ΠΑΝΕ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΚΟΥΡΣΕΣ...
Περιορισμένες επιβιβάσεις καταγράφει η πλειονότητα των ταξί της πρωτεύουσας, οι ιδιοκτήτες των οποίων κάνουν λόγο για «καταστροφική μείωση» της χρήσης τους από τους μετακινούμενους. Μπορεί οι Αθηναίοι να μην έχουν εγκαταλείψει εντελώς τα ταξί λόγω περιορισμένου δικτύου και αξιοπιστίας των συγκοινωνιών, ωστόσο η χρήση τους έχει μετατραπεί σε λύση έκτακτης ανάγκης.
Οι συχνές απεργίες των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν φαίνεται να έχουν ενισχύσει ιδιαίτερα τον κλάδο των ταξί, όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποί του, ωστόσο τα κίτρινα οχήματα αποτελούν τη μοναδική λύση τις μέρες που επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους του Λεκανοπεδίου. «Τις ημέρες που σηκώνουν χειρόφρενο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω απεργιών, γίνεται τέτοιος χαμός στους δρόμους επειδή βγαίνουν στην κυκλοφορία όλα τα Ι.Χ., που η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη για εμάς, καθώς ο χρόνος των διαδρομών μας πολλαπλασιάζεται», εξηγεί στην «Κ» ο Κωνσταντίνος Δήμος, ιδιοκτήτης ταξί.
Η τελευταία αύξηση στα κόμιστρα των ταξί τον περασμένο Νοέμβριο αποτέλεσε το πρώτο χτύπημα για τον κλάδο των ταξί, που ακολουθήθηκε από την παγκόσμια οικονομική κρίση. Οι αυτοκινητιστές ταξί δεν παραδέχθηκαν ποτέ ότι τα αυξημένα κόμιστρα απέτρεψαν σε πρώτη φάση τη χρήση τους και έσπευσαν να αποδώσουν τον περιορισμό των επιβιβάσεων στα οχήματά τους στην οικονομική συγκυρία.
Στη συνέχεια όμως ήρθαν τα μέτρα λιτότητας, που περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μετατρέποντας τα ταξί σε είδος πολυτελείας. «Η κίνηση πέφτει συνεχώς», επισημαίνει ο κ. Δήμος που αναρωτιέται: «Πώς να ανακάμψει ο κλάδος αν δεν έχει ο πολίτης χρήματα...». Οι εκπρόσωποι του κλάδου δηλώνουν ιδιαίτερα απαισιόδοξοι και υποστηρίζουν ότι οι εισπράξεις τους έχουν περιοριστεί κατά 40% σε σχέση με το 2009.
Μόνο το κόστος από την αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ και την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα μεταφράζεται σε απώλεια περίπου 5.000 ευρώ ετησίως για κάθε όχημα, υποστηρίζουν οι αυτοκινητιστές.
Η εικόνα στον χώρο των ραδιοταξί είναι ακόμη χειρότερη, καθώς πρόκειται για ποιοτικότερη υπηρεσία το κόστος της οποίας είναι ακόμη πιο αυξημένο. «Ελπίζουμε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της χώρας και μέσα από την επιβίωση της κοινωνίας να έρθει και η δική μας», αναφέρει σε ιδιαίτερα μελοδραματικό τόνο ο κ. Δήμος, που εξηγεί ότι «εμείς κυκλοφορούμε στους δρόμους και τρέχουμε σαν τους τρελούς περιμένοντας να βρούμε πελάτες», ενώ παλιότερα οι πελάτες έτρεχαν σαν τους τρελούς για να βρουν ταξί.
Οι καταναλωτές από την άλλη τονίζουν ότι χρήματα δεν υπάρχουν και ότι εάν στο παρελθόν επέλεγαν ταξί για μια εύκολη, άνετη και σχετικά γρήγορη μετακίνηση, τώρα θα το σκεφτούν δύο και τρεις φορές πριν αποφασίσουν να σηκώσουν το χέρι στον δρόμο. «Εκανα πολύ συστηματικά χρήση ταξί στο παρελθόν, καθώς κατοικώ στο Μοσχάτο και εργάζομαι στους Αμπελοκήπους», περιγράφει η κ. Αννα Δρακουλιδάκη, ιδιωτική υπάλληλος. «Εάν τύχαινε, για παράδειγμα, να έχω αργήσει λίγο το πρωί να φύγω από το σπίτι, έπαιρνα ταξί για να πάω στο γραφείο, ενώ επέτρεπα στον εαυτό μου τη χρήση ταξί σε περίπτωση που δεν είχα όρεξη να ταλαιπωρηθώ με τις συγκοινωνίες. Αυτή η λογική ανήκει στο παρελθόν πλέον, γιατί το κόστος είναι τεράστιο και η εργασιακή ανασφάλεια όλων μας ακόμη μεγαλύτερη», παραδέχεται η κ. Δρακουλιδάκη.
Παράλληλα, οι σχεδόν συστηματικές απεργίες και στάσεις εργασίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έχουν μετατρέψει τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα σε εφιάλτη, χωρίς ωστόσο να κατευθύνουν σημαντικά τους μετακινούμενους στα ταξί. Οι συγκοινωνιολόγοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι κάθε ταξί που κυκλοφορεί επιβαρύνει το κυκλοφοριακό κατά 10-15 φορές περισσότερο από ό,τι ένα Ι.Χ. «Μοναδική λύση για να ανακάμψει ο κλάδος και να πάρει μια ανάσα αυτή η πόλη είναι ο περιορισμός της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στην πόλη», εκτιμά ο κ. Δήμος. Ο μεγάλος αριθμός των ταξί (16.000 στην Αθήνα) δεν συμβάλλει στην κατάσταση του κυκλοφοριακού, ενώ –όπως υποστηρίζουν οι συγκοινωνιολόγοι– οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις μετρούν το 1/3 των ταξί που έχει η Αθήνα.
Οι ιδιοκτήτες ταξί επιρρίπτουν ευθύνες στους πολιτικούς, οι οποίοι μετέτρεψαν τα ταξί σε μια μορφή «παρασυγκοινωνίας» χορηγώντας στο παρελθόν πολλές άδειες λόγω ανεπάρκειας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Αλεξανδρας Kασσιμης
ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2010
3 σχόλια:
ΚΑΛΑ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ ΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΠΛΕΝΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΑΣΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ (ΠΡΟ ΠΑΝΤΩΝ).
κωλοφαρα καλα να παθουνε.
να γινει και πληρης απελευθερωση των ταξι αμεσα
να μειωσουν το κομιστρο για να περνει ταξι ο κοσμος...
Δημοσίευση σχολίου