Θέσεις μάχης λαμβάνουν φορείς του εμπορικού κόσμου, συνδικαλιστικές ενώσεις και καταναλωτικές οργανώσεις ενόψει φθινοπώρου.
Στην αγορά διαπιστώνεται το παράδοξο η ζήτηση να μειώνεται, αλλά οι τιμές σε πολλά αγαθά σε κάθε ευκαιρία αυξάνουν.
Ολη την προηγούμενη εβδομάδα η Επιτροπή Ανταγωνισμού πραγματοποίησε επιτόπιους ελέγχους σε βιομηχανικές μονάδες, διασταύρωσε εξονυχιστικά δηλώσεις παραγόντων και σωματειακών ενώσεων στον κλάδο των αλευροβιομηχάνων για να προσχωρήσει την Πέμπτη το πρωί σε αυτεπάγγελτη έρευνα προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο λήψης ασφαλιστικών μέτρων κατά των βιομηχάνων. «Κόκκινο πανί» θεωρήθηκε η ανακοίνωση του Συνδέσμου Αλευροβιομηχάνων Ελλάδας με την οποία «καλούνταν οι επιχειρήσεις σε άμεση αναπροσαρμογή των τιμών», κίνηση που αντιβαίνει την κοινοτική νομολογία καθώς «...απαγορεύονται οι συμφωνίες μεταξύ επιχειρήσεων και οποιασδήποτε μορφής εναρμονισμένη πρακτική».
Η «κόντρα» αλευροβιομηχάνων και Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει ιστορία από στο 2005, όταν πρωτοεντοπίστηκαν ενδείξεις για μεθοδευμένη μείωση της προσφοράς με σκοπό την τεχνητή αύξηση της τιμής. Η αλήθεια είναι πως ο κλάδος απασχολούσε ούτως ή άλλως τις Αρχές με αφορμή την περίπτωση εξαγοράς των Μύλων Αγίου Γεωργίου από τους Μύλους Λούλη Α.Ε., που φέρεται να δημιουργούσε περιβάλλον ολιγοπωλίου στην αγορά. Το γεγονός ότι σε αρκετές περιοχές της χώρας επιβίωναν μερικοί μικρού μεγέθους τοπικοί μύλοι δεν είχε αποτρέψει τις κατηγορίες εις βάρος των Μύλων Λούλη, καθώς οι τιμές των αλεύρων-ψωμιού ακολουθούσαν αντίστροφη πορεία ακόμη και σε περιόδους θεαματικής μείωσης της τιμής διεθνώς. Η αγορά θεωρούνταν... εν ου παικτοίς για τους Μύλους Λούλη, που από το 1999 είχε πετύχει -και μέσω χρηματιστηρίου- να εκπαραθυρώσει τον Αρ. Συμεώνογλου από το μετοχικό κεφάλαιο των Μύλων Αγίου Γεωργίου, τότε μιας από τις πέντε μεγαλύτερες αλευροβιομηχανίες στην Ευρώπη και να δημιουργήσει ένα σχήμα που έλεγξε σταδιακά περισσότερο από το 75% της αγοράς.
Ο Κων. Λούλης θεωρείται έκτης γενιάς «μυλωνάς». Προτού στραφεί αποκλειστικά στις επιχειρηματικές του ασχολίες, επεδίωξε να ασχοληθεί με την πολιτική χωρίς όμως να κατορθώσει να καθίσει στα βουλευτικά έδρανα. Επίσης πέρασε από τη θέση του διοικητού του Αγίου Ορους, ενώ είναι γνωστές από παλιά οι σχέσεις μεταξύ των οικογενειών Μητσοτάκη και Λούλη. Στον κλάδο ισχυροποιήθηκε αφ' ενός με την εξαγορά των ΜΑΓ, αφ' ετέρου με το κλείσιμο δεκάδων περιφερειακών μύλων, που ανέδειξαν σταδιακά τον φερώνυμο όμιλο σε κυρίαρχο στον κλάδο.
Μικρότεροι επιχειρηματίες του κλάδου εκτιμούν πως αυτή τη φορά η αντιπαράθεση θα φτάσει στα άκρα, εάν οι βιομήχανοι επιμείνουν, καθώς η αγορά δεν «σηκώνει» και άλλη κερδοσκοπία εις βάρος των καταναλωτών. Ενδεχομένως να οδηγήσει σε αναδιάρθρωση του ίδιου του κλάδου με σειρά μέτρων που επεξεργάζονται ήδη στην κυβέρνηση.
Του Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ
ΠΡΕΖΑ TV
22-8-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου