Παράνομες έκρινε το Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τις 26 προσλήψεις “ημετέρων” που έγιναν στον ΟΑΣΘ πριν από περίπου πέντε μήνες και τις οποίες αποκάλυψε η “Θ” με πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της στις 31 Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες οι επιθεωρητές έπειτα από πολύμηνη έρευνα στα γραφεία του ΟΑΣΘ και ανταλλαγή δεκάδων επιστολών κατέληξαν στο πόρισμά τους, το οποίο καίει τους αρμόδιους του Οργανισμού για την απόφασή τους να προχωρήσουν στις σκανδαλώδεις προσλήψεις “ημετέρων”, την ώρα μάλιστα που επιβάτες και ελληνικό δημόσιο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να συντηρήσουν τον ΟΑΣΘ.
Το πόρισμα των επιθεωρητών παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό Σπύρο Βούγια, ο οποίος άλλωστε ήταν εκείνος που μετά το δημοσίευμα της “Θ” είχε διατάξει να γίνει έρευνα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο υφυπουργός παρέλαβε το πόρισμα την περασμένη Παρασκευή, ενώ εντός της εβδομάδας, ενδεχομένως και σήμερα, θα δοθεί και στον ΟΑΣΘ. Ο κ. Βούγιας αμέσως μετά την ενημέρωση για το αποτέλεσμα του ελέγχου απέστειλε επιστολή προς τον ΟΑΣΘ, από τη διοίκηση του οποίου ζητά να του σταλούν εντός μιας εβδομάδας εξηγήσεις για όσα αναφέρονται στο πόρισμα. Ερωτηθείς σχετικά από τη “Θ” ο κ. Βούγιας είπε ότι “θα περιμένω να μου σταλούν μέσα στην εβδομάδα οι απόψεις του ΟΑΣΘ και μετά θα προβώ σε ανακοινώσεις”.
Να τους πληρώσουν από την τσέπη τους. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι “η απόφαση για κατάργηση της υπουργικής απόφασης του Ευριπίδη Στυλιανίδη, που δίνει το δικαίωμα στον ΟΑΣΘ να κάνει ‘κατ’ εξαίρεση’ προσλήψεις, είναι τελεσίδικη και θα υλοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα”. Από κει και πέρα, εφόσον οι διαπιστώσεις των επιθεωρητών επιβεβαιωθούν και από τις διευκρινίσεις τις οποίες θα αποστείλει ο ΟΑΣΘ, ο υφυπουργός εμφανίζεται σύμφωνα με πληροφορίες διατεθειμένος να ζητήσει, σε συνεργασία και με το υπουργείο Οικονομικών, αυτές οι σκανδαλώδεις προσλήψεις να τεθούν εκτός κρατικής επιδότησης ως μη συνυπολογιζόμενες στο μισθολογικό κόστος του ΟΑΣΘ. “Αν όντως είναι παράνομες, ας τις πληρώσουν οι ίδιοι από την τσέπη τους, όχι το κράτος”, δηλώνει ο κ. Βούγιας.
Δύο παρανομίες. Σύμφωνα με πληροφορίες το Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών έκρινε παράνομες τις προσλήψεις για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί δεν αφορούσαν κενές οργανικές θέσεις, και δεύτερον, γιατί υπερέβαιναν το μέγιστο αριθμό πέντε ανά ειδικότητα, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση Στυλιανίδη. Οι επιθεωρητές ωστόσο απέφυγαν να μπουν στην ουσία της υπόθεσης και να διερευνήσουν το γεγονός ότι οι σκανδαλωδώς διορισθέντες είναι στο σύνολό τους συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων και συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ. “Δεν μπορούσαμε να υπεισέλθουμε στο γενεαλογικό δέντρο του καθενός”, διευκρίνισε ένας εκ των ελεγκτών. Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε τον περασμένο Ιανουάριο η “Θ”, οι προσλήψεις των 26 έγιναν εν κρυπτώ κατόπιν συνεννόησης μεταξύ των στελεχών του ΟΑΣΘ και ορισμένων εκ των συνδικαλιστών, χωρίς προηγουμένως οι νέες θέσεις εργασίας να δημοσιοποιηθούν ούτε στον Τύπο ούτε και στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Τέσσερις εξ αυτών είναι παιδιά μετόχων και οι υπόλοιποι είκοσι δύο παιδιά ή συγγενικά πρόσωπα συνδικαλιστών και μετόχων.
Η έρευνα δεν επεκτάθηκε ούτε στο καθεστώς αδιαφάνειας που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες προσλήψεις, που αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό, παρότι γίνονται μέσω ανοιχτών και αδιάβλητων -υποτίθεται- διαδικασιών. Όπως είχε αποκαλύψει η “Θ”, για κάθε κατηγορία-ειδικότητα συντάσσεται ένας αξιολογικός πίνακας με τη βαθμολογία που συγκεντρώνει ο κάθε υποψήφιος βάσει κάποιων μορίων. Ωστόσο ο πίνακας καταρτίζεται με βάση αντικειμενικά αλλά και υποκειμενικά κριτήρια. Βαθμολογείται για παράδειγμα η κατοχή πτυχίου, η οικογενειακή κατάσταση, η εντοπιότητα, ακόμη και ο βαθμός συγγένειας με κάποιον εκ των μετόχων, αλλά ακολουθεί η βαθμολόγηση της οδηγικής ικανότητας του υποψήφιου οδηγού, “διαδικασία η οποία συχνά φέρνει τα πάνω κάτω στην αρχική κατάταξη των υποψηφίων”, όπως είχε ομολογήσει ένας εκ των παλαιότερων οδηγών.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΗΛΙΑΔΗ
ΠΡΕΖΑ TV
16-5-2011
Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες οι επιθεωρητές έπειτα από πολύμηνη έρευνα στα γραφεία του ΟΑΣΘ και ανταλλαγή δεκάδων επιστολών κατέληξαν στο πόρισμά τους, το οποίο καίει τους αρμόδιους του Οργανισμού για την απόφασή τους να προχωρήσουν στις σκανδαλώδεις προσλήψεις “ημετέρων”, την ώρα μάλιστα που επιβάτες και ελληνικό δημόσιο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να συντηρήσουν τον ΟΑΣΘ.
Το πόρισμα των επιθεωρητών παραδόθηκε στον αρμόδιο υφυπουργό Σπύρο Βούγια, ο οποίος άλλωστε ήταν εκείνος που μετά το δημοσίευμα της “Θ” είχε διατάξει να γίνει έρευνα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο υφυπουργός παρέλαβε το πόρισμα την περασμένη Παρασκευή, ενώ εντός της εβδομάδας, ενδεχομένως και σήμερα, θα δοθεί και στον ΟΑΣΘ. Ο κ. Βούγιας αμέσως μετά την ενημέρωση για το αποτέλεσμα του ελέγχου απέστειλε επιστολή προς τον ΟΑΣΘ, από τη διοίκηση του οποίου ζητά να του σταλούν εντός μιας εβδομάδας εξηγήσεις για όσα αναφέρονται στο πόρισμα. Ερωτηθείς σχετικά από τη “Θ” ο κ. Βούγιας είπε ότι “θα περιμένω να μου σταλούν μέσα στην εβδομάδα οι απόψεις του ΟΑΣΘ και μετά θα προβώ σε ανακοινώσεις”.
Να τους πληρώσουν από την τσέπη τους. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι “η απόφαση για κατάργηση της υπουργικής απόφασης του Ευριπίδη Στυλιανίδη, που δίνει το δικαίωμα στον ΟΑΣΘ να κάνει ‘κατ’ εξαίρεση’ προσλήψεις, είναι τελεσίδικη και θα υλοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα”. Από κει και πέρα, εφόσον οι διαπιστώσεις των επιθεωρητών επιβεβαιωθούν και από τις διευκρινίσεις τις οποίες θα αποστείλει ο ΟΑΣΘ, ο υφυπουργός εμφανίζεται σύμφωνα με πληροφορίες διατεθειμένος να ζητήσει, σε συνεργασία και με το υπουργείο Οικονομικών, αυτές οι σκανδαλώδεις προσλήψεις να τεθούν εκτός κρατικής επιδότησης ως μη συνυπολογιζόμενες στο μισθολογικό κόστος του ΟΑΣΘ. “Αν όντως είναι παράνομες, ας τις πληρώσουν οι ίδιοι από την τσέπη τους, όχι το κράτος”, δηλώνει ο κ. Βούγιας.
Δύο παρανομίες. Σύμφωνα με πληροφορίες το Σώμα Ελεγκτών-Επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών έκρινε παράνομες τις προσλήψεις για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί δεν αφορούσαν κενές οργανικές θέσεις, και δεύτερον, γιατί υπερέβαιναν το μέγιστο αριθμό πέντε ανά ειδικότητα, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση Στυλιανίδη. Οι επιθεωρητές ωστόσο απέφυγαν να μπουν στην ουσία της υπόθεσης και να διερευνήσουν το γεγονός ότι οι σκανδαλωδώς διορισθέντες είναι στο σύνολό τους συγγενικά πρόσωπα ή γνώριμοι μετόχων και συνδικαλιστών του ΟΑΣΘ. “Δεν μπορούσαμε να υπεισέλθουμε στο γενεαλογικό δέντρο του καθενός”, διευκρίνισε ένας εκ των ελεγκτών. Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε τον περασμένο Ιανουάριο η “Θ”, οι προσλήψεις των 26 έγιναν εν κρυπτώ κατόπιν συνεννόησης μεταξύ των στελεχών του ΟΑΣΘ και ορισμένων εκ των συνδικαλιστών, χωρίς προηγουμένως οι νέες θέσεις εργασίας να δημοσιοποιηθούν ούτε στον Τύπο ούτε και στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Τέσσερις εξ αυτών είναι παιδιά μετόχων και οι υπόλοιποι είκοσι δύο παιδιά ή συγγενικά πρόσωπα συνδικαλιστών και μετόχων.
Η έρευνα δεν επεκτάθηκε ούτε στο καθεστώς αδιαφάνειας που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες προσλήψεις, που αφορούν κυρίως οδηγούς και τεχνικό προσωπικό, παρότι γίνονται μέσω ανοιχτών και αδιάβλητων -υποτίθεται- διαδικασιών. Όπως είχε αποκαλύψει η “Θ”, για κάθε κατηγορία-ειδικότητα συντάσσεται ένας αξιολογικός πίνακας με τη βαθμολογία που συγκεντρώνει ο κάθε υποψήφιος βάσει κάποιων μορίων. Ωστόσο ο πίνακας καταρτίζεται με βάση αντικειμενικά αλλά και υποκειμενικά κριτήρια. Βαθμολογείται για παράδειγμα η κατοχή πτυχίου, η οικογενειακή κατάσταση, η εντοπιότητα, ακόμη και ο βαθμός συγγένειας με κάποιον εκ των μετόχων, αλλά ακολουθεί η βαθμολόγηση της οδηγικής ικανότητας του υποψήφιου οδηγού, “διαδικασία η οποία συχνά φέρνει τα πάνω κάτω στην αρχική κατάταξη των υποψηφίων”, όπως είχε ομολογήσει ένας εκ των παλαιότερων οδηγών.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΗΛΙΑΔΗ
ΠΡΕΖΑ TV
16-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου