Τετάρτη, Νοεμβρίου 17, 2010

ΑΥΞΗΣΕΙΣ 40% ΥΠΕΡ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΣΧΕΤΑ ΕΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ…

Αυξήσεις-φωτιά, που φθάνουν έως και το 40%, επιβλήθηκαν αιφνιδιαστικά από χθες στα διόδια Μαλγάρων.

Μια επιβάρυνση που με βάση τη σχετική απόφαση γίνεται στο όνομα της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ, αλλά η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών επικαλείται το πάγωμα των τιμών την τελευταία επταετία.

Αποκαλύπτεται όμως ότι ένα μέρος από το «καπέλο» καταβάλλεται για χάρη των εργολάβων που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός-Κλειδί. Υποστηρίζει μάλιστα ότι αν λειτουργούσε ο σταθμός στο Αιγήνιο η επιβάρυνση για τους οδηγούς θα ήταν αρκετά υψηλότερη.

Με βάση τη σύμβαση του 2007, στο τμήμα των 230 χλμ. της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, προβλέπεται να λειτουργούν έξι σταθμοί διοδίων. Από αυτούς ο ένας, κοντά στην Πελασγία, που βρίσκεται μέσα στα όρια του Νομού Φθιώτιδας. Αλλοι δύο, στη Λεπτοκαρυά και το Αιγήνιο, βρίσκονται στην Πιερία και μόνον τρεις (Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι και Πυργετός) στον Νομό Λάρισας, παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινητόδρομου βρίσκεται μέσα στα όριά του. Η επιλογή αυτή είναι πιθανόν να συνδέεται με το γεγονός ότι ο τότε αρμόδιος υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατάγεται από τον συγκεκριμένο νομό.

Γεγονός είναι ότι σε μικρή απόσταση, της τάξης των 70 χλμ., έπρεπε να λειτουργούν τρεις σταθμοί διοδίων, που στην ουσία επιβαρύνουν τους κατοίκους της Πιερίας, αφού τα Μάλγαρα βρίσκονται κοντά στα όρια με τον Νομό Θεσσαλονίκης.

Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να καταργήσει τον σταθμό στο Αιγήνιο, αλλά να συμφωνήσει με τους εργολάβους σε συνεκμετάλλευση του σταθμού στα Μάλγαρα, του μοναδικού που λειτουργεί σήμερα υπό κρατικό έλεγχο. Η κατανομή των εισπράξεων θα γίνεται ανάλογα με την κίνηση που θα καταγράφεται στον προηγούμενο σταθμό, στη Λεπτοκαρυά.

Στην Ασέα

Το κλείσιμο της κάλπης φέρνει πραγματική... καταιγίδα διοδίων. Η αρχή αναμένεται να γίνει με τον νέο σταθμό στην Ασέα, στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ώς το τέλος του χρόνου οι εργολάβοι ετοιμάζονται και για νέο σταθμό στο Λεύκτρο.

Η σχετική έγκριση, έως τώρα, δεν έχει δοθεί από το υπουργείο Υποδομών. Στην ίδια διαδρομή προβλέπεται άλλος ένας σταθμός, κοντά στην Καλαμάτα, που θα λειτουργήσει στο τέλος του 2011, μαζί με την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος των 35 χλμ.

Στην Εγνατία

Διόδια έρχονται από τις αρχές του 2011 και στην Εγνατία οδό, όπου οι σταθμοί έπρεπε να λειτουργούν από το 2008, όπως προβλέπουν τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Κομισιόν αλλά και οι δανειακές συμβάσεις ύψους 1,1 δισ. ευρώ με ιδιωτικές τράπεζες που εξασφάλισαν κονδύλια για τη συνέχιση των έργων. Σε πρώτη φάση θα ισχύσει το σύστημα της «βινιέτας», ένα είδος τηλεκάρτας, αφού το κόστος λειτουργίας των σταθμών με προσωπικό είναι υψηλό σε σχέση με τα αναμενόμενα έσοδα.

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

ΠΡΕΖΑ TV
17-11-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΣ ΕΧΕΤΕ ΠΡΗΞΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ.
ΔΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΤΕ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΩΣΤΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ. ΛΑΡΙΣΑ: 70 ΧΛΜ 3 ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ, ΜΑΓΝΗΣΙΑ: 65 ΧΛΜ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΠΙΕΡΙΑ: 75 ΧΛΜ ΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!