Η περιοχή των Μετεώρων του δήμου Πολίχνης, στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας, είναι μια από τις περιοχές που παρατηρείται πολύ μεγάλη ανοικοδόμηση και φυσικό επακόλουθο είναι να υπάρχει ραγδαία αύξηση του πληθυσμού. Το γεγονός αυτό έχει αυξήσει το μαθητικό δυναμικό της περιοχής και ασφαλώς τις ανάγκες για σχολική στέγη. Δυστυχώς όμως παρά τις κινητοποιήσεις, τις εκκλήσεις και τις παραστάσεις μας σε όλους τους αρμόδιους φορείς σχολείο δεν κτίζεται. Λαμβάνουμε απλώς υποσχέσεις χωρίς κανένα ουσιαστικό και πρακτικό αντίκρισμα, υποσχέσεις οι οποίες πλέον ηχούν στ’ αυτιά μας ως εμπαιγμός προς εμάς και προς τα παιδιά μας. Κάθε χρόνο έχουμε υψηλά ποσοστά διαρροής μαθητικού δυναμικού προς τα σχολεία όμορων δήμων, τα οποία λειτουργούν σε πρωινή βάρδια. Έτσι παρατηρείται το παράδοξο όσο και απαράδεκτο γεγονός από τη μια να αυξάνεται ο πληθυσμός της περιοχής και από την άλλη να μειώνονται οι μαθητές του σχολείου. Για την επόμενη μάλιστα διδακτική χρονιά αναμένεται περαιτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών, αφού όλο και περισσότεροι γονείς, για να διασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες μόρφωσης, προτίθενται να στείλουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία. Τίθεται κατά συνέπεια και θέμα λειτουργίας του σχολείου, καθώς το μαθητικό δυναμικό μειώνεται και τα τμήματα συνεχώς συρρικνώνονται.
Οι μαθητές μας, βέβαια, με προσωπικές θυσίες και καθημερινό αγώνα προσπαθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που δημιουργούνται εξαιτίας του συγκεκριμένου προβλήματος και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το υψηλό ποσοστό επιτυχίας των μαθητών μας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αξίζει επίσης να τονισθεί ότι το σχολείο μας παρά τα συγκεκριμένα προβλήματα έχει να επιδείξει σημαντική δραστηριότητα όσον αφορά τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες πολιτιστικές και σε προγράμματα Ευρωπαϊκά. Το πρόβλημα όμως αποτελεί τροχοπέδη για την καλύτερη και πιο ουσιαστική προετοιμασία των μαθητών, λειτουργεί ανασταλτικά στις προσπάθειές τους για επίτευξη των στόχων και των φιλοδοξιών τους.
Με την διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης διαιωνίζεται ταυτόχρονα και μια αδικία: ειδικά για τους μαθητές που προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το φαινόμενο της διπλοβάρδιας συνιστά άνιση μεταχείριση σε σύγκριση με τους μαθητές άλλων σχολείων. Πρόκειται για καθαρά αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση και παραβίαση των κανόνων ισότιμης μεταχείρισης όλων των μαθητών.
Γνωρίζουμε ασφαλώς ότι το πρόβλημα αυτό δεν αποτελεί θλιβερό προνόμιο αποκλειστικά δικό μας, αλλά υπάρχει και σε άλλες περιοχές. Όμως στη δική μας περίπτωση η μη επίλυσή του οφείλεται περισσότερο στην αδιαφορία όσων κατά καιρούς είχαν την σχετική αρμοδιότητα και όχι σε άλλους εξωγενείς παράγοντες (όπως π.χ. η ύπαρξη κατάλληλων οικοπέδων).
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης ασφαλώς δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τις αναγκαίες υποδομές. Ποιοτικό σχολείο δεν γίνεται με θεωρητικές διακηρύξεις. Ως πολίτες δεν ζητούμε τίποτε περισσότερο από την πολιτεία παρά αυτό που έχει την υποχρέωση να προσφέρει στα παιδιά μας: Ένα σχολείο. Ζητούμε το αυτονόητο: Σχολείο για τα παιδιά μας. Ζητούμε το ελάχιστο: κτιριακή υποδομή. Τον αναγκαίο χώρο για να μπορέσουν τα παιδιά μας να μορφωθούν ανεμπόδιστα, να στεγάσουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους. Δεν μπορούμε να δεχθούμε άλλο την υποσχεσιολογία και την παραπομπή του θέματος για μια ακόμη φορά στις καλένδες. Η θεωρητική κατανόηση του προβλήματος, την οποία εισπράττουμε εδώ και πολλά χρόνια από τα χείλη των αρμόδιων φορέων, ας γίνει επιτέλους πράξη.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
Με τιμή
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Γενικού Λυκείου Πολίχνης
Λουκίδης Δημήτρης, Πρόεδρος, τηλ. 6946361808
e-mail: sylgo3lykeiopolichnis@gmail.com
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Γυμνασίου Πολίχνης
Μπαγγέας Ευριπίδης, Πρόεδρος, τηλ. 6998411405
Αυτα για αρχη...
ΠΡΕΖΑ TV
14-1-2009
ΠΡΕΖΑ TV
14-1-2009
2 σχόλια:
Στα α...... του θα γράψει ο Άρης την επιστολή του 3ου ΓΕΛ ΠΟΛΙΧΝΗΣ..
Περιμένεις να ασχοληθεί καθόλου;
Κούνια που μας κούναγε..
Ήδη πυκνοί καπνοί ζώνουν την κασίδα του Άρη [όχι του κόκκινου πλανήτη ρε] και λίαν συντόμως θα έχουμε εξελίξεις και σε αυτό το ζήτημα.Τώρα, και σεις βρε παιδιά τι ζητάτε?...λέτε στην επιστολή σας ότι ζητάται το αυτονόητο...έχεται σκεφτεί την περίπτωση το δικό σας αυτονόητο να μην συμπίπτει με το αυτονόητο του Άρη [όχι του κόκκινου πλανήτη ρε]
...ας πούμε ότι το δικό του αυτονόητο θα ήταν να του ζητήσεται μία ομαδική φωτογράφιση στο κότερό του! τότε μάλιστα!...τέλος πάντον πιστεύω ότι θα ασχοληθεί με το ζήτημα [και αυτό γιατί είναι αρχή και πρέπει να επιδείξει μία σχετική κινητικότητα] και ως εκ τούτου, δεν θα πετάξει την επιστολή σας στον κάλαθο των αχρήστων,...αλλά, θα προτοκολληθεί! θα φωτοτυπηθεί και το αντίγραφο που θα προκύψει θα πάρει μία αξιοζήλευτη θέση σε ένα φάκελο [φόλδερ!] με την βαρύγδουπη ονομασία "αιτήματα πολιτών", κατόπιν με μία αποφασιστική κίνηση [και ενώ ο ιδρώτας θα τρέχει ποτάμι!] η κίτσα [γραμματέας] θα πασάρει στον Άρη [έέέλα ρε Αριανάρααα!] όπου με μία κίνηση που θυμίζει Μάικλ-αμάρ και Τζόν ντα σέν [στις καλές του όμως στιγμές!] θα κάνει μία σαΐτα σκέτη μούρλια και η οποία θα διασχίσει το υπουργικό γραφείο, θα περάσει ξυστά από το γάμα του δεξιού παραθύρου, και θα αναπαυτεί στο καλάθι απορριμμάτων του εμβρόντητου σκουπιδιάρη της γειτονιάς!...ομαδάάρααα-Αριανάάρααα-Σε ποιό πλανήτη ζεις, άραγε?
Δημοσίευση σχολίου