εγκρίθηκε, οποτεδήποτε παραστεί ανάγκη:
Α) Υπέρβασης του συνόλου των δαπανών του ετήσιου προϋπολογισμού.
Β) Εξαντλούνται οι πιστώσεις του αποθεματικού, όπως φαίνεται από την τριμηνιαία έκθεση εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Γ) Αδυναμίας εξυπηρέτησης των δαπανών μετά και την εφαρμογή των κανόνων μεταφοράς πιστώσεων.
Δ) Μείζονες αλλαγές στη σύνθεση του προϋπολογισμού ακόμα και αν δεν έχει μεταβληθεί το συνολικό ύψος των δαπανών.
Ε) Νέες πιστώσεις, μεταφορές πιστώσεων κλπ

* Με έγκριση του υπουργού Οικονομικών δύνανται να γίνονται: Μεταφορές μεταξύ μειζόνων κατηγοριών δαπανών εντός των υπουργείων. Εκ νέου πιστώσεις μεταξύ των υπουργείων μέχρι ενός καθορισμένου ανώτατου ύψους (π.χ 5%) του εγκριθέντος από τη Βουλή. Οποιαδήποτε μεταφορά πίστωσης μεταξύ μειζόνων κατηγοριών δαπανών υπερβαίνει ενός καθορισμένου ορίου (π.χ 3%) της αρχικής πίστωσης.
* Το εγκριθέν από τη Βουλή αποθεματικό του προϋπολογισμού δύναται να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη επειγουσών αναγκών ( μεγάλου ύψους , σαφώς προσδιορισμένων και μη δυνάμενων να καλυφθούν., αναπότρεπτων και μη δυνάμενων να προβλεφθούν, που δεν δύνανται να αναβληθούν ως την ψήφιση συμπληρωματικού προϋπολογισμού).
* Διευρυμένες αρμοδιότητες στον υπουργό Οικονομικών και στους λοιπούς Φορείς.
* Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους είναι επιπλέον υπεύθυνο και για την προπαρασκευή του ετήσιου προσχεδίου Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής, προτάσεων για τους συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς και μηνιαίων, τριμηνιαίων, και εξαμηνιαίων εκθέσεων επί της εκτέλεσης
* Δημιουργείται Διεύθυνση Προϋπολογισμού σε κάθε υπουργείο, ο προϊστάμενος της οποίας εποπτεύει τις διαδικασίες τις σχετικές με τον προϋπολογισμό και την λογιστική αποτύπωση των δραστηριοτήτων
* Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο Στρατηγικής (ΜΔΠΣ). Καθιερώνεται η σύνταξη τριετούς κυλιόμενου Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου Στρατηγικής που περιλαμβάνει τους στόχους της κυβέρνησης για την επόμενη τριετία για ολόκληρη τη Γενική Κυβέρνηση.

* Ο ετήσιος κρατικός προϋπολογισμός καταρτίζεται με την από πάνω προς τα κάτω (μέθοδοςΤοπ ντάουν). Την ίδια περίοδο με τον κρατικό προϋπολογισμό, καταρτίζονται και οι προϋπολογισμοί των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης που κατατίθενται στα αρμόδια υπουργεία και στη Βουλή για ενημέρωση μαζί με τον κρατικό προϋπολογισμό.
* Ο κρατικός προϋπολογισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα, τις εκτιμήσεις εσόδων εξόδων για το οικονομικό έτος, τα συνολικά ετήσια ανώτατα όρια δαπανών ανά υπουργείο και ανά κατηγορία δαπανών, το προτεινόμενο ύψος αποθεματικού, την προτεινόμενη χρήση ενδεχόμενου πλεονάσματος, το προτεινόμενο μέγιστο ύψος δανεισμού (από εγχώριες και ξένες πηγές) που η Βουλή θα εξουσιοδοτήσει τον υπουργό οικονομικών να αναλάβει εκ μέρους του ελληνικού κράτους, τη μεταφορά πόρων μέσω επιδοτήσεων, την κατάσταση του ανεξόφλητου χρέους και επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο Στρατηγικής.
* Ο ετήσιος κοινωνικός προϋπολογισμός θα παραθέτει προβλέψεις για το αντίστοιχο οικονομικό έτος των εσόδων, δαπανών, πλεονασμάτων ή ελλειμμάτων και ισολογισμών του ενοποιημένου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και εκάστου των μειζόνων ταμείων και ομάδων νοσοκομείων.
* Οι ενοποιημένοι ετήσιοι προϋπολογισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης θα παραθέτουν προβλέψεις για το αντίστοιχο οικονομικό έτος των εσόδων, δαπανών, πλεονασμάτων η ελλειμμάτων και ισολογισμών του ενοποιημένου τομέα τοπικής αυτοδιοίκησης και για έκαστη ομαδοποίηση τοπικών αρχών.
* Οι ενοποιημένοι προϋπολογισμοί των λοιπών Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης είναι δήλωση ακαθαρίστων εξόδων, εσόδων, συνολικών πλεονασμάτων ή ελλειμμάτων, πηγών χρηματοδότησης και ισολογισμός χρηματοοικονομικού ενεργητικού και παθητικού και εξασφαλισμένων δανειακών υποχρεώσεων όλων των ΝΠΔΔ που συνιστούν μέρος της γενικής κυβέρνησης και δεν καλύπτονται από τον Κρατικό, τον Κοινωνικό ή τον Ενοποιημένο Ετήσιο Προϋπολογισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
* Κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού της κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης, όλες οι δαπάνες θα υπόκεινται σε διαδικασίες ελέγχου ανάληψης υποχρεώσεων

* Οι δαπάνες του δημοσίου ελέγχονται σύμφωνα με τους κανόνες και τις διαδικασίες που θα ορίσει ο Υπουργός Οικονομικών.
*Με το νομοσχέδιο εισάγεται νέα λογιστική αποτύπωση των δημόσιων δοσοληψιών με διπλογραφική λογιστική τροποποιημένης ταμειακής βάσης.
*Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει την ευθύνη να συντάσσει των χρηματοοικονομικές αναφορές για τη Γενική Κυβέρνηση.
* Όλες οι δαπάνες υπόκεινται σε έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο σύμφωνα με τα διεθνή ελεγκτικά πρότυπα.
* Ιδρυση ανεξάρτητου Γραφείου Προϋπολογισμού στη Βουλή.
* Τίθενται γενικές αρχές και δημοσιονομικοί κανόνες που σχετίζονται με τη διατηρήσιμη πορεία του Δημόσιου Χρέους, τους κανόνες δανεισμού, την πορεία εσόδων-εξόδων.

ΠΡΕΖΑ TV
21-6-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: