Παρασκευή, Απριλίου 17, 2009

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΝΗΣΙΑ ΜΕΝΟΥΝ ΓΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΧΩΡΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ...

Αλλάζει ο ακτοπλοϊκός χάρτης των άγονων γραμμών του Αιγαίου, ενώ η υπόθεση Παυλίδη-Μανούση βρίσκεται
στο επίκεντρο της πολιτικής ζωής της χώρας.

Οι εταιρίες G.A. Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου και η Saos του κ. Φώτη Μανούση κυριαρχούσαν τα τελευταία χρόνια στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, αλλά τώρα εμφανίζονται να χάνουν σημαντικό κομμάτι από την πίτα των 107 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθούν φέτος για επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα.

Στο χορό των επιδοτήσεων μπαίνουν δυναμικά μέσω θυγατρικών η ΑΝΕΚ, η ΝΕΛ, η Hellenic Seaways, αλλά και η Blue Star Ferries, δρομολογώντας σύγχρονα πλοία σε καινούργιες γραμμές.
Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις μόνο άγονες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν για όσους εφοπλιστές δρομολογούν τα πλοία τους κι εισπράττουν τις χρυσοφόρες κρατικές επιδοτήσεις, που μέσα στην τελευταία πενταετία ανέρχονται συνολικά
γύρω στα 260 εκατομμύρια ευρώ.

Το μεγαλύτερο μερίδιο της χρυσοφόρας πίτας των άγονων γραμμών μοιράζονται δέκα ακτοπλοϊκές εταιρίες, οι οποίες πήραν σχεδόν το 50% των επιδοτήσεων από το 2003 έως το 2008
(συνολικά 120 εκατομμύρια ευρώ).


Οι εταιρίες του κ. Αγούδημου είχαν λάβει επιδοτήσεις ύψους περίπου 36 εκατομμυρίων ευρώ και του κ. Μανούση γύρω στα 31 εκατομμύρια ευρώ.
Ακολουθούν εταιρίες συμφερόντων του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Απόστολου Βεντούρη, αποκομίζοντας το ποσό των 28,7 εκατομμυρίων ευρώ κυρίως για την εκτέλεση δρομολογίων στις Κυκλάδες. Ο κ. Βεντούρης έχει καταγγείλει «φωτογραφικές διατάξεις και αδιαφανείς διαδικασίες» καταθέτοντας ενστάσεις για τους διαγωνισμούς για την ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών.

Οι κρατικές επιδοτήσεις είναι καθαρά θέμα επιβίωσης για ορισμένες μικρές και μεσαίες ακτοπλοϊκές εταιρίες. Εχοντας στόλο με πολύ παλιά πλοία δεν μπορούν ν’ ανταγωνιστούν τα σύγχρονα νεότευκτα ταχύπλοα στις γραμμές-φιλέτα, όπως για παράδειγμα τις Κυκλάδες.
Ετσι, με τη δρομολόγηση πλοίων στην άγονη γραμμή καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα λειτουργικά έξοδα, αλλά παράλληλα εξασφαλίζουν και την οικονομική τους επιβίωση, αφού έχουν τη δυνατότητα να λάβουν εκ νέου δάνεια από τις τράπεζες.

Η άγονη γραμμή δεν είναι και τόσο άγονη για ορισμένους πλοιοκτήτες. Συνήθως επιλέγουν ν’ απέχουν στην πρώτη φάση των διαγωνισμών, γνωρίζοντας καλά πως η αδυναμία της Πολιτείας να καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες των νησιών θα την εξαναγκάσει ν’ αυξήσει τα κονδύλια.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ποσό των επιδοτήσεων έχει υπερδιπλασιαστεί φέτος σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στα 107 εκατομμύρια ευρώ. Οπως τόνισε παράγοντας του υπουργείου, το ποσό αυτό προσφέρεται με κίνητρο τη δρομολόγηση είτε υπαρχόντων νεότευκτων είτε κατασκευής νέων πλοίων για την κάλυψη των άγονων γραμμών του Αιγαίου.

Οι επιδοτήσεις της τελευταίας πενταετίας

ΕΤΟΣ ΠΟΣΟΝ
(ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ)
2009 107
2008 41
2007 35
2006 40
2005 37

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από το 2003 έως και το 2008 έχουν λάβει επιδοτήσεις συνολικά 132 ακτοπλοϊκές εταιρίες.

ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ,Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΣΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ...ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΛΛΑ ΝΗΣΙΑ...ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ
ΧΩΡΙΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...


ΠΡΕΖΑ TV
17-4-2009


etipos

Δεν υπάρχουν σχόλια: