Για την υπογραφή νέου Μνημονίου αλλά και για αλλαγές στη δανειακή σύμβαση με το ΔΝΤ που μπορεί να προβλέπουν και επιμήκυνση της εξόφλησης του χρέους προετοιμάζεται με ταχύτατους ρυθμούς -σύμφωνα με πληροφορίες- η κυβέρνηση.Οι σχετικές διαπραγματεύσεις για το Μνημόνιο Νο 2 και την τροποποίηση ή συμπλήρωση της δανειακής σύμβασης που υπογράφηκαν πριν από έναν χρόνο πρόκειται να οδηγήσουν σε σύναψη νέων ή αναθεωρημένων συμφωνιών στο αμέσως προσεχές διάστημα, όπως προκύπτει από διαδικασίες που έχει ήδη κινήσει το υπουργείο Οικονομικών και το οποίο αναζητεί εσπευσμένα το καταλληλότερο ξένο δικηγορικό γραφείο για τον χειρισμό της όλης υπόθεσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών κίνησε την περασμένη εβδομάδα τις διαδικασίες για να βρεθεί βρετανικό δικηγορικό γραφείο, που να κατέχει πλήρως τα συγκεκριμένα ζητήματα, για να βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν πολύ σύντομα για την αναθεώρηση του Μνημονίου και την ενδεχόμενη αλλαγή της δανειακής σύμβασης.
Μάλιστα σε σχετική αλληλογραφία επισημαίνεται η ανάγκη να οριστεί ταχύτατα η καταλληλότερη βρετανική εταιρεία με πλούσια εμπειρία σε τέτοιες υποθέσεις για άμεση παροχή νομικής βοήθειας προς το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι σχετικές συμβάσεις (νέου Μνημονίου και δανειακή) πρόκειται να συναφθούν μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα και είναι αναγκαία η συνδρομή για τις κατά το δυνατό πληρέστερες και καλύτερες νομικές υπηρεσίες κατά την επεξεργασία και κατάρτισή τους.
Η κυβέρνηση είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν με βρετανικό δικηγορικό γραφείο καθώς πολλοί από τους όρους που υπάρχουν στο Μνημόνιο και κυρίως στη δανειακή σύμβαση έχουν γίνει με βάση το αγγλικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Στο παρελθόν είχε ασκηθεί έντονη κριτική για τη συνεργασία με το βρετανικό δικηγορικό γραφείο, αλλά κυρίως για το γεγονός ότι για την επίλυση των νομικών διαφορών που τυχόν θα προέκυπταν κατά την υλοποίηση της δανειακής σύμβασης, ως αρμόδια διορίζονταν ευρωπαϊκά δικαστήρια (και όχι ελληνικά), στα οποία και θα μπορούσαν να προσφύγουν οι πιστωτές για να διασφαλίσουν την πληρωμή των οφειλομένων.
Η προαναγγελία του Μνημονίου Νο 2 και της τροποποίησης της δανειακής σύμβασης, που δεν αποκλείεται να σημάνει και την επιμήκυνση του χρέους, καθιστά αναγκαία την προσπάθεια καλύτερης διασφάλισης των περιουσιακών στοιχείων της χώρας, που μπορεί να κινδυνεύσουν στο μέλλον, εφόσον το κράτος δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στους ξένους δανειστές.
Και τούτο διότι το αρχικό Μνημόνιο, αλλά κυρίως η δανειακή σύμβαση, επικρίθηκαν ιδιαίτερα καθώς το Δημόσιο εμφανίστηκε να παραιτείται ουσιαστικά από δικαιώματα κυριαρχικά και ασυλίας που μπορούν να απολαμβάνουν διάφορα ζωτικά αγαθά. Νομικοί και συνταγματολόγοι υποστήριζαν ότι με τους δανειακούς όρους (τους οποίους χαρακτήρισαν λεόντειους), θα μπορούσαν οι δανειστές -σε περίπτωση αδυναμίας εξόφλησης- να αξιώσουν από την ελληνική κυβέρνηση να τους χορηγήσει (ουσιαστικά με τη μορφή της αναγκαστικής εκτέλεσης) ένα τμήμα κρατικής περιουσίας, που θα μπορούσε να είναι π.χ. ένα τμήμα γης, ένα νησί, μια επιχείρηση ελεγχόμενη από το κράτος, η εκμετάλλευση κρατικών φορέων κ.λπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) να εντοπίσει ποια βρετανική δικηγορική εταιρεία κατέχει καλύτερα τη βρετανική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία και είναι η καταλληλότερη να χειριστεί τέτοιου είδους υποθέσεις έχοντας πλούσια εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Αναθεώρηση
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζητεί να βρεθεί η καλύτερη δικηγορική εταιρεία για να οριστεί ως νομικός παραστάτης του Ελληνικού Δημοσίου στη φάση των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση του Μνημονίου που υπογράφηκε τον Μάιο του 2010.
Παράλληλα ζητεί να εντοπιστεί η καταλληλότερη εταιρεία για να παράσχει άμεσα νομικές υπηρεσίες και για την ενδεχόμενη διαπραγμάτευση, τη νομική επεξεργασία και την κατάργηση σύμβασης που να τροποποιεί ή να συμπληρώνει τη δανειακή σύμβαση που υπογράφηκε επίσης τον Μάιο του 2010 με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και κοινοτικές χώρες, που εκπροσωπήθηκαν από την Επιτροπή ΕΕ.
ΑΛ. ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Τα συν της βασικής υποψήφιας εταιρείας
Από την πλευρά του το ΝΣΚ -σύμφωνα με πληροφορίες- αξιολογεί ως καταλληλότερη πιθανόν τη δικηγορική εταιρεία «Allen & Overy», που έχει πλούσια εμπειρία στο βρετανικό και ευρωπαϊκό δίκαιο, έχει χειριστεί παρόμοιες υποθέσεις στο παρελθόν και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες δικηγορικές εταιρείες όχι μόνο στη Βρετανία, αλλά και διεθνώς.
Στα «συν» της συγκεκριμένης εταιρείας θεωρείται το γεγονός ότι στο παρελθόν είχε χειριστεί με επιτυχία παρόμοιου είδους νομικά θέματα, κατά το στάδιο που εκπροσώπησε τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΗΧ).
Επαφές
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ζητείται από την ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο να «μιλήσει» με την εταιρεία αυτή για να διαπιστώσει κατά πόσο επιθυμεί να αναλάβει την υπόθεση διερευνώντας πάντως και το ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλη δικηγορική εταιρεία με ανάλογη εμπειρία και γνώσεις. Επισημαίνεται, πάντως, ότι η δικηγορική εταιρεία που καλύπτει τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να βρεθεί το ταχύτερο δυνατό για τη νομική συνεργασία στις διαπραγματεύσεις, αφού οι σχετικές συμβάσεις πρόκειται να συναφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.
ΠΡΕΖΑ TV
17-5-2011
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών κίνησε την περασμένη εβδομάδα τις διαδικασίες για να βρεθεί βρετανικό δικηγορικό γραφείο, που να κατέχει πλήρως τα συγκεκριμένα ζητήματα, για να βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που ξεκινούν πολύ σύντομα για την αναθεώρηση του Μνημονίου και την ενδεχόμενη αλλαγή της δανειακής σύμβασης.
Μάλιστα σε σχετική αλληλογραφία επισημαίνεται η ανάγκη να οριστεί ταχύτατα η καταλληλότερη βρετανική εταιρεία με πλούσια εμπειρία σε τέτοιες υποθέσεις για άμεση παροχή νομικής βοήθειας προς το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι σχετικές συμβάσεις (νέου Μνημονίου και δανειακή) πρόκειται να συναφθούν μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα και είναι αναγκαία η συνδρομή για τις κατά το δυνατό πληρέστερες και καλύτερες νομικές υπηρεσίες κατά την επεξεργασία και κατάρτισή τους.
Η κυβέρνηση είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν με βρετανικό δικηγορικό γραφείο καθώς πολλοί από τους όρους που υπάρχουν στο Μνημόνιο και κυρίως στη δανειακή σύμβαση έχουν γίνει με βάση το αγγλικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Στο παρελθόν είχε ασκηθεί έντονη κριτική για τη συνεργασία με το βρετανικό δικηγορικό γραφείο, αλλά κυρίως για το γεγονός ότι για την επίλυση των νομικών διαφορών που τυχόν θα προέκυπταν κατά την υλοποίηση της δανειακής σύμβασης, ως αρμόδια διορίζονταν ευρωπαϊκά δικαστήρια (και όχι ελληνικά), στα οποία και θα μπορούσαν να προσφύγουν οι πιστωτές για να διασφαλίσουν την πληρωμή των οφειλομένων.
Η προαναγγελία του Μνημονίου Νο 2 και της τροποποίησης της δανειακής σύμβασης, που δεν αποκλείεται να σημάνει και την επιμήκυνση του χρέους, καθιστά αναγκαία την προσπάθεια καλύτερης διασφάλισης των περιουσιακών στοιχείων της χώρας, που μπορεί να κινδυνεύσουν στο μέλλον, εφόσον το κράτος δεν μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στους ξένους δανειστές.
Και τούτο διότι το αρχικό Μνημόνιο, αλλά κυρίως η δανειακή σύμβαση, επικρίθηκαν ιδιαίτερα καθώς το Δημόσιο εμφανίστηκε να παραιτείται ουσιαστικά από δικαιώματα κυριαρχικά και ασυλίας που μπορούν να απολαμβάνουν διάφορα ζωτικά αγαθά. Νομικοί και συνταγματολόγοι υποστήριζαν ότι με τους δανειακούς όρους (τους οποίους χαρακτήρισαν λεόντειους), θα μπορούσαν οι δανειστές -σε περίπτωση αδυναμίας εξόφλησης- να αξιώσουν από την ελληνική κυβέρνηση να τους χορηγήσει (ουσιαστικά με τη μορφή της αναγκαστικής εκτέλεσης) ένα τμήμα κρατικής περιουσίας, που θα μπορούσε να είναι π.χ. ένα τμήμα γης, ένα νησί, μια επιχείρηση ελεγχόμενη από το κράτος, η εκμετάλλευση κρατικών φορέων κ.λπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) να εντοπίσει ποια βρετανική δικηγορική εταιρεία κατέχει καλύτερα τη βρετανική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία και είναι η καταλληλότερη να χειριστεί τέτοιου είδους υποθέσεις έχοντας πλούσια εμπειρία από ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Αναθεώρηση
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζητεί να βρεθεί η καλύτερη δικηγορική εταιρεία για να οριστεί ως νομικός παραστάτης του Ελληνικού Δημοσίου στη φάση των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση του Μνημονίου που υπογράφηκε τον Μάιο του 2010.
Παράλληλα ζητεί να εντοπιστεί η καταλληλότερη εταιρεία για να παράσχει άμεσα νομικές υπηρεσίες και για την ενδεχόμενη διαπραγμάτευση, τη νομική επεξεργασία και την κατάργηση σύμβασης που να τροποποιεί ή να συμπληρώνει τη δανειακή σύμβαση που υπογράφηκε επίσης τον Μάιο του 2010 με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και κοινοτικές χώρες, που εκπροσωπήθηκαν από την Επιτροπή ΕΕ.
ΑΛ. ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ
ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
Τα συν της βασικής υποψήφιας εταιρείας
Από την πλευρά του το ΝΣΚ -σύμφωνα με πληροφορίες- αξιολογεί ως καταλληλότερη πιθανόν τη δικηγορική εταιρεία «Allen & Overy», που έχει πλούσια εμπειρία στο βρετανικό και ευρωπαϊκό δίκαιο, έχει χειριστεί παρόμοιες υποθέσεις στο παρελθόν και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες δικηγορικές εταιρείες όχι μόνο στη Βρετανία, αλλά και διεθνώς.
Στα «συν» της συγκεκριμένης εταιρείας θεωρείται το γεγονός ότι στο παρελθόν είχε χειριστεί με επιτυχία παρόμοιου είδους νομικά θέματα, κατά το στάδιο που εκπροσώπησε τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΗΧ).
Επαφές
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ζητείται από την ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο να «μιλήσει» με την εταιρεία αυτή για να διαπιστώσει κατά πόσο επιθυμεί να αναλάβει την υπόθεση διερευνώντας πάντως και το ενδεχόμενο συνεργασίας με άλλη δικηγορική εταιρεία με ανάλογη εμπειρία και γνώσεις. Επισημαίνεται, πάντως, ότι η δικηγορική εταιρεία που καλύπτει τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να βρεθεί το ταχύτερο δυνατό για τη νομική συνεργασία στις διαπραγματεύσεις, αφού οι σχετικές συμβάσεις πρόκειται να συναφθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.
ΠΡΕΖΑ TV
17-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου