Κυριακή, Ιουλίου 11, 2010

ΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΦΟΡΤΗΓΑ – ΤΑΞΙ... ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ

Σε ελεύθερη πτώση κινούνται οι τιμές για τις άδειες φορτηγών, βυτιοφόρων και ταξί, ενώ «υπό διαμόρφωση» βρίσκονται τα ενοίκια περιπτέρων, ως απόρροια της κρίσης στην αγορά, κάνοντας ωστόσο πολλούς να μιλούν για «εξορθολογισμό» τους.
«Εχουν πάρει την κάτω βόλτα» λέει στην «Κ» οδηγός ταξί, που για δικούς του λόγους κρατάει την ανωνυμία του. «Από 200.000 ευρώ, η άδεια έχει πέσει στις 100.000 ευρώ. Η κατάσταση οδηγεί πολλούς οδηγούς ταξί να φύγουν από το επάγγελμα, αφού “δεν βγαίνουν”. Οταν το μεροκάματο έχει πέσει στα 25 με 30 ευρώ την ημέρα, πώς να βγάλει τα έξοδά του;» διερωτάται, έχοντας 24 χρόνια εμπειρία ως οδηγός ταξί. «Στη διαμόρφωση της τιμής ρόλο έχουν παίξει και οι τράπεζες, αφού δεν χορηγούν πλέον ούτε το 40% του ποσού για δάνειο».
«Η δουλειά μας αλλάζει. Σταδιακά δεν θα βγαίνουμε στη γύρα, αλλά θα πρέπει να γίνουν πιάτσες, από όπου θα μας παίρνει ο πελάτης», προσθέτει άλλος οδηγός ταξί.

Τουλάχιστον 20% έως 30% εκτιμούν επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών ότι έχουν πέσει οι τιμές των αδειών στον τομέα τους, με τα ποσά να κυμαίνονται από 45.000 έως 60.000 ευρώ για εθνικές μεταφορές και 15.000 για εντός των ορίων των νομών, ενώ «προ κρίσης» βρίσκονταν στις 80.000 έως 90.000 ευρώ για εθνικές μεταφορές. Η μειωμένη ζήτηση της αγοράς είναι φυσικό να έχει ρίξει τις τιμές. «Το τελευταίο εξάμηνο έχει πιάσει τις 45.000 ευρώ. Αγοραπωλησίες δεν γίνονται», εξηγεί στην «Κ» οδηγός φορτηγού.
«Προτιμάμε να το κλειδώσουμε παρά να το πουλήσουμε. Γι’ αυτό και κάποιοι βγάζουν άδεια στη Βουλγαρία ή στην Κύπρο, φορτώνοντας παράνομα εντός Ελλάδας. Πριν από ενάμιση χρόνο χρειάζονταν περίπου 120.000 ευρώ, 80.000 ευρώ για την άδεια και 40.000 ευρώ για το όχημα. Οι περισσότεροι έπαιρναν με leasing το όχημα, βάζοντας ενέχυρο το σπίτι τους. Προσωπικά, γνωρίζω πολλούς που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους»

Οι άδειες των περιπτέρων παραχωρούνται κυρίως σε αναπήρους πολέμου, δίκην ευεργετήματος. Κατόπιν, οι δικαιούχοι των αδειών μπορούν να τα νοικιάσουν σε ενδιαφερομένους. Με τις νέες συνθήκες της αγοράς, τα ενοίκια των περιπτέρων «βρίσκονται ακόμη υπό διαμόρφωση», σύμφωνα με τον κ. Στράτο Βερικάκη, γενικό γραμματέα της Eθνικής Γενικής Συνομοσπονδίας Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου. «Μέχρι και πριν από λίγο καιρό, το ενοίκιο ενός μέσου περιπτέρου στο Λεκανοπέδιο Αττικής κυμαινόταν κατά μέσο όρο στα 800 ευρώ. Για τα λεγόμενα “καλά” περίπτερα, που βρίσκονται δίπλα σε σταθμούς του ηλεκτρικού και του μετρό και γενικότερα όσα έχουν κίνηση, μπορεί να έφταναν έως και τα 1.500 με 1.600 ευρώ».
Ελαφρά διαφοροποιημένα τα ποσά, διαμορφώνονται σήμερα «περί τα 500 με 600 ευρώ και σε ακραίες περιπτώσεις στις 2.000 ευρώ για τα επταετούς διάρκειας συμβόλαια», σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Πλακόπουλο, πρόεδρο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτερούχων - Αναπηρικών Κυλικείων.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι όσα βρίσκονται σε βασικές οδούς είναι τα πιο ακριβά, με ορισμένες εξαιρέσεις. «Η Φιλελλήνων, η Βασιλίσσης Σοφίας, το δεξί πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου και το αριστερό της Σταδίου έχουν πληγεί περισσότερο», καταλήγει.
«Η κατάσταση επιδεινώνεται, καθώς η διπλή αύξηση στον ειδικό φόρο καπνού από 65% σε 90% της τιμής του πακέτου αφήνει ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Τα περίπτερα ήταν πιο κερδοφόρα την περασμένη δεκαετία, όταν μπήκαν καινούργια προϊόντα, όπως οι κάρτες της κινητής τηλεφωνίας. Τώρα πια, όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην».

Της Ιφιγενειας Διαμαντη

ΠΡΕΖΑ TV
11-7-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΟΤΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ (ΓΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΙΛΩ) ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΕΤΣΙ!! ΔΗΛΩΝΑΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ 7-8 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΕΝΩ ΕΒΓΑΖΑΝ ΑΠΟ 30-40 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ. ΟΤΑΝ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΥΤΟΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΠΩΛΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΙΜΕΣ 200 ΚΑΙ 300 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΛΙ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΕΤΣΙ. ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΟΝΑ, ΟΤΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΚΑΝΑΜΕ ΑΥΤΕΣ ΛΟΥΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.