Τρίτη, Σεπτεμβρίου 25, 2012

ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΑΝ ΤΗΝ "ΔΡΑΣΗ" ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ


Βαριές καμπάνες σε τουλάχιστον 12 εισπρακτικές εταιρείες που ασκούν ασφυκτική πίεση στους δανειολήπτες «υπόσχεται», μέσα στις επόμενες μέρες, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών με το αιτιολογικό ότι παραβαίνουν τον νόμο και ενοχλούν με απροκάλυπτο τρόπο τους πολίτες.


Στο Υπουργείο Ανάπτυξης, όπως αναφέρουν πληροφορίες του thebest.gr, έχουν φτάσει από τις αρχές του καλοκαιριού και τρεις καταγγελίες δανειοληπτών από την Πάτρα (μια εξ αυτών αφορά γυναίκα δανειολήπτρια από την περιοχή της Αρόης που εργάζεται στο Δημόσιο) ενώ οι καταναλωτικές οργανώσεις δεν... προλαβαίνουν να καταγράφουν παράπονα για την καθημερινή όχληση των δανειοληπτών, παρ’ ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. (σ.σ. τα τηλεφωνήματα πρέπει να γίνονται το λιγότερο ανά δυο μέρες και όχι συχνότερα και αφού η οφειλή είναι ληξιπρόθεσμη).

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς έχει δώσει εντολή, πέραν από την εντατικοποίηση των ελέγχων, να επιβληθούν στις εισπρακτικές εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο πρόστιμα, κάτι που αναμένεται να γίνει τις επόμενες μέρες για τουλάχιστον σε 12 από αυτές.

Δεκάδες καταγγελίες δέχεται και η Ένωση Καταναλωτών ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) από καταναλωτές για αθέμιτες πρακτικές των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών και των δικηγορικών γραφείων που έχουν αναλάβει κατ’ επάγγελμα εισπρακτικό ρόλο, όπως έχει γράψει το thebest.gr.
Όπως σημειώνει η οργάνωση των καταναλωτών, με το Ν. 3758/2009 θεσπίστηκαν υποτίθεται οι κανόνες λειτουργίας των πρώην εισπρακτικών εταιρειών, οι οποίες μετονομάστηκαν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει αναφέρει ότι αρκετές τράπεζες έχουν βρει και άλλον έναν τρόπο να ξεπεράσουν τις απαγορεύσεις αυτού του νόμου, που απεκδύει κάθε εισπρακτικής δυνατότητας τις εταιρείες αυτές, εκχωρώντας τις απαιτήσεις τους σε εταιρείες του εξωτερικού, χωρίς μάλιστα να προβαίνουν σε αναγγελία στους οφειλέτες, όπως ο Αστικός Κώδικας ορίζει.

Οι περισσότερες καταγγελίες των οφειλετών εστιάζονται στα εξής:
- Δέχονται ενοχλήσεις καθημερινά και περισσότερες από μία φορά μέσα στην ίδια ημέρα, παρότι ο νόμος απαγορεύει περισσότερες από μία φορά τις δύο ημέρες.
- Ενοχλούν σε ακατάλληλες ώρες και σε αρκετές περιπτώσεις δεν ενημερώνουν για τα στοιχεία τους.
- Ενοχλούν σε εργασιακούς χώρους καθώς και συγγενικά πρόσωπα των οφειλετών.
- Απειλούν με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, «γνωμοδοτούν» αυθαίρετα για το αν κανείς υπάγεται ή όχι στον νόμο για τη ρύθμιση χρεών, προσβάλλουν και πιέζουν ασφυκτικά ακόμα και αδύναμες κοινωνικές ομάδες, όπως συνταξιούχους και ανάπηρους.

Σύμφωνα με δημοσιεύμα της Real News (της Δήμητρας Χριστούλια) «οι έλεγχοι του Υπουργείου Ανάπτυξης έφεραν στο φως σημαντικές στρεβλώσεις στον τρόπο που λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες».
http://thebest.gr/news/index/viewStory/149891

ΠΡΕΖΑ TV
25-9-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: