Κυριακή, Ιανουαρίου 08, 2017

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΒΑΓΓΕΛΙΩΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΡΟΥΠΑ

Τη δική της εμπειρία σύλληψης περιγράφει η Βαγγελιώ Βογιατζή με επιστολή της στην «Εφ.Συν.», την οποία δημοσιεύουμε ολόκληρη παρακάτω.

Η ίδια το 1987 είχε προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες για τη δράση της οργάνωσης Αντικρατική Πάλη και το μωρό της έμεινε με συγγενείς μέχρι να το πάρει μαζί της στη φυλακή μετά τη δολοφονία του συντρόφου της και πατέρα του παιδιού, Μιχάλη Πρέκα.

Ολόκληρο το κείμενο:

Ας προσθέσω λοιπόν και εγώ τη δική μου εμπειρία, και να καταγγείλω μία ακόμη περίπτωση καταπάτησης του νόμου περί προστασίας ανηλίκων κατά το παρελθόν.

Με συνέλαβαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 1987 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, όταν ο γιος μου ήταν 40 ημερών, και κρατήθηκα για ημέρες στη ΓΑΔΑ, ανακρινόμενη για υπόθεση τρομοκρατίας.


Από την πρώτη στιγμή με ειδοποίησαν ότι κάποιος δικός μου έπρεπε να παραλάβει το παιδί. Το ανέλαβε η αδελφή μου και το πηγαινοέφερνε καθημερινά στην Ασφάλεια για να μπορώ να το θηλάζω.

Ουδείς έθεσε θέμα προστασίας του παιδιού από το οικογενειακό μου περιβάλλον εφαρμόζοντας κάποιο νόμο. Τον Οκτώβρη του 1987 προφυλακίστηκα με βαριές κατηγορίες για τη δράση της οργάνωσης Αντικρατική Πάλη, αμέσως μετά τη δολοφονία του πατέρα του παιδιού μου, Μιχάλη Πρέκα, όταν ο γιός μου ήταν 7 μηνών.

Και τότε επίσης ουδείς διανοήθηκε να εφαρμόσει το νόμο και να το απομονώσει φρουρούμενο σε κάποιο νοσοκομείο μακριά από τους οικείους του.

Το παιδί έμεινε με τους γονείς μου και την αδελφή μου έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και το πάρω κοντά μου στη φυλακή. Είμαι σίγουρη ότι οι ανάλογες περιπτώσεις είναι πάρα πολλές, απλώς γνωρίζουμε μόνο αυτές που απασχόλησαν τη δημοσιότητα. 

Ο 6χρονος γιος της Ρούπα είδε αξημέρωτα αστυνομικούς να συλλαμβάνουν τη μητέρα του και αμέσως μετά αποχωρίστηκε βίαια το μόνο πρόσωπο που τον συνδέει με την κοινωνία. Και θεωρείται προστασία να παραμένει το παιδί φρουρούμενο, μόνο και τρομαγμένο, μακριά από τους άμεσους συγγενείς του.

 Ενδεχομένως και να υφίσταται κάποια ιδιότυπη ανάκριση μέσω παιχνιδιού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι χρησιμοποιείται σαν μοχλός πίεσης και εκβιασμού της μητέρας του. Μιας μητέρας με προφανή μεγάλη αγάπη για τον γιο της, αφού επέλεξε να τον έχει κοντά της σε δύσκολες συνθήκες παρανομίας.

Μόνο ένας νοσηρός νους μπορεί να την κατακρίνει επειδή δεν τον εγκατέλειψε και «τον άφησε να μεγαλώνει σε επικίνδυνες συνθήκες» και γι΄ αυτό «το κράτος έχει χρέος να τον προστατεύσει», όπως δήλωσε το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.

Είναι προκλητικό επισήμως η κυβέρνηση  να απαντά στην κοινωνική κατακραυγή  λέγοντας ότι το παιδί ούτε συνελήφθη ούτε κρατείται, όταν παραμένει φρουρούμενο στο νοσοκομείο Παίδων. Μήπως επειδή δεν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης; Ή μήπως πρέπει να πιστέψουμε ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Δεξιάς είχαν μεγαλύτερες ευαισθησίες από τη σημερινή «πρώτη φορά Αριστερά»;

Είναι απάνθρωπο να χρησιμοποιείται ένα παιδί σε παιχνίδια εξουσίας και είναι προφανές ότι ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας καταδικάζει τέτοιες ενέργειες, ανεξαρτήτως  εάν συμφωνεί ή όχι με τις πολιτικές απόψεις και τη δράση της Πόλας Ρούπα. Ας μη γίνουμε συνένοχοι σιωπώντας λοιπόν…

Βαγγελιώ Βογιατζή 

http://www.efsyn.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
8-1-2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: